arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۵۲۲۱
تعداد نظرات: ۲۰۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۱ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
شش نکته با آیت الله مصباح در مورد رییس جمهور روحانی

حضرت آیت الله مصباح! آن زمان که "روحانی" برای نخستین بار "خمینی کبیر" را "امام" خواند، کجا بودید؟

حضرت آیت الله كه مقتدرانه از گردان هاي شهادت دفاع مي كنند و تلاش فداکارانه ی بزرگان در دفاع مقدس را نقد می فرمایند ، چطور در زمان جنگ نه گرداني راه انداختند و نه يك بار در جبهه ديده شدند ؟ ... چه شد که ایشان درسال هاي41 42 و 43 زمانی، در کنار دیگراني بسيار مبارزه کردند، اما در هنگامه خطر و مظان و مشكل به یکباره ايشان امام و مبارزه را رها كردند و بوسيدند و در طاقچه نهادند؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 


مصطفی فقیهی مدیرمسئول پایگاه خبری «انتخاب» طی یادداشتی در روزنامه جمهوری اسلامی با عنوان «شش نکته با آیت الله مصباح در مورد رییس جمهور روحانی» نوشت :

آیت الله مصباح یزدی اخیراً اظهارات بی سابقه ای علیه رییس جمهور به زبان آورده اند. سخنانی که از چند سو، تأمل را بر می­انگیزد:

اول: بنا به دلایلی که بسیاری می­دانند و اینجا مجال بازگویی آن نیست، آیت الله مصباح یزدی چهره ی نه چندان فعال ایام حیات امام (ره)، سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه ی ایام اصلاحات بود که یکباره و با اشتباه استراتژیک برخی افراد جریان دوم خرداد ، به قله جریان اصولگرایی بدل شد و چنان شد که محمود احمدی نژاد، به عنوان کاندیدای جریان فکری ایشان وارد عرصه شد و با اتفاقاتی که افتاد ، ردای ریاست جمهوری برتن کرد ؛ گو آنکه رابطه ی آقای مصباح یزدی با احمدی نژاد در دوره دهم ریاست جمهوری، رو به تیرگی رفت ، اما او هیچ گاه نقدی را متوجه دولت نکرد . برخی معتقد بودند آیت الله درس عبرتی گرفته و فهمیده که نمی تواند تئوری پرداز انقلاب باشد. لذا چنین انتظار بود که تجربه شکست خورده ی احمدی نژاد ، لیدر جریان پایداری را وادارد که تئوری های عجیب این جریان را بوسیده و بر طاقچه نهد!

با این وجود، به نظر می­رسد در مدت اخیر تلاش­های پنهانکارانه ای در حال صورت گرفتن است تا این رویه همچنان ادامه یابد. برخی بنا به تجربه خود نشان داده ­اند که بیشتر مایلند فضای سیاسی را ملتهب و مضطرب نگاه دارند تا همواره دستاویزی برای فعالیت سیاسی تخریب گرایانه خود داشته باشند. این حضرات تصور کرده اند قطعاً اگر آیت الله مصباح چونان ایام اصلاحات ، برچسب و اتهامات عجیبی نثار این و آن کند ، می­تواند با ادامه ی همان روند، تصویری غول آسا از جریان خود ترسیم کند ، "تیتر" شوند و حکومت و افکار عمومی را به انحاء و صور گوناگون متهم و مشوش کند تا بار دیگر ، صندلی نخست قدرت اجرایی کشور را تصاحب کنند.

دوم: حضرت آیت الله مصباح یزدی که سابق بر این ، فرمانبری از سخنان رییس جمهور را همان پذیرش کلام خداوند می پنداشتند ، ظاهراً با بیانات اخیر خود، مشخص فرموده اند که منظور ایشان ، رییس دولت نهم بوده و نه هر رییس جمهور از راه رسیده که از قضا سنخیتی با آراء و عقاید ایشان نداشته باشد! ایشان در اظهارنظری بی سابقه ، دکتر روحانی را به باد حمله گرفته و ایشان را تلویحاً «انگلیسی» ، «زمینه ساز نفوذ نامحرمان» ، «ولایت شیطان» و .... خوانده است.


برای بند بند سخنان ایشان ، پاسخ بسیار است ، اما شاید انتشار همه ی آن چندان به صلاح نباشد ، لذا تنها به بخش اندکی از شبهات ایشان ، پاسخی کوتاه می دهم تا امر بر حضرات مشتبه نشود که آنچه گفتند عین صواب است و دغدغه و دلمشغولی نظام و ملت.

آیت الله مصباح در پاسخ به پرسشگران، با اشاره به این‌که متأسفانه کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند، عمامه به سر هستند، خاطر نشان کرد: آیا این عده فکر می‌کنند مردم نمی‌فهمند و سرشان نمی‌شود؟ آیا فکر می‌کنند با تعارف‌های توخالی و استفاده دائم از لفظ مقام معظم رهبری، در حالیکه عملشان بر خلاف صریح فرمایشات رهبری است، می‌توانند مردم را فریب دهند؟«

با خواندن این جملات، کسانی که حافظه انبوهی از 8 سال ریاست جمهوری احمدی نژاد دارند، چه نقشی در ذهن آنها می­نشیند؟ تردیدی نیست که برخی از آنها با شنیدن این گفته­ ها، آن هم از سوی ایشان، شگفت ­زده می­شوند. با هر شاخص و معیاری که بسنجید، دوران 8 سال ریاست جمهوری مرید ایشان - محمود احمدی نژاد - با دوران پیش و پس از آن در نسبت با سوءاستفاده از شخصیت و روش و منش مقام معظم رهبری، قابل مقایسه نیست. آیا ایشان ماجراهای 11 روز خانه نشینی رییس جمهور وقت ، پاسخ دیرهنگام و عجیب احمدی نژاد به نامه رهبری و یا سکوت معنادار همان رییس جمهور در قضایای 88 و ماجراهای بارها رخ داده ی «سوءاستفاده از لفظ مقام معظم رهبری« ، را از یادبرده اند؟!

چرا حضرت آیت الله، آن روز امام (ره) را از مدفن، صدا نکردند؟ چرا آن روز که اسفندیار رحیم مشایی را در مجلس رقص زنان ترکیه ای دیدید ، از امام (ره) چیزی نگفتید؟ چرا زمانی که رییس جمهور وقت ، مادر چاوز را در آغوش گرفت ، سکوت اختیار کردید؟! ، چرا در برابر چندین فساد هزاران میلیاردی دولت های نهم و دهم ، پرداختن به «اسفار ملاصدرا» و »اشارات شیخ الرییس» را مقدم بر «مباحث سیاسی» دانستید؟! چرا آن ایام احساس وظیفه نکردید؟

سوم. در این میان، ذکر این نکته نیز گفتنی است که تکرار مکرر لفظ «مقام معظم رهبری» در سخنان دکتر روحانی، برخلاف نظر آیت الله مصباح، تعارف واژگونه و توخالی نیست ، بلکه حکایت از آن دارد که رییس جمهور، هم به تبعیت خود از «مقام ولایت «مفتخر است هم از حمایت بی دریغ ایشان از دولتش اطمینان دارد. ضمن آنکه نیازی نیست امام (ره) - چندان که حضرت مصباح می فرمایند - سر از مدفن بیرون بیاورد، چرا که چون اویی همچنان ناخدای کشتی «جمهوری اسلامی» است. آیت الله خامنه ای خود ، در راه همان امام (ره) قدم بر می دارد و چونان 24 سال اخیر، ناظر بر وقایع و اتفاقات است.

