arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۴ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۳

زمان تشییع شهدای ایرانی واقعه تروریستی بعقوبه عراق

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


فرماندار شهرستان شهرکرد گفت: مراسم تشییع پیکر دوتن از شهدای واقعه تروریستی بعقوبه عراق چهارشنبه، هفتم خردادماه با حضور گسترده مردم شهیدپرور در استان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

-منطقه چهارمحال و بختیاری- حمید ملک پور پنجم خردادماه در نشست هماهنگی تدفین شهدای حادثه شهر "بعقوبه" عراق با تسلیت این حادثه دلخراش و ددمنشانه به مردم شهر هفشجان و تمام ملت ایران، از آمادگی کامل تمام دستگاه‌های اجرایی استان برای برگزاری هر چه با شکوه تر مراسم تدفین شهدا خبر داد.

وی با اشاره به شهدات دو تن از هم استانی‌هایش در این حادثه تصریح کرد: متاسفانه در این حادثه تروریستی ابراهیم امینی فرزند علی‌قلی و صادق حسینی فرزند خدابخش اهل هفشجان نیز به شهادت رسیدند که شامگاه دیشب پیکرهای مطهرشان از طریق مرز خسروی به کردستان و از آنجا به شهرکرد منتقل شده است.

ملک پور با اشاره به هم زمانی مبعث پیامبر اکرم(ص) با این حادثه دلخراش، بر لزوم برگزاری یک مراسم با شکوه تاکید کرد و گفت: پس از مشورت و هماهنگی با نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و خانواده معزز شهدا چهارشنبه، 7 خردادماه پیکر مطهر و پاک این شهدا تشیع خواهد شد.

وی افزود: پیکر مطهر این شهیدان ساعت 9 صبح از میدان 12 محرم تا امامزاده دو معصوم(س) شهرکرد تشییع و بعد از اقامه نماز توسط نماینده ولی فقیه در استان برای خاکسپاری به زادگاهشان هفشجان منتقل خواهند شد.

فرماندار شهرکرد به وضعیت مجروحان در این حادثه نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر محسن کیوانی، مسلم کامکار و قربان حیدری در بیمارستان کرمانشان بستری هستند و وضعیت عمومی آنها مطلوب و رضایت بخش بوده و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

وی با اشاره به معالجه سرپایی 4 نفر از مجروحان استان و ترخیص آنها از بیمارستان خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم برای انتقال مجروحان به استان اصفهان انجام شده است و به زودی منتقل خواهند شد.

فرماندار شهرکرد بر حضور پر شور مردم در این مراسم تاکید کرد و گفت: مردم ولایت مدار و شهیدپرور استان بار دیگر با حضور پرشور و حماسی خود در این آیین نشان می‌دهند که در پای ارزش‎ها و آرمان‎های شهدای خود محکم و استوار ایستاده اند.

در عملیات تروریستی 22 آذر سال گذشته در 75 کیلومتری شمال شرق بغداد نیز 16 کارگر و مهندس ایرانی کشته و پنج کارگر دیگر نیز مجروح شدند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان