arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۶۷۶
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۰ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۳

نجفی: مخالفان دولت باعلم به اشراف رهبری برمذاکرات، دنبال تخریب هستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : مشاور رییس جمهوری ودبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گفت : مخالفان دولت با علم به این که رهبر معظم انقلاب بر مذاکرات هسته ای اشراف کامل دارند، دنبال تخریب علیه دولت هستند.

به گزارش ایرنا، محمدعلی نجفی عصردوشنبه درˈهمایش گرامیداشت حماسه دوم خردادˈ در دانشگاه مفید قم گفت : مخالفان دولت با آن که می دانند رهبر معظم انقلاب بر مذاکرات اشراف کامل دارند و در جریان همه جزییات هستند ولی بازهم به تخریب علیه دولت می پردازند.

رییس سابق سازمان میراث فرهنگی وگردشگری کشور افزود: دولت دردوره مذاکرات، در شرایط بسیار حساسی قرار دارد که بسیاری ازمسائل وجزییات را نمی تواند بیان کند ومخالفان دولت از همین امر بهره برداری کرده و به تخریب دولت می پردازند و همایش دلواپسان راه می اندازند وجشن شکست مذاکرات می گیرند.

وی گفت : این عده که درمیان اصول گرایان نیز اقلیتی معدود هستند، گاه با انگیزه سیاسی به مخالفت با دولت برخاسته و سعی در ناکام کردن دولت دارند.

نجفی افزود : آنها می دانند که در صورت موفقیت دولت روحانی، آنها در سپهر سیاسی ایران جایگاهی نخواهند داشت و در انتخابات مجلس آینده نیز شکست خواهند خورد.

دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گفت : برخی از مخالفان پر سر و صدای دولت نیز انگیزه اقتصادی دارند و چون منافع اقتصادی شان به خطر افتاده است دست به تخریب علیه دولت می زنند چون تا پیش از این به بهانه دور زدن تحریم ها ، منافع ملی را دور می زدند و الان این امکان را ندارند.

نجفی دربخش دیگری ازسخنانش با تشریح عملکرد ضعیف 8 سال گذشته گفت : ناکارآمدی، حوادث سال 88، فشارها وتحریم های بین المللی مشکلات زیادی برای کشورایجاد کرد و شور وهیجان را درکشور از بین برد به شکلی که متاسفانه درداخل کشور عده ای خواسته یا ناخواسته مردم را به سمتی می بردند که امیدشان به کشورهای خارجی معطوف شود.

وی رویکرد اصلاح طلبان به دولت یازدهم، را حمایت کامل ذکر کرد وگفت: اصلاح طلبان به اصلاح جامعه محور ودولت محور معتقدند وبرهمین اساس از دولت تدبیر و امید بطور کامل حمایت می کنند.

نجفی گفت : حل بحران های سیاسی واجتماعی ناشی ازعملکرد 8 سال گذشته، نیازمند کار شبانه روزی، متعهدانه وخستگی ناپذیر است و یک شبه درست نمی شود.

مشاور رییس جمهوری با ارائه آمارهای بین المللی وداخلی درحوزه اقتصاد ایران گفت: در آن دوره براساس آمار بانک جهانی، ایران درمیان 161 کشور پس از ونزوئلا دارای رتبه دوم از نظر میزان تورم بود.

وی گفت : دراین هشت سال دولت ازکاهش بیکاری ورفع مشکل مسکن سخن می گفت اما در عمل عکس آن اتفاق می افتاد وهمین امر موجب بی اعتمادی روزافزون مردم به دولت شد.

نجفی نوع ادبیات وعملکرد مدیران درهشت سال گذشته را ازدیگر دلایل بی اعتمادی مردم ذکر کرد وگفت: سردادن شعارهای بی مبنا وبدون پشتوانه، موجب ناامیدی ودلسردی شدید مردم شده بود تا جایی که حتی اصول گرایانی که تا پیش ازآن ازاحمدی نژاد حمایت می کردند، از او تبری جستند.

دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی با اشاره به حماسه 24 خرداد وحضور امیدآفرین مردم در انتخابات ریاست جمهوری گفت: این انتخابات باید واجد سه نتیجه وخروجی باشد که نخستین آن از میان رفتن تحریم ها وتلطیف فضای بین المللی است که انصافا دولت دراین زمینه خوب عمل کرده است.

نجفی، بازگشت فضای امید واطمینان در جامعه و فعالان اقتصادی و اجتماعی را از دیگر نتایج تحقق یافته انتخابات عنوان کرد وگفت: سومین خروجی که باید محقق شود ایجاد یک گفتمان اعتدال فراگیر جهت پیشرفت وتوسعه کشور است که دولت دراین زمینه نیز بشدت درحال تلاش است.

دراین نشست تعدادی ازدانشجویان سوالاتی رااز مشاور رییس جمهوری پرسیدند و وی به آن پاسخ گفت.
برچسب ها: نجفی ، قم
نظرات بینندگان