arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۵۰۷۷
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۱ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۳
درایتی:

افراطیون سلایق سیاسی خودشان را به امام(ره) نسبت می‌دهند/ باید به آزادی‌های مشروع مردم به جد توجه شود

این فعال سیاسی یادآور شد: امام(ره) همواره بررسی می‌کردند که اگر موردی با اقبال اکثریت مردم روبرو است و همین‌طور اطمینان‌آفرین نیز هست، آن را اجرایی کنند. برای همین هم همیشه از پشتوانه عمیق مردمی برخوردار بودند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: گروه‌های تندرو تلاش می‌کنند که سلایق سیاسی خودشان را به امام(ره) نسبت دهند و هر آنچه که برای آنها مهم است را با نام امام توجیه کنند.

به گزارش انتخاب، حجت الاسلام مصطفی درایتی  اشاره به اهداف و آرمان‌های امام در سال‌های انقلاب اسلامی گفت: آنچه امام(ره) همواره دنبال می‌کردند همان چیزی بود که در شعار مردم خود را نشان می‌داد. امام(ره) هیچ چیزی را در دنیا برای خود طلب نمی‌کرد، بلکه همواره به دنبال چیزهایی بود که مطالبات مردم محسوب می‌شد.

وی افزود: به طور مثال استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی که در شعار و خواسته مردم خود را نشان می‌داد همواره مورد تاکید جدی امام نیز بود. اگرچه او امام و پیشرو بود ولی همیشه نگاهش به این بود که هیچ‌گاه خلاف جهت خواسته مردم حرکت نکند.

این فعال سیاسی یادآور شد: امام(ره) همواره بررسی می‌کردند که اگر موردی با اقبال اکثریت مردم روبرو است و همین‌طور اطمینان‌آفرین نیز هست، آن را اجرایی کنند. برای همین هم همیشه از پشتوانه عمیق مردمی برخوردار بودند.

وی با بیان اینکه امام همواره در برابر مردم تواضع ویژه‌ای داشت، گفت: این درحالی بود که مقاومت و سرسختی بنیانگذار جمهوری اسلامی در برابر دشمنان مثال‌زدنی بود. ایشان همواره معتقد بودند که بدون اقبال اجتماعی انقلاب به سرانجام مثبت نخواهد رسید. لذا با استفاده از پشتوانه قوی مردمی تلاش می‌کردند که آرمان‌های انقلاب را به مرور در جامعه تحقق ببخشند.

درایتی با اشاره به اینکه داشتن "استقلال" که یکی از سه ضلع خواسته‌های ملت ایران بود، گفت: البته این امر به معنای ایستادگی در مقابل همه نیست. "استقلال" هنر چانه‌زنی در سیاست و دنیا است.

وی با انتقاد از اینکه متاسفانه امروز در کشور توازن بین جمهوریت و اسلامیت که از دیگر مطالبات مردم بود، از میان رفته است گفت: در برخی از مواقع به بهانه اسلامیت عده‌ای به حقوق مردم توجهی نداشتند در حالیکه نباید هیچ یک از این دو قربانی یکدیگر شوند. شخصا معتقدم که اگر مسائل اسلامی در مسیر اعتقاد اکثریت حرکت نکند، الزام به اجرای آن با شکست مواجه خواهد شد.

درایتی افزود: زمان امام (ره) به خاطر انقلاب و جنگ فضایی حاکم شد که محدودیت‌هایی را اقتضا می‌کرد، اما پس از رحلت امام(ره) نیز این محدودیت‌ها ادامه پیدا کرد و متاسفانه بخشی از آزادی‌های مردم مورد خدشه قرار گرفت.

وی با تاکید براینکه در حوزه سیاست داخلی تاکید براین است که باید به آزادی‌های مشروع مردم به جد توجه شود، گفت: عده‌ای به بهانه اسلامیت دقیقا عکس این مسئله رفتار می‌کنند.ما در بخش تحقق جمهوری اسلامی و آزادی با مشکلاتی مواجه هستیم در صورتیکه این مشکلات برطرف نشود، لطمه‌های جدی خواهیم خورد.

این فعال سیاسی یاد‌آور شد: اگر چه پس از جنگ فرصت زیادی از عمر امام(ره) باقی نمانده بود، اما در همان زمان نیز ایشان اگر احساس می کردند به بهانه‌های مختلف با حقوق مردم بازی می‌شود، سریعا عکس‌العمل نشان می‌دادند.

وی افزود: آنچه در زمان اصلاحات نیز مطرح شد، همین بود که نباید عده‌ای به بهانه اسلامیت حقوق مردم را پایمال کنند و به آنها فشارهای نامشروع بیاورند، متاسفانه پس از رحلت امام رفتارهایی که با مردم و دوستداران انقلاب شد در شان آنها نبود. ما امیدواریم دولت جدید تلاش بیشتری کند تا به آنچه که امام می‌پسندید و مورد اقبال مردم است نزدیکتر شویم.

درایتی همچنین با اشاره به سوء‌استفاده برخی از افکار و اندیشه‌های امام (ره) گفت: سخنان امام(ره) امروز به شکل‌های مختلف مطرح می‌شود که برای اطمینان از صحت آن باید اشراف جدی به سیره امام(ره) داشت. گروه‌های تندرو تلاش می‌کنند که سلایق سیاسی خودشان را به امام(ره) نسبت دهند و هر آنچه که برای آنها مهم است را با نام امام توجیه کنند.

وی با بیان اینکه افراطیون برای توجیه رفتار خود از شهدا و جنگ تا امام سوءاستفاده می‌کنند، گفت: آنها نشان دادند که هیچ اعتقادی به این مسائل ندارند، چرا که در کنار حرم امام(ره) به نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی اهانت کردند. بنابراین روشن است که آنها از اظهارات امام راحل استفاده ابزاری به عنوان پوششی برای توجیه حرف و عمل خود دارند.

درایتی با تاکید براینکه افراطیون نه تنها به امام راحل بلکه به آرمان‌های رهبری نیز پایبند نیستند، گفت: آنها چشم خود را بسته‌اند واز هر چیزی برای رسیدن به منافع خود هزینه می‌کنند در حالیکه نتیجه این رفتار چیزی جز زحمت برای کشور نیست. خوشبختانه تجربه 8 ساله گذشته نشان داد که آنها در مدیریت کشور درمانده‌اند و تفکرشان روبه افول است.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان