arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۴۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۴ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۳

نظر اهالی فوتبال درباره بازی با آنگولا / دلواپسان دروازه تیم

البته امیدوارم تیم‌ملی در جام‌جهانی بازی‌هایی آبرومند انجام بدهد. افشین پیروانی، بازیکن اسبق تیم‌ملی معتقد است هدف کی‌روش در جام‌جهانی گل‌نخوردن است و تاکتیک‌های تیمش هم بر این اساس است: هدف و تاکتیک اول کی‌روش در جام‌جهانی گل‌نخوردن است و او بیشتر روی ساختار دفاعی تیم کار کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تساوی تیم‌ملی در سومین بازی تدارکاتی خود در اردوی اتریش با واکنش‌های اهالی فوتبال روبه‌رو بود که بیشتر آنها برمی‌گردد به دلواپسی از وضعیت دروازه‌بان شماره یک تیم‌ملی که در هر سه‌بازی هیچ‌کدام از چهاردروازه‌بان حاضر در اردوی تیم‌ملی نتوانستند انتظارات را برآورده کنند. دغدغه دیگر هم برمی‌گردد به مصدومیت بازیکنان اصلی تیم‌ملی که تعدادشان هر روز بیشتر می‌شود هر چند سرمربی تیم‌ملی نگرانی خاصی ندارد.

به گزارش انتخاب، کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم‌ملی ایران در مورد اردوی اتریش و ارزیابی او از وضعیت تیم‌ملی در آستانه جام‌جهانی گفت: تمام بازیکنان حاضر در اردو نگرش خوبی نسبت به برگزاری چنین اردویی داشتند و تعهد بالای خود را نسبت به تیم‌ملی نشان دادند و همه هواداران باید به این 28بازیکن افتخار کنند و من از همه آنها رضایت دارم. اردوی بسیار خوبی داشتیم و در سه‌دیدار تدارکاتی که داشتیم این فرصت را به همه بازیکنان دادیم تا توانایی‌های خود را به منظور حضور در فهرست نهایی نشان داده و حتی برای این موضوع بجنگند، البته به دنبال اهداف تاکتیکی هم بودیم و در مجموع اردوی خوبی را پشت‌سر گذاشتیم.

سرمربی تیم‌ملی نگران مصدومیت بیگ‌زاده است و آن را بارها عنوان کرده است: بیگ‌زاده تحت یک‌سری بررسی‌های سطح بالا در برزیل است. البته دو، سه‌مصدوم سطحی دیگر در تیم بودند که به‌خاطر مسایل پیشگیرانه به آنها بازی ندادم. به غیر از هاشم بیگ‌زاده دغدغه خاصی در مورد بازیکنان مصدوم نداریم. صحبت‌های کی‌روش را کادر پزشکی تیم‌ملی هم تایید می‌کنند. به گفته کادر پزشکی تنها بازیکن مصدوم تیم‌ملی هاشم بیگ‌زاده است که او جمعه‌شب به کلینیک کورینتیانس در برزیل رسید تا اقدامات درمانی خود را برای حضور در جام‌جهانی آغاز کند.

با اعلام کادر پزشکی سایر بازیکنان در صحت و سلامت به‌سر می‌برند و برخی از آنها که با مشکلات جزیی مواجه هستند تا چند روز آینده مصدومیتشان به‌طورکامل رفع خواهد شد و در این زمینه نگرانی خاصی وجود نخواهد داشت. علی پروین، کاپیتان تیم‌ملی ایران در جام‌جهانی 1978در مورد سه‌بازی ایران در اردوی اتریش که همراه با سه‌تساوی بود، گفت: وقتی می‌گوییم بازی تدارکاتی خوب است، الان دلیلش را متوجه می‌شوید، ما بازی‌های دوستانه در آفریقای‌جنوبی را که ندیدیم، اما وقتی سه بازی دوستانه در اتریش را کم‌وبیش دیدیم هر روز بچه‌ها نسبت به دیروز بهتر شدند و این نشانگر این است که بچه‌ها دیگر با دیدن تیم‌های خارجی تن و بدنشان نمی‌لرزد. 10روز تا جام‌جهانی مانده و این مسابقات مثل 31کشور دیگر برای فوتبال ما که یکی از 32 تیم مسابقات است اهمیت دارد، پس الان وقت گیر دادن به بازوبند کاپیتانی یا دفاع اتوبوسی نیست.

