arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۴۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۲۳ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۳

رئیس‌جمهور روسیه انتخاب «عبدالفتاح سیسی» به ریاست جمهوری مصر را تبریک گفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«ولادیمیر پوتین» در تماس تلفنی با «ژنرال سیسی»، ضمن تبریک انتخاب وی به ریاست جمهوری مصر، خواستار ادامه روند همکاری‌های دو کشور شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه مصری «الاهرام»، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با «ژنرال عبدالفتاح السیسی» انتخاب وی به سمت ریاست جمهوری مصر را تبریک گفت و خواستار ادامه همکاری‌های دو کشور و تماس‌های مقامات عالی دو کشور شد.

ژنرال سیسی نیز در این مکالمه تلفنی به سهم خود از آمادگی مصر برای همکاری با روسیه در مسائل دوجانبه و دیگر موارد در سطح بین‌الملل تأکید کرد.

بر اساس نتایج شمارش اولیه انتخابات پرماجرای ریاست جمهوری مصر که پس از دو روز تمدید، روز چهارشنبه هفته گذشته پایان یافت، ژنرال سیسی، رئیس ستاد مشترک ارتش مصر و عامل اصلی کودتا بر علیه «محمد مرسی»، رئیس جمهور برکنارشده این کشور، با کسب 90 درصد آرا گزینه بی چون و چرای ریاست جمهوری مصر است.

اما از سوی دیگر، ستاد انتخاباتی «حمدین صباحی» و هوادارانش از نتایج اعلام شده مبهوت شده‌اند، چراکه نامزد آنها تنها موفق به کسب 4 درصد از آرا شده که نتیجه‌ای بسیار ضعیفی در مقایسه با انتخابات سال 2012 است که وی موفق شده بود، به 4 میلیون رای دست یابد.

«حسن شاهین»، عضو جنبش تمرد و یکی از اعضای ستاد انتخاباتی «صباحی»، رقیب اصلی سیسی در این انتخابات امروز (جمعه) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره گفت: «در انتخابات تقلب صورت گرفته است، چون در برخی از مراکز رای گیری صباحی حتی یک رای هم به دست نیاورده است و این امری غیر منطقی است، چون نمایندگان صباحی در روز اول و دوم انتخابات در مراکز رای گیری حضور داشته و شاهد ریختن آرا به سود صباحی بودند.»

منبع: فارس
نظرات بینندگان