arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۶۹۶
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۱ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۳

7 سال پرده سینما بدون فیلمی از خالق «اتوبوس شب»

7 تا 8 سال قبل یعنی سال 85 فیلم «اتویوس شب» کیومرث پوراحمد ساخته شد، به نمایش درآمد و مورد توجه هم قرار گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فیلم «50 قدم آخر» جدیدترین ساخته کیومرث پوراحمد در حالی به روی پرده می‌رود که کارگردانش برخلاف رویه معمولش درباره این فیلم صحبت نمی‌کند و پاسخگوی هیچ سوالی نیست.

به گزارش انتخاب، 7 تا 8 سال قبل یعنی سال 85 فیلم «اتویوس شب» کیومرث پوراحمد ساخته شد، به نمایش درآمد و مورد توجه هم قرار گرفت.

علاقه‌مندان سینما پیگیر بودند تا بعد از آن فیلم، کارگردان آثار مطرحی چون «شب یلدا»، «خواهران غریب»،«قصه‌های مجید»، «بی‌بی چلچله» چه فیلمی خواهد ساخت؟!

فیلم «پنجاه قدم آخر» در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و اغلب صاحب‌نظران بخش‌هایی ابتدایی و اواسط فیلم را اثر قابل تاملی دانستند اما درباره‌ی 20 دقیقه پایانی فیلم نظرات مختلفی مطرح شد.

پوراحمد در نشست فیلمش هم در جشنواره‌ی فیلم فجر گفته بود:«به هر حال «50 قدم آخر» همین است. من مختصری در صدای آن دست می‌برم وگرنه فیلم همین است و کاریش نمی‌شود، کرد. اگر کسی قسمت دوم آن را دوست ندارد من معذرت می‌خواهم. من تمام تلاشم را کرده‌ام و بارها و بارها فیلمنامه را بازنویسی کرده‌ام. بابک حمیدیان درباره شخصیت خودش خیلی کار کرد و همان کاری را کرد که خسرو شکیبایی در «اتوبوس شب» انجام داد.»

«پنجاه قدم آخر» سرگذشت یک جوان غیررزمنده‌ای است که برای کور کردن یک رادار عراقی به جبهه می‌رود و برخی اتفاقات منجر به گم شدن او می‌شود و در ادامه داستان‌هایی پیش می‌آید.

بابک حمیدیان و طناز طباطبایی از جمله بازیگران این فیلم هستند.

فیلمنامه «پنجاه قدم آخر» توسط کیومرث پوراحمد و با ایده اولیه حبیب احمدزاده و مشاورت اصلی مرتضی سرهنگی و حبیب احمدزاده به نگارش درآمده است.

سعید سعدی، تهیه‌کننده ‌فیلم «پنجاه قدم آخر» پس از جشنواره‌ی فیلم فجر در حالی که شایعاتی مطرح می‌شد که فیلم دچار ممیزی شده است، ضمن رد این شایعات گفته بود:«ما بازخوردهای نمایش «50 قدم آخر» در جشنواره فجر را گرفتیم و آقای پوراحمد با نظر شخص خودشان در حال تدوین مجدد بعضی از بخش‌های این فیلم هستند.»

پس از جشنواره فیلم فجر نسخه دیگری از فیلم «پنجاه قدم آخر» در برنامه‌ای تحت عنوان مرور فیلم‌های جشنواره‌ی فجر در سینما «فلسطین» به نمایش درآمد.

نسخه‌ای که پایان‌بندی آن با جشنواره فیلم فجر فرق می‌کرد تا جایی‌که شخصیت ( اکبر کاظمی) که شهید می‌شود در نسخه فعلی این اتفاق برایش نمی‌افتد و دو فصل از فیلم حذف شد، درست از صحنه رقص بابک حمیدیان در رودخانه به بعد فیلم بگونه‌ای متفاوت از نسخه جشنواره روایت می‌شود.

اما با توجه به برخی اظهارنظرهای غیر رسمی به نظر می‌رسد که این تایم کوتاه شده و تغییر پایان‌بندی فیلم به خاطر ممیزی باشد البته نه ممیزی مسوولان وزارت ارشاد!
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان