arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۴۰۱۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۸ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۳

اجاره‌بهای مسکن به روایت آمار + نمودار

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سال گذشته اجاره‌بهای مسکن 8/20درصد ‌گران شد. این را بانک‌مرکزی با اعلام آماری از شاخص‌ بهای اجاره مسکن می‌گوید. در سال گذشته شاخص اجاره‌بها همواره صعودی حرکت کرده است. در سه ماهه نخست سال 92 شاخص اجاره‌بها 6/124درصد بوده که در نیمه دوم به 2/134درصد افزایش می‌یابد. در فصل پاییز شاخص با حفظ حرکت صعودی به 3/140درصد می‌رسد اما در فصل چهارم این رقم روی عدد 7/144درصد می‌ایستد.

 به این ترتیب متوسط شاخص اجاره‌بها در سال گذشته به 136 درصد بالغ می‌شود که نسبت به سال 91 8/20درصد رشد نشان می‌دهد.

آنگونه که از آمار بانک‌مرکزی پیداست مردم شهرهای کوچک اجاره‌بهای بیشتری به نسبت سایر مناطق شهری کشور می‌پردازند. اجاره‌بهای پرداختی در شهرهای کوچک در سال 92 به نسبت سال قبل 4/22درصد رشد کرده است.

مردم شهرهای بزرگ در مقایسه با ساکنان شهرهای کوچک در رده دوم پرداخت بیشترین رشد اجاره‌بها قرار می‌گیرند. میزان اجاره‌بهای پرداختی در همین دوره زمانی در شهرهای بزرگ 21درصد اعلام شده است. میزان اجاره‌بها در شهرهای متوسط اما رشد کمتری به نسبت شهرهای کوچک و بزرگ داشته‌اند. رشدی که بانک‌مرکزی برای اجاره‌بها در شهرهای متوسط اعلام کرده حدود 4/19درصد بوده است. شاخص بهای کل مناطق شهری برای سال 92 در مقایسه با سال 91 حدود 8/20درصد اعلام شده است. به این ترتیب تنها اجاره‌بها در شهرهای متوسط کمتر از میانگین رقم کل کشور بوده و سایر مناطق شهری رشد بیشتری در مقایسه با میانگین کل کشور تجربه کردند.

رشد شاخص اجاره‌بها در سه‌ماهه چهارم سال 92 به نسبت دوره مشابه سال 91 حدود 6/21درصد بوده است. بانک‌مرکزی رشد شاخص اجاره‌بها در این دوره را برای مناطق شهری بزرگ، متوسط و کوچک به ترتیب 3/22، 2/19 و 5/22درصد اعلام کرده است.



منبع: شرق
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
1
4
یا اعداد اعشاری را به نزدیکترین عدد رند کنید
مصطفی
|
Spain
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
0
2
تا به حال چندین بار گفتم که اعداد رو درست بنویسید
نظرات بینندگان