چهارم. جای جای اظهارات اخیر آیت الله، جا برای "شگفتی" کم نمی گذارد. اما شگفت­ تر از همه، آن است که آیت الله مصباح فراموش می کنند که می­توان گذشته را فراموش کرد اما نمی­توان دیگران را به فراموشی فراخواند. برخی از اهم مشکلات متنوعی که امروزه ما با آنها دست در گریبانیم،

ایشان در بخشی دیگر از سخنان ، چنین گفتند که» در ابتدای نهضت امام خمینی(ره) عده‌ای می‌گفتند نباید با شاه در افتاد، چرا که تنها شاه شیعه در جهان است و باید با مسالمت و مدارا از حکومت وی برای نشر تشیع استفاده شود. حتی در هشت سال دفاع مقدس نیز عده‌ای معتقد بودند این جنگ هرچه زودتر باید تمام شود، چرا که جنگ غیر از از دست دادن جوان‌ها و بیوه شدن زنان و تخریب منابع و ضربه به اقتصاد کشور، حاصل دیگری ندارد! وی با اشاره به این‌که این نحوه تحلیل‌ها و تفسیر‌ها از صدر اسلام تاکنون وجود داشته و دارد، خاطر نشان کرد: امام(ره) هنوز در پاریس بودند که مهندس بازرگان که یک شخصیت اسلامی و مورد احترام تلقی می‌شد، از سر دلسوزی و خیرخواهی به امام پیشنهاد کرد که اختلافات با شاه را تمام کنند، چرا که نمی‌توان با شاه و ارتشی که دارد، مقابله کرد و این مقابله وضع را بدتر می‌کند و البته امام (ره)، پس از سخنان وی، شاه را رفتنی دانسته و ارتش را برادران خود خطاب کردند که بعد از رفتن شاه به جمهوری اسلامی می‌پیوندند... از همان روزی که امام (ره) در پاریس بود، بسیاری- چه بسا از سر خیر اندیشی از امام (ره) خواستند تند و سخت برخورد نکنند، چرا که آنها روحیه برخورد نداشتند، و می‌خواستند راحت‌طلبی خود را با صلح و مدارا حفظ کنند و هرگز اجتماع و تظاهرات را برنمی‌تافتند، چه برسد به جان دادن.»

این سخن، از بحث برانگیزترین بخش از سخنان آیت الله مصباح یزدی است .چگونه ایشان صراحتاً نقش برخی در انقلاب و جنگ را کتمان می کنند؟ دکتر روحانی به اذعان دوست و دشمن ، از معدود خطبای با شهامتی بود که سرسختانه در برابر رژیم استبدادی شاه ایستاد و حتی برای نخستین بار، «خمینی کبیر» را »امام خمینی» خواند. بر اساس گزارش ساواک ، حسن روحاني برای نخستین بار، طی سخنانی که به سرعت در میان مردم تکثیر شد، با تشبيه امام خميني به حضرت ابراهيم(ع) گفت: « اگر آتشي در اينجا در زندان و حصر، اگر آتشي در بورساي تركيه و اگر آتشي در عراق برافروختند، ما ابراهيم زمان را حفاظت مي‌كنيم اي ابراهيم عزيز! همه امتحانات سخت و بزرگ براي تو پيش آمد. امّا آخرين امتحان را هم بايد بگذراني كه: «ان هذا لهوالبلاء المبين»* آن زمان آزمايش بزرگ و آشكار مربوط به اسماعيل عزيزت مي‌باشد. آنگاه كه همه امتحانات و آزمايشات را با موفقيت پشت سر گذاشتي، «و اذا ابتلي ابراهيم ربه بكلمات فاتمّهن قال اني جاعلك لِلناس اماما»** آنگاه تو به مقام والاي امامت مي‌رسي. امامت مقامي است كه آخرين امتحان آن، امتحان فرزند است. ابراهيم! اكنون كه اين امتحان را هم با موفقيت گذراندي پس «اني جاعلك للناس اماماً». و لذا من يك لقب براي مرجع بزرگ و رهبر عظيم‌الشأن، آن ابراهيم زمان، مي‌پسندم و آن لقب امام است. بنابراين «امام خميني». (صلوات حضار).

آقای مصباح ، در ادامه سخنان خود درحالی ، تلویحاً روحانی را متهم به ضدیت با دفاع مقدس می کند که روحانی ، خود فرماندهی پدافند هوایی کل کشور ، عضویت در شورای عالی دفاع و پشتیبانی حنگ و ... را در آن ایام عهده دار بوده است، به طوریکه نشان درجه یک نصر را از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا، دریافت کرده است. با چنین اوصافی، به نظر می رسد بهتر بود حضرت آیت الله مصباح به جای سخن گفتن در این باره ، کمی در مورد ابهاماتی که متوجه ایشان در ایام انقلاب و دفاع مقدس است ، سخن می گفتند که ایشان ، در آن ایام پرمشغله ی دکتر روحانی ، کجا بودند؟ و سئوال اساسی تر اینکه ایشان ، پيش و پس از انقلاب ، چقدر مورد توجه حضرت امام (ره) بودند؟ 


چه شد که ایشان درسال هاي41 42 و 43 زمانی، در کنار دیگراني بسيار مبارزه کردند، اما در هنگامه خطر و مظان و مشكل به یکباره ايشان امام و مبارزه را رها كردند و بوسيدند و در طاقچه نهادند؟ به گواه بزرگان ، چه شد که یکباره حضرت ایشان ، با وجود خواست مکرر بزرگان ، درخواست آنان برای ادامه مبارزه را نپذیرفتند و حتی دیگران را نیز نهی فرمودند؟

چرا در میان صدها اعلامیه ای که از سال 50 تا 57 امضا شده، یک اعلامیه با امضای جناب آقای مصباح دیده نمی شود؟

پرسش اين است كه ايشان و مجموعه اي که اينك این قدر با شداد و غلاظ از ولايت فقيه و حضرت امام (ره) دفاع می کند ، چطور در زمان حیات ایشان ، يك بار از اين حمايت ها نكردند ؟ و به عكس، گاه اتفاقات دیگری می افتاد!

مساله این است که در ماجرای شعبان قبل از انقلاب، وقتی که امام (ره) ، جشن و چراغانی آن سال را تحریم فرمودند، چرا یکی از همان مجموعه های خاص، چراغانی کردند و جشن گرفتند؟

ايشان كه مقتدرانه از گردان هاي شهادت دفاع مي كنند و تلاش فداکارانه ی بزرگان در دفاع مقدس را نقد می فرمایند ، چطور در زمان جنگ نه گرداني راه انداختند و نه يك بار در جبهه ديده شدند ؟

چطور شد که از دهه اخیر این حمایت ها به این شکل وسیع و گسترده آن هم در قالب يك نحله در حال طرح شدن است؟ چگونه است كه ايشان یکباره با برنامه ریزی ای وسيع برای کسب قدرت سیاسی و توسعه دامنه نفوذ سیاسی تلاش مي كنند ؟ و قس علی ذلک....؟

و سئوال پایانی اینکه؛ آیا نسل جوانی که ذهنی تهی نسبت به شخصیت­ها و رویدادهای انقلاب دارد، همیشه این گونه گفتارهای نوظهور را ­باور می کند؟ به خدا پناه می­بریم!

پنجم: نکته ی دیگر اما الفاظ توهین آمیز آیت الله مصباح یزدی در مورد رییس جمهور است، آنگاه که ایشان بی آنکه نامی از روحانی ببرد، چنان آدرس واضحی می دهد که حتی کودکان نیز ، می دانند منظور ایشان کیست ؛» برخی از افراد عمامه به سر که دارای مسئولیت هستند، در واکنش به اجتماع مردم در خصوص بدحجابی و نگرانی علما از وضع دین و فرهنگ و تجمع روحانیت در فیضیه، آن‌ها را کسانی معرفی می‌کنند که اسلام را نشناخته‌اند و آن‌ها را متهم به توهم می‌کنند. باید از وی پرسید مگر خود تو دینت را از کجا یاد گرفته‌ای؟ از فیضیه یا از انگلستان؟«

این طرز گفتار ، از فیلسوف گرانقدر و اندیشمندی آشنا به فقه و کلام اسلامی ، نه در خور شاءن است و نه کوچکترین شباهتی به راه و مسلک پیامبری دارد که مظهر اخلاق بود و ادب ، چندان که فرمود «إنَّی بُعِثتُ لاُتَمِّمَ مَكارِمَ الخلاقِ».. شایسته نیست عزیزی چون آیت الله مصباح یزدی که برخی مردم و جوانان، هنوز ایشان را نماینده ی چنین اسلام و پیامبری با آن عظمت می دانند ، از ادبیاتی چنان، بهره گیرد.

