arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۶۰۳۵
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۰ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۳

امیرعبداللهیان: از السیسی حرف های خوبی شنیدم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت: امیدواریم شاهد دیدار مقامات ایران و عربستان در سطوح عالی باشیم.

حسین امیرعبداللهیان در کنفرانس خبری در دفتر حافظ منافع کشورمان در قاهره در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به بحث روابط ایران و عربستان گفت: امیدواریم شاهد انجام دیدارهایی در سطح مسوولان عالیرتبه دو کشور باشیم.

به گزارش بخش عربی شبکه خبری سی‌ان‌ان، وی که در مراسم تحلیف عبدالفتاح السیسی، رییس جمهور جدید مصر حاضر شده بود، تاکید کرد که امنیت مصر و ایران یکی است و دیدگاه‌های مشترکی در قبال سوریه وجود دارد.

امیرعبداللهیان هم‌چنین ابراز امیدواری کرد که اشتباهات دوره محمد مرسی، رییس جمهور پیشین مصر تکرار نشود.

وی گفت که تهران، مصر قدرتمند را همان ایران قدرتمند می‌داند و امنیت آن را امنیت ایران می‌داند و آماده کمک به مصر برادر در همه زمینه‌ها از جمله در زمینه اقتصادی است.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: ما نتایج انتخابات ریاست جمهوری در مصر را نشانه امنیت و ثبات در خاورمیانه می‌دانیم.

وی با اشاره به دیدار کوتاهش با عبدالفتاح السیسی اظهار کرد: سلام گرم حسن روحانی، رییس جمهور ایران رابه السیسی ابلاغ و بر آمادگی کامل ایران بر همکاری با دولت و ملت مصر تاکید کردم و از السیسی هم حرفهای خوبی شنیده شده است.

وی گفت: دیدار با السیسی در فضایی صمیمی و بسیار صادقانه درباره آینده (روابط دو کشور) بوده است.

امیرعبداللهیان افزود: ایران اطمینان دارد که آینده روابط دو جانبه دو کشور روشن است هم‌چنین بسیار امیدواریم که شاهد آشتی ملی در مصر باشیم.

وی با تاکید بر این که ایران به رای مردم مصر احترام می‌گذارد، گفت: ما معتقدیم که همه طرف‌های مصری باید در آینده این کشور به ایفای نقش بپردازند و اشتباهاتی را که در دوره محمد مرسی در خصوص دور نگه داشتن برخی طرف‌های داخلی مرتکب شدند، تکرار نکنند.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان با آرزوی موفقیت برای السیسی در بازگرداندن مصر به جایگاه واقعی آن گفت که امیدوار است مصر بتواند به ایفای نقشش در تحولات جهان عرب و اسلام بپردازد.

وی با اشاره به دیدارش با مسوولان مصری اظهار داشت که در این دیدار مسایل منطقه‌ای مورد بررسی قرار گرفت.

امیرعبداللهیان درخصوص مساله سوریه نیز گفت که این کشور بحران‌های دشوار داخلی را با موفقیت پشت سر گذاشته است. هم‌چنین تلاش‌های مشترکی در آینده نزدیک برای رسیدن به یک راه حل سیاسی در سوریه انجام خواهد شد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: رای ، قاهره ، تحلیف ، امنیت
نظرات بینندگان