arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۶۶۹۴
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۳ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۳

جناب خاتمی عزیز! چرا محمدعلی رامین را پذیرفتید؟! + کارنامه معاون ضدمطبوعات دولت احمدی نژاد!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مراسم عقد فرزند محمدعلی رامین (معاون مطبوعاتی دولت اول محمود احمدی نژاد) با مهناز افشار بازیگر سینما ، آنهم با خطبه خوانی حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی، موجی از حیرت و شگفتی در شبکه های اجتماعی ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار «انتخاب» ؛ در شرایطی که محمدعلی رامین ، به عنوان یکی از افراطی ترین افراد دولت احمدی نژاد و مخالف تمام عیار آزادی رسانه ها - آنهم به اذعان خود - مشهور بود ، و هم اینک نیز، تعدادی از چهره های مطبوعاتی با شکایت وی در زندان هستند ، سید محمد خاتمی رییس جمهور سابق ایران ، صیغه ی عقد سوم فرزند وی و یک بازیگر را خوانده است.

این درحالیست که شنیده های خبرنگار ما حکایت از آن دارد که شخص محمدعلی رامین، پدر داماد نیز در این مراسم ، در کنار سید محمد خاتمی حضور داشت!

این اتفاق ، سئوالات متعددی از جناب آقای خاتمی را به ذهن می آورد که حقیقتاً چنین کاری، نشانه ی چیست؟ آیا اگر فردا ، امثال بقایی و مشایی نیز خواستار آن شدند که ایشان ، صیغه ی عقد نزدیکانشان را بخواند ، پاسخ جناب خاتمی مثبت خواهد بود؟! رامین ، فردی تندخو و تندرو که بی شک ، تندترین اظهارات زیانبار علیه جریان های مخالف احمدی نژاد را به زبان آورده ، چگونه چنین مجوزی می یابد؟!

حضرت آقای خاتمی! پس از محمدعلی رامین ، نوبت به چه فرد یا افرادی است؟ چرا ایشان توجه نمی کنند که برخی افراد ، قصد دارند با تغییر یکباره ی رویکرد خود ، از وجهه ایشان استفاده کنند؟

همچنین روزنامه جمهوری اسلامی در این مورد نوشت: محمد امین رامین، همسر مهناز افشار، پسر محمدعلی رامین معاون اسبق مطبوعاتی وزارت ارشاد است که به ضدیت با اصلاح‌طلبان و حمایت افراطی از احمدی‌نژاد معروف است.

كارنامه رامین

در اینجا نگاهی می كنیم به وضعیت تذكرها، لغو امتیاز ها و البته مجوز فعالیت نشریات جدید از روز دهم آبان ۸۸ تا آذر 89 كه رامین دیگر از معاونت مطبوعاتی رفت.

۱۱ آبان ۱۳۸۸، آقای رامین امروز(دهم آبان ۸۸) می آید، فردا روزنامه سرمایه اساسا لغو امتیاز می شود! این اولین كار آقای رامین در هیات نظارت بر مطبوعات بود.

البته در مقابل نشریاتی هم مجوز فعالیت گرفتند. تیتر «۲۴ نشریه»، «۱۹ نشریه» و... دهن پر كن است، اما نگاهی داشته باشیم به نام، صاحب امتیاز و ترتیب انتشار نشریاتی كه مجوز فعالیت می گیرند، حتی یك روزنامه در بین آنها نیست. (به جهت طولانی شدن مطلب از ذكر همه نمونه ها خودداری شده است) نشریاتی چون:
دو فصلنامه «پژوهش‌های حبوبات» به صاحب امتیازی «دانشگاه فردوسی مشهد»
فصلنامه «سلامتی و كنكاش» به صاحب امتیازی «دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی استان ایلام»
فصلنامه «Iranian Journal of Neonatology» به صاحب امتیازی «دانشگاه علوم پزشكی مشهد»
فصلنامه «پژوهشهای حسابداری مالی» به صاحب امتیازی «دانشگاه اصفهان»
فصلنامه «پژوهش‌های شیمی كاربردی» به صاحب امتیازی «دانشگاه آزاد اسلامی ـ واحد تهران شمال»
فصلنامه «دوا» به صاحب امتیازی «دانشگاه علوم پزشكی مازندران ـ دانشكده داروسازی ساری»
فصلنامه «International Nephrology and Urology» به صاحب امتیازی «دانشگاه علوم پزشكی بقیه‌اله(عج) ـ مركز تحقیقات نفرولوژی و ارولوژی»
فصلنامه «دراسات فی اللغه العربعه و آدابها» به صاحب امتیازی «دانشگاه سمنان»
فصلنامه «مجله سلامت و بهداشت اردبیل» به صاحب امتیازی «دانشگاه علوم پزشكی اردبیل»

۲ آذر ۱۳۸۸ بعد از توقیف سرمایه، روزنامه های خبر و همشهری تذكر می گیرند و بعد روزنامه همشهری پر تیراژ ترین روزنامه كشور توقیف می شود!