ششم: خلاصه کلام آنکه آنها که نسنجیده، به اقدام سیاسی روی می­آورند و با سخنان و مواضع خود، آتش منازعات سیاسی را - برخلاف تاکید صریح رهبر معظم انقلاب - هر روز افروخته ­تر می ­کنند و به تنش یا تشنج کمک می­رسانند، باید بدانند نه به صلاح انقلاب اسلامی و اندیشه ­های ماندگار امام خمینی، رهنمودهای رهبری و ارزشها عمل می­کنند و نه به قانون پایبندی نشان می­دهند. اقدام نسنجیده، موضعگیریهای خشن و غیر معقول و هر کاری که امروز، مردم را از انقلاب اسلامی برماند و اندیشه­ های امام و رهبر معظم انقلاب و برنامه ­های رئیس جمهوری را در تنگنا قرار دهد، کاری شایسته سرزنش و در خور عتاب و عقاب و طرد ملی است. بهره ­برداری از شرایط سیاسی کشور یا سوء استفاده از آن، به نفع مطالبات و گزینه­ های سیاسی خاص، به طور قطع، زمینه بلوا و آشوب­های آینده را برای بیگانگان هموار خواهد کرد.

*
مصطفی فقیهی
    
مدیرمسئول

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۰۴
در انتظار بررسی: ۹۱۴
غیر قابل انتشار: ۹۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
143
2746
احسنت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
ملاک حال فعلی اشخاص هست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
به این بچه ها بگید برن پی کارشون. دهنشون بوی شیر میده!!
مصباح عزیزتر از این حرف هاست. سابقه مبارزاتی اش را هم در کتاب "گفتمان مصباح" بخوانید.
در ضمن، میزان در هر کس حال فعلی اوست!! این هم یه جمله از امام خمینی (ره)
سید عبادالله دولتخواه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
آقای مصباح اگر یک صدم زحمات و کارهایی را که آقای هاشمی و روحانی در زمان انقلاب و جنگ متحمل شدند را انجام می داد الان چه می کرد خوب است که سابقه و فعالیت همه افراد را مردم فهیم ما خوب می دانند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
حال فعلی جان
دقت کن که این آقا حال فعلیش هم دولت 8 ساله احمدی نژاد است
دقت کن که این آقا داره همه سوابق افراد را تخریب می کنه و چنان حرف میزنه که انگار نماینده امام بوده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
جدا سابقه دکتر روحانی اینه؟!
ما رو باش فکر کردیم از اول تریپش همین بوده!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
یعنی السابقون والسابقات یعنی کشک ؟
مشهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
این سوال بزرگیه که مصباح زمان امام چه میکرد وچرا امام اقبالی ب ایشان نداشت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
بیاد انجمن مطرود حجتیه افتادم انجمنی که به صلاح و مصلحت هر لباسی را به تن میکند تا .....
سید محمد صادق
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
اگر ملاک حال فعلی افراد هست، پس ایشون یه عذرخواهی بابت رفتار و تفکر گذشته خود به انقلاب و مردم انقلابی ایران بدهکار است.
ناشناس
| United States |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
ملاک حال فعلی اشخاص است! اما حال فعلی اشخاص را مدعیان و افراد معلوم‌الحال تعیین نمی‌کنند.
رسواگر فتنه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
فقیهی شیر مادر حلالت .

هر چی از خدا میخوای بهت بده .
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
من موندم این آقا سال 88 میگفت اطاعت از رئیس جمهور اطاعت از خداست.
مانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
جناب ناشناس ملاک منافع از دست رفته افراد میباشد نه حال افراد.
ناشناس
| Germany |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
مصطفی گلی به گوشه جمالت، بازم از این مطالب روشنگرانه بنویس!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
راست میگه
همون خمینی کبیری که میگی گفت معیار، حال فعلی است...
که در حال حاضر آقای روحانی با بهشت و جهنم مردم . . .
سیروس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
90
1909
حرف حسابه. آفرین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
جدا آیت الله در زمان انقلاب و در زمان حیات امام کجا بوده؟؟؟حالا مدعی همه انقلاب و مفسر و خط دهنده انقلاب مردم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
73
1575
دلم نشست افرین
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
2718
215
جناب آقای فقیهی! بزرگ تر از شماها نتوانستند حضرت علامه رو تخریب کنند.شما که هیچ هستی...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
نقل است که خداوند دوبار می خندد
یکی وقتی بزرگی را که او بزرگ می داند جمعی بخواهند کوچک کنند
وآنگاه که کوچکی را که خدا کوچک می داند جمعی بخواهند بزرگ کنند
حکایت همین است حالا انتخاب با شما که ایشان جزو کدام گروه است ....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
هیچی نیست ؟!؟!؟! حقایق رو کاملا منطقی گفتند آقا مصطفی عزیز .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
چقدر ادبیات شما نزدیک به حضراته. بحث بزرگ و کوچک نیست... بحث حرف حساب که برخی تحمل شنیدنش رو ندارن... ضمناً ما همه هیچیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
حسین عزیز! بهتر است کمی منطقی باشید این جا وادی منطق و عقلانیت است نه میدان تهدید و شعار. ادبیاتت دقیقا شبیه ادبیات استاد مصباح است. خداوند همه را هدایت کند.
میر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
بگو عزیزم بگو شما که خوب بلدی از ادبیات محمود استفاده کنی بگو...
از اونا گنده تر هم کاری نمیتواند بکند...
ولی به قول همون اقا شما اب رو بریز همونجا که میسوزه چرا اب رو جای دیگه میریزی؟
علی کنکوری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
احمدی‌نژاد:« اقای اوباما، بدان گنده تر از تو هم نتوانستند از این غلط ها بکنند شما که جای خود داری.»
آری، ادبیات همقطاران مثل هم است ...
احمدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
برادر حسین
نیازی نیست کسی خدای نکرده "علامه" رو تخریب کند ؛ سخنان ایشان بیانگر همه چیز است
امید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
بعضی ها خوشون خودشون رو خراب میکنن و احتیاجی به خراب کردن دیگران نیست و این کار خداست .حقایق برای همیشه پنهان نمیمونن و روزی اشکار میشن
سید عبادالله دولتخواه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
آقای مصباح را خودش و طرفداران افراطیش به نهایت تخریب کرده اند نیازی نیست کسی او را تخریب کند سخنان و اعمال هر کس بهترین مبنا برای قضاوت عموم مردم در مورد اوست.
دشتی
| South Africa |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
حسین آقا ، برادر عزیز ما تا از گردنه حذف تعصبات بی ریشه عبور نکنیم ، در هاله ای از مه و دود میمانیم و حقیقت عریان را نظاره نخواهیم کرد ، آقای فقیهی در این مطلب بشدت خود سانسوری کردند فی الواقع اگر ایشان کمی تنها کمی این پرده را بالاتر میبردند شما دیگر چیزی نمیفرمودی ، لطفا بدور از حب و بغض در حاشیه گذشته ای که ایشان فقط و فقط اشاره کوتاهی کردند بروید از غیر تحقیق کنید و بعد پیش خودتان بازنگری بفرمایید .
میانالی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
این نویسنده توانا خبرنگاری دلسوز و واقعآ دوستدار ایران است که همیشه از دل نوشته هاش میشه اینو فهمید
دولت آبادی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
تو رو به خدا راستش رو بگو . اصلاْ متن رو خوندی ؟ یا همین جوری عنوان رو که دیدی سریع کتمنت گذاشتی ؟ حمایت کورکورانه از بعضی از آقایون ما رو به اینجا رسونده .
نیما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
آقای عزیز ،ما هم در ظاهر قبول می کنیم که امثال شما و حضرت علامه همه چیزید برای همه کس!!!اما جهت یادآوری: در صدر اسلام هم حضراتی بسیار بودند که از پیامبر و علی(ع) و امامان معصوم جلوتر حرکت می کردند و از دل دیدگاه و عملکرد همین افراد ، خوارج و جمل و واقعه عاشورا شکل گرفت...
برادر حسین عزیز!!! مسبب همه این بی حجابیها و ... دیدگاه افراطی چه افرادی است؟ همین اشاعه فرهنگ دروغ و افترا و تندروی است که به وفور در گفتار و کردار بوده و به مرور زمان جامعه منتشر و باعث روی گردانی جوانان از منابر و مساجد و احکام دین مبین گردیده و از اسلام عزیز چهره خشک و متعصبی را نشان می دهد...
ای مسلمانان مسلمانی اگر این است و بس
من یهودم، کافرم، گبرم، مسلمان نیستم
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
تخریب در مرام فقیهی نیست واساسا نیازی هم نیست
سید محمد صادق
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
نیازی به تخریب نیست حسین جان. بنایی وجود ندارد که احتیاج به تخریب آن باشد برادر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
تخریب نیست حرف منطقی است
سینا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
علامه امثال طباطبایی و حسنزاده آملی هستن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
راست میگه جناب فقیهی بزرگوار ،نیازی به نوشته شما نیست با دست خود و با احمدی نژادیها در ذهن مردم هوشیار و آگاه تخریبند
منصور نوين
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
دوست عزيز اگر جواب منطقي به حرفاش داري با استدلال ردشون كن اگه هم نداري لطفا دشنام گويي نكن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
" هیچ" یعنی تهی، خالی، پوچ و چیزی که وجود ندارد.
برای عدم وجود از واژه "هست" استفاده نمی کنند.
باید می گفتی: " شما که هیچ نیستی" .
معلوم می شود خودت نیز به حرفی که زدی اعتقاد نداری ...
وحید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
حسین جان کسی قرار نیست کسی خراب کنه فقط حقایق گفته میشه و مردم خود دارای عقل و شعور میتونن درک کنن که واقعیت چه کسی بیان میکنه
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
خوبه که امثال اقای فقیهی حافظه قوی دارند وتامردم میاد یادشون بره یاد اوری میکنن وگرنه امثال حسین چه بروز ما میاوردن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
آیت الله خودش ، خودشو تخریب می کنه بدون نیاز به امثال آقای فقیهی
میثاق
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
اینو خوب اومدی
امیر
| United States |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
خوشم میاد که فقط 5 درصد با تو موافقند.همتون همینجورین
ناشناس
| Korea, Republic of |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
علامه خودش خودش را تخریب می کند . شما سخنان را بشنو و خود بیندیش فریب القاب را نخور
هشترودی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
حسین آقا اینها فقط حرف آقای فقیهی نیست حرف بساری از بزرگان انقلاب است.
حرف حساب جواب ندارد .
چرا به دنبال پاسخ دادن به سئوالات آقای فقیهی نمی روید تا حقایق برای شما هم روشن شود؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
علامه توی قلب ماست،با این مزخرفات و تهمت ها خراب نمیشه،در ضمن این سایت عادت داره یکی رو علم کنه یه عده بهش بد بگن،از شما چیز دیگه ای انتظار نمیره،راستی حسین جان اشتباهی بهت منفی دادم
ناشناس
|
France
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
22
350
آقای مصباح رئیس جمهور دینش را از پیامبر رحمت ومهربانی وفاطمه زهرا سلام الله علیهامظهر مظلومیت وشفیعه بزرگ محشر وحسین بن علی علیه السلام حجت مسلمانی جوان نصرانی گرفته شما دینتان را ازکجا گرفته ای که اینقدر برای مردم وجوانان خط ونشان میکشید؟هدفتان از بهم زدن تمرکز رئیس جمهور وهیاهوراه انداختن در کشور چیست؟البته به احتمال قریب به یقین خود رئیس جمهور میداند کجا وچگونه منافع چه کسانی از شفاف شدن امور به خطر افتاده واین بلواها برای چیست برای همین ایشان چون میداند قصه چیست عصبانی نمیشوندوبا تاسی به پیامبر رحمت فقط لبخند میزنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
57
1070
احسنت
توسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
50
941
افرین
هوتن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
56
1011
مرسی مصطفی خیلی لایک داری>>>>>>>>>>>
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
856
73
من نمی دانم چرا به عقب برمیگردید .
پاسخ ها
احمدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
راست میگه . چرا میرید دوران خطر رو نگاه میکنید ؟ چرا دوران آسایش رو در نظر نمیگیرید ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
چون بعضی مجاهدان ومبارزان دوآتشه امروزی درگزشته سابقه خوبی ندارند وامروز کاتولیک تر ازپاپ هستند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
چون عده ای دارند همه عقبه ها رابه نام خودشون سند می زنند

