arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۶۵۸۸
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۲ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۳

تسهیل ویزای اوکراین برای ایرانی‌ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


سرکنسول جمهوری اوکراین در تهران گفت، صدور ویزای این کشور برای اتباع ایرانی به‌شکل قابل ملاحظه‌ای تسهیل خواهد شد.

 الکساندر لیساک - سرکنسول جمهوری اوکراین در تهران – با بیان این مطلب گفت: با برقراری خط مستقیم پروازی هواپیمایی بین‌المللی اوکراین به ایران، گام محکمی در توسعه‌ی روابط دو کشور برداشته شده که بسیار باعث خوشحالی من و همکارانم است. ما نیز سعی و تلاش خواهیم کرد برای توسعه‌ی روابط بین دو کشور، روند کسب روادید را برای متقاضیان ایرانی به‌شکل چشمگیری بهبود بخشیم.

او که در مراسم افتتاح رسمی نمایندگی هواپیمایی اوکراین در ایران، در جمع گروهی از مدیران شرکت‌های هواپیمایی و خدمات مسافرتی، به زبان فارسی سخن می‌گفت، تصریح کرد: شما مطمئن باشید که در این زمینه با هیچ مشکلی مواجه نخواهید شد و روابط کنسولی به‌نام دو کشور، از این پس بسیار بهتر خواهد شد.

در این مراسم همچنین آنتوان ماتیس – معاون بازرگانی هواپیمایی اوکراین – که با جمعی از مدیران این شرکت در تهران حضور یافته بود، گفت: هواپیمایی اوکراین که از سال 1992 فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون با بیش از 700 پرواز هفتگی به بیش از 70 پایتخت و شهرهای مهم جهان فعالیت می‌کند، مفتخر است که با راه‌اندازی سه پرواز هفتگی بین کی‌یف و تهران، علاوه بر تسهیل حمل و نقل مستقیم بین دو کشور، شبکه‌ی ترانزیتی خود را با کشور و شهر مهمی توسعه بخشیده است.

او با بیان این‌که ما هنوز در آغاز راه هستیم و این راه نیز مانند هر کار بزرگ دیگری دشواری‌هایی دارد، ابراز امیدواری کرد که با توسعه‌ی این پروازها از نظر زمانی و مکانی، گام بزرگی که در تثبیت و تقویت روابط دو ملت بزرگ ایران و اوکراین برداشته شده، استحکام و گسترش روزافزون یابد.

همچنین اکبر غمخوار – عضو هیات رییسه انجمن صنفی دفاتر خدمات سفر و گردشگری تهران – که به‌نمایندگی از مدیران دفاتر خدمات هوایی و مسافرتی سخن می‌گفت، اظهار کرد: تحولات سیاسی در کشور ما با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، چشم‌انداز روشنی را در زمینه‌ی گردشگری ایجاد کرده که رقم‌های 250 تا 400 درصدی را برای رشد آن در همین چند ماهه اعلام می‌کنند. این یک فرصت بزرگ است که با برقرار شدن 560 صندلی پروازی در هر هفته بین پایتخت کشورمان و پایتخت جمهوری اوکراین، امیدواریم این فرصت تاریخی به جذب چشمگیر گردشگران دیگر کشورها به ایران منجر شود.

او با اشاره به سفر هفته‌ی گذشته‌ی خود به‌همراه جمعی از مدیران و فعالان صنعت هوایی و گردشگری به کی‌یف، گفت: قبل از سفر، خانواده‌های ما چندان موافق آن نبودند، چون از رسانه‌ها شنیده بودند که در آن‌جا وضعیت فوق‌العاده و جنگی حاکم است؛ ولی ما در این سفر از نزدیک دریافتیم تصویری که رسانه‌ها ازر این کشور ترسیم کرده‌اند، مانند تصویری که از کشور ما ترسیم می کنند، با واقعیت انطباق چندانی ندارد و مردم اوکراین نیز مانند مردم کشور عزیز ما، در کمال صلح و آرامش زندگی می‌کنند.

غمخوار در پایان ابراز امیدواری کرد که با خط هوایی احداث شده، حمل و نقل مسافران ایرانی، از حوزه‌ی کشورهای جنوب خلیج فارس، به مسیرهای منطقی‌تری از هر نظر سوق یابد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان