arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۴۴
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۸ - ۲۵ بهمن ۱۳۸۹

برچسب هاي فلورسنت کمکي به جراحي اعصاب

آسيب تصادفي به اعصاب نازک در حين عمل جراحي مي تواند عواقب شديدي به همراه داشته باشد، از جمله درد مزمن که ممکن است به فلج دايم منجر شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آسيب تصادفي به اعصاب نازک در حين عمل جراحي مي تواند عواقب شديدي به همراه داشته باشد، از جمله درد مزمن که ممکن است به فلج دايم منجر شود.
دانشمندان دانشگاه کاليفرنيا از دانشکده پزشکي سن ديگو، درماني براي اين منظور پيشنهاد کردند که پپتيدهاي فلورسنت تزريقي، قادر به ديدن اعصاب است و به جراحان حتي پيش از مواجه شدن با اعصاب هشدار مي دهد.
حفظ عصب تقريباً در تمام عملهاي جراحي مهم است، نگوين، استاديار سر و گردن مي گويد: به عنوان مثال اعصابي که توسط تومورها مورد هجوم قرار گرفته، اگر جراحي در يک محيط عفونت زا انجام شود، ممکن است اعصاب ديگر آسيب ديده يا موقعيت آنها به خطر بيفتد.
جالب اين است که برچسب فلورسنت حتي اعصاب آسيب ديده يا قطع شده را نيز تشخيص مي دهد، به شرط آنکه جريان خون نگه داشته شود. در حال حاضر براي جلوگيري از صدمه اتفاقي به اعصاب در حين عمل جراحي در درجه اول به مهارت جراح و بعد تکنيک الکتروميوگرافي بستگي دارد، اين تکنيک با تحريک الکترودها به شناسايي اعصاب حرکتي مي پردازد که به عنوان مثال در عمل جراحي غده پروستات، صدمه به آن مي تواند به بي اختياري ادرار و اختلالات ديگر منجر شود. دانشمندان مي گويند، همان طور که کارگران ساختماني براي حفاري به نقشه نياز دارند که بتوانند کابل هاي زيرزميني را تشخيص دهند جراحان نيز براي عمل به نقشه دقيقي از جايگاه اعصاب نياز دارند.
نظرات بینندگان