حالا فهمیدی؟
تاریخ برای اینه که کسی فریبت نده
میانالی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
واسه اینکه طرف به اشتباهش پی ببره و دیکه اونو تکرار نکنه تا سوژه داغ خبرگزاریها نشه.
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
برای اینکه امروز فریب نخوریم و راه آینده رو پیدا کنیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
به همان دلیل که عقبه این افراد بسیار تیره وتاریک هست و مدعیند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
چون یک عده در گذشته زندگی میکنند و حرف مردمان روزگارشان را نمی فهمند!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
به خاطر اینکه باید از تاریخ عبرت گرفت
محمدحسين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
15
207
باسلام
ضمن تشكر از بابت اينكه بالاخره جوابي در خور به خدمت ايشان ارائه شد.تا باشد كه بدانند بسياري از جوانان كه بسياري كه امروز از رهبري و انقلاب و اهي هم از جنگ سخن مي گويند خود در آن زمان كجاي اين انقلاب بودن و چقدر در زندان شاه بودند و براي انقلاب زحمت كشيده اند.در زمان جنگ كجا بودند كه الان بسياري از اين افراد خاطره گوي آن زمان ها شده اند و نان به رنرخ روز مي خورند.
اين افراد نه شكنجه زندان ساواك را ديده اند و نه گرماي شلمچه،نه تبعيد به نقاط مختلف كشور را ديده اند نه سرماي زمستان كوهاي كردستان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
48
891
درود بر روحانی
جبهه رفته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
24
233
من نمی دانم ایشان درکجای این انقلاب بوده که قبلا درزمان امام وجنگ تحمیلی در کجا سکنی گزیده بود...
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
33
593
بگردم این قلمتو فقیهی جان !! کجا بودی تا الان ؟؟
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
36
677
بگردم این قلمتو فقیهی جان !! کجا بودی تا الان ؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
1003
63
فقيهي شريعتمداري ديگر است
پاسخ ها
سید عبادالله دولتخواه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
آقای فقیهی با بیان مستدل و با نهایت ادب و نزاکت سوالاتی را درباره آقای مصباح و اعمال و رفتار او در قبل و بعد از انقلاب و در زمان حضرت امام (ره) مطرح کرده و روشنگری نموده اما آقای شریعتمداری جز توهین و تهمت و پرونده سازی کار دیگری ندارد او را چه به نقد منصفانه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
این چه قیاسی بود؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
و شریعتمداری ر خدا فقط یه دونه خلق کرد هبرای حرف حق زدن
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
11
172
هو الحق هو الحکیم هوالعلیم
بعنوان یک خواننده مطلب و مطالبی که بیان شد خوشحالم که حقایق برای مردم بیان می شود تا خودشان حق را بقضاوت بنشینند
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
32
678
درود بر شما
هر چه نوشتید حرف دل همه ی مردم بود
امیر علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
443
83
فرمایشات شما متین اما , اصلا نباید جواب این ایشان را داد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
10
109
احسن حضرت آیت ا...! ضربه فنی کردی برادر !!
ارش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
26
649
آفرین مصطفی فقیهی عزیز
باید اینگونه که شما عمل نموده اید محترمانه پاسخ داد و قاطعانه دفاع کرد. شیر مادرت حلال.
مهدی
|
United Kingdom
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
801
40
بیشتر به دلنوشته شاعرانه شبیه بود تا نقد کلام آیت الله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
نگاهی به منفی هایت هم بکن و فرق بین شعر و نقد ومنطق را یادبگیر.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
:)))))))))
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
شما اصلا منتقد اصلا همه چی تمام
هم وطن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
605
53
بنده با نظرات آقای مصباح مخصوصاً تفکرات سیاسی ایشان موافق نیستم اما جناب آقای فقیهی بعیداست جناب آقای دکتر روحانی رئیس جمهور محترم وعزیز کشورمان با این نوع ادبیات و یادآوری سوابق انقلابی ومبارزاتی خودشون ودیگران موافق باشند من خواهشم از شما برادر بزرگوار و منصف این است که کمک کنید این هجمه تخریبها علیه رئیس جمهور محترم ودولت ایشان خاموش شود مطمئن باشید این وضعیت به صلاح کشورمان نیست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
هموطن عزیز!
چی شده که شما از جام زهری که در توهم شما به امام نوشانده شده دائما حرف می زنید اما اجازه نمی دهید از گذشته برخی افراد سخنی گفته شود. معلوم است که در قلبتان رین و زیغ وجود دارد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
19
380
جانا سخن از زبان ما می گویی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
15
299
خیلی خوب مینویسی ، امیدوارم قلمت از مسیر خارج نشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
167
20
آیت الله مصباح همواره به صورت غیر محافظه کارانه از انقلاب حمایت کرده اند.
ناشناس
|
United States
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
19
277
ای ول داری
هادی اشراقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
4
71
جناب فقیهی عزیز کوزه آب آقا مصطفی را فراموش کردی برادر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
4
88
جوابتان بسیار به موقع ودقیق است فقط ای کاش این ها دست ازاین مغلطه کاری بکشند دل آدمی بدرد می آید وقتی می بیند اینها مردم را این قدر فراموش کار وکند ذهن تلقی میکنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
356
16
میزان حال فعلی افراد است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
این حرف شمادر همه مواقع صحیح نیست
ملاک حال فعلی افراد است پس ابوسفیان هر که بوده به خودش ربط داره پسرش هم هر کاری کرده به ربطی به الان نداره پس خلافتش حقه
شمه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
دقت کنید مصداق این جمله گهربار حضرت امام چه بوده
تفسیر به رای نفرمایید
نخبه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
6
79
این گونه توهینها وغرض ورزیها که متاسفانه از سوی محدود انسانهای مدعی اسلام وانقلاب انجام میگیره موجب نگرانی همه دلسوزان ایران ونظام هست.جناب دکتر روحانی مصداق جمله معروف هستند" آنکه حساب پاک هست از محاسبه چه باک هست". وواقعا هم ایشان با همه وجود درخدمت این این آب وخاک بوده وخواهد بود.
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
13
259
عالی بود
ممنون جناب فقیهی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
7
124
اگر رئس جمهور همسو با من بود:
اطاغت از رئس جمهور اطاعت از خداست.
اگر رئیس جمهور همسو با من نبود:
اطاعت از رئیس جمهور اطاعت از شیطان است.
HCH
|
United States
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
18
218
یاشا مصطفی خان
محمد دهقانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
15
224
آفرین جناب فقیهی
احسنت درود برشما
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
9
83
معلوم شد که رییس جمهور درست به هدف زده که دوستان این قدر ناراحتند.
راستی اگر ایشان این دولت را جاده باز کن جهنم می داند چرا بودجه....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
9
78
اجرکم عند الله ... ... هنوز یادمان نرفته چگونه ایشان خشونت را ترویج می کرد
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
260
42
فیلسوف گرانقدر، اندیشمندی آشنا به فقه و کلام اسلامی،آیت الله و...
آقای فقیهی خسته نباشید.هیچ موقع از جوابیه هات لذت نبردم.سراسر احتیاط با لعابی از مجیزه گویی آنکه مثلا در نوشته ات نقدش کرده ای
پاسخ ها
میثاق
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
اگه آثار چند ده جلدی ایشان در فلسفه و کلام و مسایل بنیادین انسان را می خواندید، می فهمیدید که فقیهی تعارف نکرده بلکه حقیقت رو گفته.
اشکان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
یعنی شما میگی مثل دکتر احمدی نژاد صحبت کنه؟؟!!!!!!!

