arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۰۹ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۳

فسادها موجب شکاف میان نهاد دولت و مردم شده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : عضو شورای مشورتی حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی نسبت به بروز ازدواج های سفید در جامعه هشدار داد.

به گزارش ایلنا از یزد، آذر منصوری در جمع دانشجویان دانشگاه امام جواد «ع» یزد نقاط قوت و ضعف حاکمان جوامع را میزان تعهد آنان به حفظ قلمرو خود عنوان کرد و گفت: روز سوم خرداد به علت باز پس گیری بخش مهمی از خاک کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی همچنین روز دوم خرداد را نقطه عطفی در تاریخ تحولات کشور عنوان کرد و تصریح کرد: با آمدن آقای خاتمی شاهد رویکردهای شگرفی در سیاست‌های داخلی و خارجی بودیم که در نهایت موجب درخشیدن ایران در عرصه بین المللی شد.

این فعال سیاسی، در عین حال بزرگترین هنر دولت اصلاحات را کنترل تورم و ایجاد رونق اقتصادی در کشور عنوان کرد و گفت: متاسفانه در چند سال اخیر شاهد افزایش بی‌رویه قیمت‌ها و فشار بر بدنه جامعه بودیم.

منصوری، در ادامه با اشاره به اجرای ناصحیح قانون هدفمندی یارانه‌ها در دولت سابق، آن را موجب افزایش فاصله طبقاتی دانست و گفت: بجای اینکه این طرح برای دولت درآمد زا شود، به محل بدهی سنگین تبدیل شده است.

عضو شورای مشورتی حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی با اشاره به پیش‌شرط‌های لازم برای رسیدن به توسعه پایدار گفت: جامعه‌ای که در آن فساد، تبعیض، نبود فرصت‌های برابر، تضادهای فرهنگی و تضعیف اخلاق است، در کوتاه مدت به توسعه پایدار نمی‌رسد.

آذر منصوری سپس تصریح کرد: فسادها موجب شکاف میان نهاد دولت و مردم شده است.

وی در ادامه با اشاره به طرح افزایش جمعیت در مجلس گفت: باید بررسی کرد چرا جوان امروز تمایلش به ازدواج کم شده است، در حالیکه برخی این صورت مسئله را پاک می‌کنند و قصد دارند با اهدای پول یا سکه در افزایش تعداد فرزندان بکوشند.

این فعال حوزه زنان گفت: امروز جامعه با مشکلات پیچیده‌ای دست و پنجه نرم می کند که یکی از آثار آن کاهش میل به ازدواج است.

وی با ابراز نگرانی از ازدواج‌های سفید در جامعه گفت: مسائل اجتماعی نیازمند نگاه‌های زیربنایی و اساسی است.

این مراسم باحضور دانشجویان و فعالان فرهنگی در دانشگاه امام جواد «ع» یزد برگزار شد.

نظرات بینندگان