پرویز مظلومی، سرمربی سابق استقلال در مورد تساوی یک -یک ایران و آنگولا در بازی دوستانه گفت: کی‌روش در این مسابقه به بازیکنان اصلی استراحت داده بود و بیشتر نفرات ذخیره‌ را به میدان فرستاد. هرچند مجبور شد در برخی دقایق از بازیکنان اصلی هم استفاده کند. سرمربی تیم‌ملی قصد داشت نفرات خط خورده را در این بازی مشخص کند و در این دیدار بیشتر به‌دنبال محک‌زدن بازیکنان بود. او پنج‌بازیکنی را که باید خط بزند در بازی با آنگولا انتخاب کرد. من نگران دروازه‌ تیم‌ملی هم شدم.

ما در جام‌جهانی با تیم‌هایی بازی داریم که به مراتب قوی‌تر از بلاروس، مونته‌نگرو و آنگولا هستند و به همین دلیل باید با تیم‌های گردن‌کلفت‌تر بازی تدارکاتی برگزار می‌کردیم. او در مورد اینکه تیم‌ملی هنوز درواز‌ه‌بان اصلی‌اش را نشناخته و اشتباه دنیل داوری در بازی با آنگولا، گفت: به نظر من کی‌روش می‌داند در جام‌جهانی از کدام دروازه‌بان استفاده ‌کند و این مساله برای خود سرمربی مشخص شده است. دنیل داوری در بوندس‌لیگا بازی‌های بدی انجام نداد و دروازه‌بان بدی نیست اما نمی‌دانم چرا در تیم‌ملی نتوانسته عملکرد خوبی داشته باشد. او در تهران هم دو گل بد خورد. شاید هنوز نتوانسته ارتباط کلامی لازم را با بازیکنان تیم‌ملی برقرار کند. فکر می‌کنم رحمان احمدی در جام‌جهانی دروازه‌بان اصلی تیم‌ملی ایران باشد.

البته امیدوارم تیم‌ملی در جام‌جهانی بازی‌هایی آبرومند انجام بدهد. افشین پیروانی، بازیکن اسبق تیم‌ملی معتقد است هدف کی‌روش در جام‌جهانی گل‌نخوردن است و تاکتیک‌های تیمش هم بر این اساس است: هدف و تاکتیک اول کی‌روش در جام‌جهانی گل‌نخوردن است و او بیشتر روی ساختار دفاعی تیم کار کرده است.

 زیرا هر سه تیمی که همگروه ما در جام‌جهانی هستند از ایران قوی‌ترند و به همین دلیل کی‌روش روی ساختار دفاعی متمرکز شده و چشم به ضدحملات دارد. البته خوب دفاع‌کردن در فوتبال یک هنر است. پیروانی نیز نگران دروازه تیم‌ملی در جام‌جهانی است و اعتقاد دارد دروازه‌بان اصلی تیم‌ملی باید زودتر مشخص شود: هر چهار دروازه‌بانی که اکنون در اردو هستند شرایط مشابهی از نظر فنی دارند و تصمیم کادر فنی و سرمربی، دروازه‌بان اصلی تیم را مشخص می‌کند، با این حال خوب نیست که دروازه‌بان اصلی تیم‌ملی هنوز مشخص نشده باشد زیرا دروازه‌بانی پستی است که نیاز به آرامش و اعتمادبه‌نفس دارد اما اکنون هیچ‌کدام از دروا‌زه‌بان‌های تیم‌ملی مطمئن نیستند که در تیم‌ملی فیکس هستند یا نه.

منبع: شرق
نظرات بینندگان