از آقای فقیهی این حرفها بعیده شما لطفا به سخنان دکتر محمودی گوش بدین تا به خواسته هاتون برسین
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
10
37
آقاي فقيهي دست مريزاد
يعني شما مي فرماييد كاسه اي زير نيم كاسه است...!!!؟؟
فربد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
5
59
با سلام .حرفهای عجیب و بی پایه و اساس از سران جبهه نو ظهور پایداری (جبهه ایجاد رانت و فساد اقتصادی) خیلی چیز تازه ای نیست . زنده باد تدبیر و امید
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
14
201
درود برشرفت حرف دل ملتو زدي
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
42
4
زیاد جوش نزن بگذار دلشو خالی کنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
5
49
مقاله بسیارجالب و رسایی بود . شکست خوردگان انتخابات هستند
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
4
47
آقا مصطفی عزیز خیلی زیبا بود و به نکات ظریفی اشاره فرمودید و گذشته را به ایشان یادآوری کردید ایکاش در پایان مقاله از خداوند درخواست می کردید که همه را به راه راست هدایت فرماید
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
5
31
قصه ، قصه مقربین بزم و جام بلاست... نباید ناامید شد. اینگونه مباحث نمی تواند سد راه اراده مردم و رهبری شود.
امروز برخی مدعی و پرچمدار اصلاح امور و دلسوز دین و دنیای مردم شدند که شناگر جوی آبند و هیچگاه در دریای پرتلاطم انقلاب و جنگ ردپایی ازیشان نمی توان یافت .... انگار قیامت فقط ازآن مردم است !!!!!؟
یگانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
3
28
خدا انشاا... با روحانی محشورت کنه
علی هستم ازگرگان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
46
6
خیلی خوب نوشتید احسنت ولی دوست نداریم علمای ما ترورشخصیت بشوند مردم به خوبی می دانند که ازسال 42تا57چه گذشت کی ها باانقلاب بودند وکی ها 8سال دفاع کردندوحامی ولایت بودند والان هم می دانند که کی ها ازامام روزگار حاضر ودولت اعتدال حمایت می کنند ولی ماها بایستی حواسمان باشد دشمن داخلی وخارجی سود نبرد .تشکر ارجنابعالی ودوستان
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
12
175
تشکر از آقای فقیهی عزیز، کاملا روشنگرانه بود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
11
171
خوب نقد کردین مصطفی جان آقای حجت السلام مصباح رو احسنت
اذين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
10
152
با سلام خدمت شما جناب فقيهي ميخواستم بدين وسيله بار ديگر از شما و همكارانتان بابت حرف دل ما مخاطبانتان را باز گو كردن تشكر و قدر داني نمايم
دکترمجید گودرزی
|
France
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
6
42
سلام جناب فقیهی عزیزم
ممنون که تا حدودی در مورد مصباح سخن گفتید. بنده با این خانواده پس از پیروزی انقلاب البته توسط دامادشان حجه الاسلام محمدی عراقی از نزدیک آشنایم. مطالب فراتر از این هاست. کاش راهی پیدا میکردی و سانسور نمی فرمودید تا مردم را به قضاوت جانانه ای بنشانیم.
اما نگران نباشید نسل جوان ما اگر از گذشته امثال مصباح یزدی ها بی خبر باشند اما در زمان حال زندگی می کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
14
143
آقای فقیهی بسیار عالی و زیبا نوشته ای. حقا که یک ایرانی اصیل و دلسوز نظام هستی.امیدورام سلامت و موفق باشی.
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
7
29
احسنت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
11
124
ممنون وهزار بار تشكر از ايشان
واقعا حرف حق را زدي
بازهم ممنون وخداوند پشت وپناه همه تان باشد
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
72
16
شما خودتان هم می گوئید با احمدینژاد اختلاف پیدا کرد ولی این را نمی گوئید که مبنای این اختلاف خروج احمدی نژاد از مسیر ولایت بود
2- جنابعالی بر اساس گفته دوستان خود افاضه می کنید که ایشان در قبل از انقلاب نقشی نداشته اند که خود آقای مصبا توضیحات کامل داده اند و اینکه شما خودتان را به کری بزنید مشکلی را حل نمی کند
سوم ایشان در موسسه امام خمینی از جمله معتمدین امام بودند لابد اینها را نمی دانید و یا به نادانی می زنید
در تمام عمر اما م ما تا کنون حرفی بر علیه ایشان از زبان امام نشنیده ایم جز مستنداتی که از ایشان تمجید شده است

