arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۴۲۳۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۱ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۳

بازگشت حیات به دریاچه ارومیه کلید خورد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نخستين نشست علمي تخصصي پيشرفت‌هاي اخير در حوزه مديريت منابع آب در چارچوب برنامه‌هاي توسعه‌اي يونسكو در وزارت نيرو برگزار شد. در اين نشست كه با حضور شماری از استادان و متخصصان داخلي و خارجي از كشورهاي ژاپن، چين، روسيه، استراليا و بوليوي برگزار شد، علیرضا دائمی؛ معاون برنامه‌ ريزي و امور اقتصادي وزارت نيرو گزارشي از آخرين وضعيت حوزه مديريت منابع آب كشور و آثار تغيير اقليم بر حوضه‌ هاي آبريز ايران ارائه کرد.

همچنین مدير مركز بين‌المللي مخاطره‌های آب و مديريت ريسک ژاپن كه زیرپوشش و حمايت سازمان يونسكو فعاليت مي‌کند، دبيركل كميسيون ملي يونسكو در ايران، رئيس هيئت‌ مديره انجمن علوم و فنون دريايي ايران، مجري طرح بين‌ المللي حفاظت از تالاب‌ها و سازمان حفاظت محيط زيست و استاد دانشگاه نيوكاسل استراليا مطالبی را عنوان کردند.

يادآوري سابقه همکاری ايران و ژاپن درباره تغيير آب و هوايي و آثار آن بر محيط زيست، مسائل و چالش‌های زيست‌ محيطي و نقش آن در مديريت منابع آب، معرفي موسسه بين‌ المللي اقيانوس‌ شناسي، ارائه گزارش جامعي از تالاب‌هاي ايران و وضعيت درياچه اروميه و اقدامات ايران براي رفع چالش ها و راه‌ هاي پيش رو و تغيير اقليم و مديريت محيط زيست و بیان شباهت‌ هاي موجود استراليا و ايران در مورد وضعيت منابع آب از مطالب عنوان شده در این نشست بوده است.

در پايان این نشست، بر نقش حمايتي سازمان‌ هاي بين‌المللي در حفاظت از تالاب‌ هاي بين‌ المللي به‌ ويژه احياي درياچه اروميه تاكيد شد.

معاون امور تالاب‌ های دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست نیز اعلام کرد: بر اساس جدیدترین تصاویر ماهواره‌ ای، 50 درصد مساحت دریاچه ارومیه آب‌ دار شده است. همچنین عیسی کلانتری دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه زمان مورد نیاز برای احیای این دریاچه را 10 تا 12 سال اعلام کرد.

منبع: مهر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
آرش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
2
29
ای ول دستتان درد نکند موفق باشید
پاسخ ها
بیکار ارشد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
چند روزیه بارون می باره که سطح نمکیه دریاچه باعث تجمع آب روی سطح دریاچه شده و تو زمین نفوذ نکرده این آبها سطحین که با یک آفتاب در اومدن در عرض چند روز تبخیر می شن می رن .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
1
2
زیاد خسته نشین
نظرات بینندگان