پس بهتر است که قبل از قلمفرسائیهایتان مقداری به سوابق ایشان توجه می کردید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
3
31
درود بر شما...
مردمو بخصوص جوانان بایستی با دانستن پیشینه افراد سره را از ناسره تشخیص دهند.
سیدقاسم کوهپایه
|
United States
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
66
15
مطمئنید دوران احمدی نزاد تو ایران بودید آقای فقیهی؟
حاج آقای مصباح از احمدی نزاد انتقاد نکرد؟ تو روز روشن؟
ایول بابا ماست سفید یا سیاه حاجی؟
خیرالامور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
7
53
از جهت روانی طبیعی است فردی که شکستی فاحش و دور از انتظار خورده قضاوتش در مورد فرد پیروز خشمگنانه ، پرخاشجویانه و همراه با قضاوتهای نسنجیده باشد ، حضرت آیت‌اله مصباح از نظر مراتب علمی و دینی مورد احترام عامه مردمند اما شاید ایشان هنوز باور ندارند که در عصر شکوفائی و اوجگیری حیرت‌انگیز تکنولوژی ارتباطات و رسانه که جهان پهناور امروز را عملاً به دهکده‌ای کوچک بدل نموده دیگر نمی‌توان بسادگی عقاید و نظرات خود را به دیگران القاء نمود و حضرتشان که ، در گرماگرم انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ، در قبال حمایت بیدریغ از کاندیدای خاص ، انتظار اقبال گسترده مردم از نظرات خود و کاندیدای مورد وثوقشان را داشتند و پیروزی وی را قطعی می‌دانستند با اعلام نتایج انتخابات و شکست سخت کاندیدای مورد نظرشان ظاهراً بنسیان زائیده از بهت و حیرت دچار شده‌اند و از آنزمان تاکنون نتوانسته‌اند خشم خود را نسبت به فرد پیروز که اینک بعنوان بالاترین مقام اجرائی کشور ، بنا به توصیه امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری باید مورد حمایت ، اطمینان و اعتماد قاطبه مردم قرار گیرد تا بتواند کشور را از گرداب مشکلات عدیده نجات دهد ، پنهان کنند ، انتظار امروز مردم مسلمان ایران از مراجع عظام تقلید و علمای دینی که همواره پرچمدار مبارزه با دیکتاتوری ستمشاهی بودند آن است که در این برهه‌ از زمان که کشور بدلیل بی‌تدبیریها و سوءمدیریت دولتهای گذشته - که از قضا مورد حمایت بیدریغ شخص آیت‌اله مصباح بودند - گرفتار انواع بحرانهای سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی گردیده با ایجاد فضای امن و سخنان آرامش‌بخش و امیدآفرین به یاری دولت برخاسته از رأی مردم بشتابند تا به فضل الهی بر نارسائیها و مشکلات فائق آید اما ، متأسفانه در طی مدت کوتاهی که از عمر دولت فعلی می‌گذرد هرگز سخنی که حاوی مؤلفه‌های دلگرم‌کننده و امیدبخش یا تشویق مردم به تلاش بیشتر برای رفع نابسامانی‌های عدیده کشور باشد از زبان آیت‌اله شنیده نشده است و در عوض با سخنان جنجالی و انتقادهای تند که فضای فکری مردم را دچار یأس و سرخوردگی و ناامیدی می‌کند رئیس دولت و دولتمردان جمهوری اسلامی را مورد حمله قرار می‌دهند و خوراک تبلیغاتی خوبی برای رسانه‌های بیگانه که ،اختلافات درونی مقامات و مسئولین کشور را با آرزوهای خام ،رصد می‌کنند فراهم می‌آورند ، مطمئناً دود این جوسازیها و تهمتها بیش از همه به چشم مردم می‌نشیند و با کمال تأسف عدم کارائی نظام اسلامی در حل مشکلات کشور را تداعی می‌کند امری که ، بیقین مورد پسند ایشان نیز نخواهد بود .
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
8
76
کاش این جمله امام راحلمان را نیز به متن اضافه مینمودید

"خون دلی که پدر پیرتان از این دسته روحانیت متحجر خورده هرگز از فشارها و سختی های دیگران نخورده است"
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
10
148
بنازم ان اطلاعات دقیق وشفاف شما به وجود چنین مردان ی باید افتخار کرد تخریب روحانی راه به جایی نمیبرد انشاا...
سپهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
0
36
دیگه انسان باید خیلی نادان باشد که فرق بین دوست و دشمن را نشناسد.......
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
52
17
گو آنکه رابطه ی آقای مصباح یزدی با احمدی نژاد در دوره دهم ریاست جمهوری، رو به تیرگی رفت ، اما او هیچ گاه نقدی را متوجه دولت نکرد
چرا انقدر واضح دروغ می نویسید؟
پس کی بود بزرگترین خطر از صدر اسلام و فراموسونری جدید به دولت دهم؟
من منتقد اقای مصباحم اما حالم از غلبه ژورنالیسم بر حقیقت به هم میخوره.
متاسفم براتون
حاج علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
4
54
طبق فرموده خود جناب آیت اله مصباح مخالفت با رئیس جمهوری که ولی فقیه تنفیذ فرمودند مخالفت با امام زمان (عج)است حال چگونه با آقای روحانی به این وضوح به مخالفت برخواستند؟توجیه این تناقضات چیست؟
ازمردم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
8
29
بوسه پیامبر بر زبانتان زند انشا الله
سعید
|
United States
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
9
137
برادر حسین، تخریب کدومه، اقای فهیمی چند تا سوال پرسیدن. نه توهین کردن و نه تهمت زدن. ما هم از خدا میخواهیم که مخالفت ها از سر حب و بغض سیاسی نباشه و خالصانه و در جهت منافع کشور و دینمون باشه.
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
«برادر حسین» یه دونست اونم واسه نمونست فامیلیشم «شریعتمداری کیهانه»!
:))
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
57
6
راست میگی زمانیکه شهید چمران با آنهمه امکانات در غرب آمد توخط مقدم جنگ روحانی کجابوده خاتمی کجابوده خواستی آدرس انها را به شما بدم مصطفی فقیهی.
میثم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
60
6
جبهه نبودن مگه ملاکه خیلی از اونایی که زمان جنگ ادعا شون میشد الان بر ضد نظام و رهبری حرف میزنند
وخلیی ها هم بودند که اوایل انقلاب داعیه طرفداری از امام رو داشتند که الان به اندازه کافی معلوم الحال هستند که من دیگه اسمشون رو نمیارم
در ظمن به قول امام میزان حال فعلی افراد هستش
نامردی اگه اینو رو سایت نذاری
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
8
131
آقای فقیهی ازروشنگری هایت نهایت تشکر وقدردانی را دارم خواهشا ادامه بدهید شیر مادرت حلالت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
8
122
فقیهی شیر مادرت حلالت...
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
8
113
افرین بجا بود
هومن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
0
15
آقای فقیهی ! من در خبر اولی که راجع به سخنان ایشون منتشر کردید کامنت گذاشتم و بطور خیلی خلاصه همه این مواردی که راجع به جنگ و قبل انقلاب نوشتین رو در باره آقای مصباح و روحانی بطور مقایسه ای بیان کردم ! چطور اون موقع کامنت من غیر قابل انتشار بود ولی الان در باب یک خبر همون حرفها بطور خیلی مستقیم و شدیدتر مطرح شده ؟!! برادر خود سانسوری نکن . بزار مردم حرفشونو بیان کنن این کار شما صحیح نیست
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
55
8
رئیس جمهور مبارزات سیاسی ندارد چون ایشان انموقع در دولت فخیمه بریتانیای کبیر درس حقوق تلمذ میفرمودند اقای فقیهی شما به سنتان نمیخورد لطفا احساسی عمل نکنید چون بعدا به اشتباهتان پی میبرید وانموقع چون جوان هستید برایتان سخت است که رسما عذر خواهی بکنید...
n j
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
11
103
fا سلام وتشکر از نویسنده محترم وسایت انتخاب
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
2
31
حرف حساب شنیدن داره اززبان هرکسی میخواد باشه بسیارزیباگفتیداحسنت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
11
117
حرف حساب شنیدن داره اززبان هرکسی میخواد باشه بسیارزیباگفتیداحسنت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
2
31
آقای مصباح حرف دلتان را بزنید.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
53
7
آقای فقیهی شما شعر گفتید یا نقد کردید.اقامه دلایل پوچ و بی معنی در جهت دفاع از دولت فقط نتیجه عکس می دهد و سبب بن بست دوباره اصلاحات می گردد . توصیه می شود قبل از نقد خوب مطالعه کنی و دلایل محکمه پسند ارائه کنی
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
10
116
خدا قوت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
269
22
......
مثلا خواستی نقد کنی
اما صدای جلز و پلز از همه جای متنت داره میاد
پاسخ ها
اشکان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
مجبد جان دلبندم "جلز و پلز" نیست
جلزو ولز هست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
چرا انقدر ادبیات سخیفی به کار میبری؟؟؟
جلز و پلز؟؟؟؟
واقعا متاسفم.
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
12
110
احسنت به آقا شیخ مصطفی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
مگه آقای فقیهی شیخه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
10
191
ایشان و دوستانشان در حال شبیه سازی زمان خاتمی هستند تا همان فضای دو قطبی را مجدداً ایجاد نمایند. اگر چه معتقدم دولت نباید وارد بازی این دوستان شود لیکن مطمئناً رسانه ها میتوانند تا حد زیادی فشار بر دولت و مردم را خنثی کنند. در هر صورت توضیحاتی مانند اقای فقیهی نیز ضروری خواهد بود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
5
43
به نظر میرسد حضرت ایه الله متاسفانه فاقد بینش سیاسی و با دوامی هستند و بر خلاف ظاهر که مدعی بصیرت هستند بازیچه بازی های سیاسی اطرافیان نزدیک خودشان گردیده اند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
4
38
این اقایون هنوز باورشون نشده که انتخابات ثابت کرد طیف فکریشون فقط 4 میلیون از مجموع جمعیت 75 میلیونی داخل کشور و 5 میلیونی خارج از کشورو در اختیار داره!!! ایشون حق توهین به رئیس جمهور منتخب مردم ایرانو ندارن. منتظر پاسخ قاطع و مدبرانه جناب اقای دکتر روحانی هستیم........
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
59
10
سوراخ دعا را گم کردی اقای ......چرا خودتان را به روحانی میچسبانید وهر نقدی را به رئیس جمهور چسبانده ودرمقام دفاع به هرکسی که میخواهید حمله میکنید اقای مصباح از احمدی نژاد دفاع میکرد و وقتی خطر مشایی را دید اولین نفری بود که اعتراض کرد چرا ادم با انصافی مثل ایشان را که میدانست حضرات به ایشان حمله میکنید اما بخاطر حفظ ابروی خودش سکوت نکرد وازدولت 10جداشد چرا توقع دارید باب میل شما سخن بگوید
فکرنکنید با حمله به روحانیت سود میبرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
جناب مصباح بسيار شجاع هستند و سوابق انقلابي و جنگ فراوان دارند. ايشان هميشه در جبهه بودند :))
اصغر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
4
31
درود خدا بر تو ، همیشه سالم و پایدار باشی ، هزاران احسنت
انصاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
4
33
با سلام و عرض ادب خدمت مدیرمسئول پایگاه خبری «انتخاب»
سلام علیکم
مطلب زیبای شما را خواندم
بنده هر روز خبرها و تحلیلهای سایتهای خبری را می خوانم و با یکی از اقوام که سن پدر بنده را دارد مسائل را بررسی می کنیم . نظرهای مختلفی در سایت شما قرار داده ام که به دلیل محدودیت غیر قابل انتشار بوده . اما در بررسی مسائلی که از بدو تشکیل دولت گریبانگیر آن بوده می توان به سلسله اهدافی اشاره نمود که متاسفانه هدف نهای آن تا حدودی تلاش برای یک براندازی دولت است .
همراهی صدا و سیما و تا حدودی مجلس در تحلیل موضوعات مختلف از زمان تشکیل کابینه ، موضوع هسته ای ، بحث یارانه ها ، مسکن و خودرو و غیره انسان را به برخی مسائل پشت پرده مشکوک می کند . درگیری بین اقشار فرهنگی و سیاسی جامعه ، توهین به چهره های محبوب دولت و نظام یادآور دهه اول انقلاب است که نه انتقاد بلکه تخریب است .
در سال 88 کدام جریان نهایت سود را برد و به چه کسی بی احترامی شد ؟ هدف کلی این تلاشها حمله به رهبری نظام است . بنده اعتقاد کامل دارم عده ای در کشور به نام امام و رهبری قصد تخریب این چهره ها را دارند . جهت تخریب امام (ره) خانواده امام و یاران امام را در 8 سال گذشته تخریب نمودند و الان هم با ناکارآمد کردن برنامه های نظام در صدد تخریب چهره رهبری نظام هستند و در حال تلقین این موضوع هستند که رهبری نظام نمی تواند برنامه های هماهنگی با دولت داشته باشد و اینطور وانمود می کنند که رهبر نمی گذارد برنامه های کشور پیش برود . امیدوارم دولت تدبیر و امید به کمک شما کارشناسان و خبرگزاریها موفق و پیروز باشد .
حافظه تاریخی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
2
28
تا که عبرت تاریخ شود ...
حامد قزوینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
6
29
احسنت آقای مدیرمسئول


یا حق
روح الله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
47
16
اسناد مبارزاتی آیت الله مصباح

http://www.rajanews.com/detail.asp?id=49027

انتخاب اگه مردی، منتشر کن
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
5
27
قبل ازهرچیزی ازنویسنده متشکریم بسیار عالی وبامنطق ومستند بود
حقگو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
9
36
آقای مصباح ظاهراً پیام مردم در در انتخاب دکتر روحانی درک نکرد ه اند.
فرهاد سیرجانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
5
31
سلام و درود بر روحانی و جوانان اندیشمندی چون مصطفی فقیهی عزیز،خداوندنگهدارتان باد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
4
24
خخوبه یکی به صورت علمی به مناظره با آیت الله رفت
باتشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
من حاظر به مناظره هستم
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
6
13
دو پاراگراف مانده به آخر دیگه هندونه بود گذاشتی بغلش بابا.کدام ....؟
منصور نوين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
5
25
عالي بود آقاي مدير مسئول، اينا خيال ميكنن ما كافريم خودشون مسلمونن
رحیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
6
26
..... استاد فقیهی حرف دل ما را زدی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
37
7
متاسفانه هر دو طرف مثل هم عمل میکنند. هم اقای مصباح به اقای روحانی و طیف اصلاح طلب توهین میکند و هم اقای روحانی منتقدین خود را بی سواد و متوهم میخواند و تحمل انتقاد و مخالف را ندارد.
تا زمانی که آقایان اینگونه برخورد میکنند امیدی به اصلاح امور از هیج یک از جریانات سیاسی نیست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
7
25
جناب آقای فقیهی با سلام جانا سخن از زبان ما میگویی درود بر شما
یک بسیجی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
7
28
احسنت آقا مصطفی صد بارک الله
کریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
51
15
درود بر مدافع مکتب شریعت آیت الله مصباح که شفاف حرفهای جامعه متدین رو میگه و از غرب زدگان ترسی نداره
reza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
7
29
درود بر شما
خیلی چیزهای دیگه هم میشد گفت
ای کاش رعایت نمی کردید
ای کاش میشد که همه این متن را بخوانند
مصطفي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
6
21
رحمت لله اقاي فقيه رحمت لله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
6
33
آقای مصباح یزدی کلمه مقدس وزیبای امام را آقای روحانی به عموم مردم یاد داده و حضرتعالی هم در فرمایشاتتان مرتبا از آن استفاده میفرمایید لذا حفظ حرمت استاد (آقای روحانی) برعموم مردم واجب است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
9
27
احسنت احسنت احسنت
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
10
24
درود بر روحانی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
9
27
دیگه از این بهتر نمیشد جواب این مرد رو داد خدا حفظت کنه فقیهی جان ولی به خواب زده بیدار شدنی نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
8
31
فارغ از هر نوع گرایش سیاسی وبه عنوان یک سئوال
ایشان زمان انقلاب وجنگ چه نقشی داشتند ؟ اونایی که می دونند تعریف کنند ما هم بدونیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
9
35
استخر مختلط برزیل در زمان احمدی نزاد را هم اضافه بفر مایید
امیر مصطفی نیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
12
40
من متاسفانه بخاطر حرفهای پدرم و برادرم طرفدار این گروه و جناب مصباح بودم- ولی بعد از خوندن این مقاله و مقالات مشابه و دیدن رفتار و سلوک خود اقای مصباح و اطرافیانش با بحثی منطقی با پدرم مسیر سیاسی خود را تغییر داده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
9
30
ریشه مشکلات افراد پیرامون آیت الله هستند که به ظاهر مریدی ایشان را میکنند اما در اصل با القائات خودشان به ایشان خط میدهند. امثال سید مهدی هاشمی در کشور زیاد است و همه فعالند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
9
32
ايشان كه مقتدرانه از گردان هاي شهادت دفاع مي كنند و تلاش فداکارانه ی بزرگان در دفاع مقدس را نقد می فرمایند ، چطور در زمان جنگ نه گرداني راه انداختند و نه يك بار در جبهه ديده شدند ؟
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
8
25
بنظربنده شخصا رهبرعزیزانقلاب وارد میدان شوند و همچون خطبه فصل الخطاب سال 88 اولتیماتوم به این تندروهای به اصطلاح دلسوز انقلاب بدهند.
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
10
30
درود برروشنفکر ولائی وانقلابی جناب آقای فقیهی.
بسیار مستدل ومنطقی ومودبانه پاسخ پدر معنوی احمدی نژاد را دادی .بخدا دیروز سخنان ایشان را در باره دکتر روحانی خواندم وبسیار متاسف شدم که ایشان سخنان بدون مدرک وسندرا چگونه بیان می کند.ولی امروز با تحلیل اندشمند فرزانه جناب آقای فقیهی بسیار خوشحال وخرسند شدم.
Admin
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
10
37
آقای فقیهی کارت درسته...
به مولا حرف دل مارو زدی.
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
41
12
اقای فقیهی شماکه بیشتر دارید اختلاف آفرینی می کنید .لطفا قضایا را زیاد بزرگ جلوه ندهید.خود دکتر روحانی گفته در کشور فضای انتقاد باز است هرکس می تواند نظرش را بگوید انتخاب با خود مردم است . لطفا به مسائل مهم تر مثل تورم گرانی و... بپردازید. لطفا منتشر کنید .
منطقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
43
8
از اینکه از آقای مصباح یزدی انتقاد بجا و درست داشتید متشکرم.
ولی تندروی و عنوان کردن موارد بی ارزشی در پاراگراف آخر مورد دوم در مورد حضور آقای مشایی در مراسم رقص سنی (سما) و در آغوش گرفتن مادر چاوز توسط احمدی نژاد متاسفانه وزن این مظالب رو پایین آورده.

من خودم از مخالفان جدی احمدی نژاد و دار و دستش هستم ولی انصافا چیزای بی ارزش و سبک رو اینقدر عنوان نکنید و چهره اعتدال گراها و اصلاحات رو خراب نکنید.
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
3
32
ابن ابی الحدید می نویسد: در دوران خلافت عثمان، ابوسفیان از کنار قبر حضرت حمزه گذر می کرد، وقتی چشمش به قبر افتاد با پایش به قبر کوبید و خطاب به حضرت حمزه چنین گفت:

«یا أَبا عمارَة، إنّ الأمر الذی اجتلدنا عَلَیهِ بِالسَّیف أَمْسی فِی یَدِ غِلْمانِنَا الْیَوْم یَتَلَعَّبُون بِهِ»(6)

«ای ابا عماره، (سر از قبر بیرون آر و ببین) حکومتی که ما بر سر آن با هم می جنگیدیم چگونه ملعبه و بازیچه جوانان ما گردیده است !»

و بدینگونه بار دیگر ابوسفیان کفر و نفاق خویش را نسبت به اسلام و کینه و عداوتش را نسبت به سیّد شهیدان آشکار می ساخت!
علی حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
57
23
سلام علیکم آقای فقیهی
سابقه انقلابی دلیل بر حقانیت نمی شود:

شما به صدر اسلام نگاه کنید، ببینید آن کسانی‌که در دوران غربت اسلام و غربت علی، از امیرالمؤمنین دفاع کردند، چه کسانی بودند؟ اینها سابقه‌داران اسلام نبودند. سابقه‌داران اسلام، جناب طلحه و جناب زبیر و جناب سعدبن‌ابی وقّاص و امثال اینها بودند. بعضی از اینها علی را تنها گذاشتند؛ بعضی از اینها در مقابل علی ایستادند. اینها ریزشها بودند. اما رویش کدام است؟ رویش، عبداللَّه‌بن‌عبّاس است؛ محمّدبن‌ابی‌بکر است؛ مالک اشتر است؛ میثم تمّار است. اینها رویشهای جدیدند. اینها که در زمان پیامبر نبودند؛ اینها در همان دوران غربت اسلام روییدند؛
بنده خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
9
41
شیر مادرت حلالت آقای فقیهی.امیدوارم پاینده باشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
1
5
ایشون می تونستن درمورد دلیل طرد صحبت کنن
ناظر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
8
33
به قول اخراجي هاي يك
داشتيم براي بقيه دعا مي كردند!!!!!!!!!
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
10
31
عالی بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
54
7
انتخاب تفاوت بین انقلابی و غیر انقلابی در حفظ اسرار استو موافقم که مردم نامحرم نیستند . اما هر کسی نباید همه چیز را بداند. من موافق آقای مصباح نیستم ولی شایسته نیست بزرگان نظام را اینگونه بیوگرافی کنیم. اگر دوستان حس انقلابی دارند به حفظ اسرار بکوشند و این تفاوت محبان انقلاب و امام است. پیروز باشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
13
49
دورد بر دکتر روحانی
فرید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
6
33
جناب فقیهی ما هم در کامنت قبلی که نظر دادیم همین مطالب شما رو بیان کرده بودیم پس چرا زده بودید غیر قابل انتشار ای کلک میخواستی خودت اولین کسی باشی که عنوان میکنی.....؟!
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
15
57
عالی بود ممنون آقای فقیهی
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
16
50
باسلا. فقط می تونم بگم دمت گرم
علش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
14
66
درود بر انتخاب
متقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
21
14
کاش موضع آیت الله مکارم را در انتقاد علیه رئیس جمهور آقای روحانی منتشر می کردید و قضاوت را به مخاطبین می دادید ایت الله مصباح تنها کسی است که در بین علما مقام معظم رهبری او را دارای بصیرت صائب دانسته اند... درود بر ایشان و مراجع عزیز.
ابراني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
8
14
آقاي علي حسيني جواب منطقي ومستدل دادي كاش آقاي فقيهي جواب بده
خداييش اگه آزاديه براي همه آزاديه همه حق دارن انتقاد كنن سابقه انقلابي خواستين براتون آدرس دادن
يعني واقعا اين همه علم وتقواي آقاي مصباح همه يكباره پر فقط به خاطر اينكه به شما گفت بالا چشمتون ابرويه
واقعا كه
كسي كه خودش رو به خواب بزنه نميشه بيدارش كرد
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
42
19
سلام خدا بر ایت الله مصباح که مثل بعضی ها همچون عمروعاص برای به انزوا کشاتدن علی زمان قران به نیز نکرد
بلکه همچون مالک اشتر با بصیرت است...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
10
3
آقای فقیهی از اینکه می خواهید حواب با استدلال بدهید جای سپاس دارد. اما اگر می خواهید صرفا شهامت و میزان علاقمندی آقای روحانی را به امام خمینی نشان دهید قبول کنید در صحنه مبارزه با دیکتاتور پهلوی جوانان چه زن و چه مرد جسور و از جان گذشته ای مبارزه می کردند که جان خود را در این را فدا کردند و برخی از آنها طعم سالها زندانی و شنکنجه را چشیدند. حقیقتا در مقابل آن جسارت ها و شهامت ها بکار بردن کالمه امام خمینی به جای آیت.. خمینی کم کاری در مقابل ظلم پهلوی بود.
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
20
13
نمی دانم شما چطور میگید که ایشان در جبهه ها حضور نداشتند؟!؟!؟ اگر یک مقدار تحقیق کنید خودتون می فهمید که ایشان همراه با پسرشون در جبهه حضور داشتند.
یا اینکه میگید سابقه مبارزه نداشتند؟!؟!؟! بازهم اگر تحقیق کمی بکنید اسناد ساواک و امضاهای ایشان در اعلامیه ها رو می تونید پیدا کنید
تعجب میکنم! اگر واقعا نقد دارید چرا به دروغ متوسل می شوید؟!؟!؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
10
20
واقعا ببینید توی مملکت ما سرمون به چه بحث هایی گرم هست، آقای روحانی رای اکثریت را آورده پس اجازه بدید کارش را انجام بده و آقایون نباید این بحث ها را تو اجتماع بیارند و باید توجلسات خصوصی حلش کنند. مثل اینکه دعواهای زن و شوهری را بخوای تو خیابون حل و فصل کنی!!!!!؟
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
44
35
مقام معظم رهبری:آیت الله مصباح مورد حمله دشمن است،چون همانند شهید مطهری منطقی قوی و محکم دارد.
سهراب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
0
3
ای بابا ، نون نداریم بخوریم چسبیدیم به فلسفه مصباج ، اینها برای مردم نون وآب نمیشه . هشتاد سال درس خونده وتدریسی کرده آخرش چی ؟
نظرات بینندگان