فردای توقیف همشهری، سوم آذرماه رامین در مصاحبه ای اعلام می كند: «توقیف روزنامه همشهری تا برگزاری دادگاه مربوطه ادامه دارد و این حكم شامل تمام ضمائم همشهری می‌شود.» اما توقیف این روزنامه دیری نمی پاید و به زودی روزنامه دوباره منتشر می شود و اتفاقا، مقام قضایی هم نظر مثبتی در مورد توقیف روزنامه همشهری ندارد!

در دوره رامین یك رسم جالب وجود دارد، دقیقا چند ساعت قبل، یا بعد از توقیف و تذكر، تیتری تحت عنوان «... نشریه مجوز فعالیت گرفتند» در خبرگزاری ها منتشر می شود كه احتمالا خبر توقیف را تعدیل كند. اما سری باید بزنیم به نشریات تازه متولد شده، كه این نشریات چه هستند و صاحب امتیاز آنها كیست!

اغلب آنها متعلق به دانشگاه ها هستند و ترتیب انتشار آنها ماهنامه، فصلنامه، دو ماهنامه، دوفصلنامه و... است و مخاطبان مطبوعات خوب میدانند، این نشریات تخصصی هستند و اهالی مطبوعات هم میدانند در نشریه تخصصی از نیروی كار مطبوعاتی استفاده نمیشود و مطالب آن توسط اساتید و مسئولان دانشگاه ها تهیه می شوند، بنابراین منت ارایه مجوز به این نشریات را نمی شود سر اهالی مطبوعات گذاشت، بی پرده، نام نشریاتی كه دوم آذر مجوز فعالیت گرفتند را در اینجا ببینید:


«رسوب و سنگ رسوبی» به صاحب امتیازی «دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود»، «اندیشه‌های نوین در مدیریت» به صاحب امتیازی «دانشگاه سمنان، «جستارهای ادبی» به صاحب امتیازی «دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال»، «مجله دندانپزشكی دانشگاه علوم پزشكی گیلان» به صاحب امتیازی «دانشگاه علوم پزشكی گیلان» و فصلنامه‌های «اندازه‌گیری تربیتی» به صاحب امتیازی «دانشگاه علامه طباطبایی»، «روش‌های تحلیلی و عددی در مهندسی معدن و مواد» به صاحب امتیازی «دانشگاه یزد، «كتاب قیم» به صاحب امتیازی «دانشگاه یزد»، «رستمینه» به صاحب امتیازی «دانشگاه علوم پزشكی زابل»، «معرفت ادیان» به صاحب امتیازی «مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)»

دوفصلنامه «آموزش پزشكی و توسعه» به صاحب امتیازی «دانشگاه علوم پزشكی قزوین» و مدیرمسئولی «پرویز فلاح عابد» مجوز انتشار گرفتند. دوفصلنامه‌های «مجله زمین شناسی اقتصادی» به صاحب امتیازی «دانشگاه فردوسی مشهد» و مدیرمسئولی «محمدحسن كریم‌پور»، «علوم و مهندسی جداسازی» به صاحب امتیازی «دانشگاه شهید باهنر» و مدیرمسئولی «محمد رنجبر همقاوندی»، «Islamic Political Studies Journal» به صاحب امتیازی «دانشگاه امام صادق(ع)» و مدیرمسئولی «جلال درخشه» و «معرفت اقتصادی» به صاحب امتیازی «مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)» و مدیرمسئولی «محمدجواد توكلی» موافقت شد.

۱۴ آذر ۱۳۸۸، به روزنامه‌های اسرار، آفتاب یزد، حیات نو و اعتماد تذكر كتبی داده می شود. جرم آنها جالب است، القاء اختلاف میان مسئولان و «تقطیع» اظهارات ایشان.

آنچه در این اخبار از آن تحت عنوان «تقطیع» یاد می شود، ظاهرا همان اصلاح و تنظیم اخبار است كه در روزنامه ها موضوعی حل شده به نظر می رسد. اصولا هم درج همه اظهارات ۲ ساعته یا بیشتر یك مسئول در هیچ روزنامه ای امكان پذیر نیست و اتفاقا، رسانه های نور چشمی ید طولایی در این زمینه دارند!

۱۶ آذر ۱۳۸۹، روزنامه حیات نو اجتماعی توقیف می شود.


۲۱ آذر ۱۳۸۸، آفتاب یزد تذكر می گیرد. ظاهرا معاونت مطبوعاتی توجه ویژه ای به بخش آگهی های دارد و مسئولیت های معاونت تبلیغاتی را هم به دوش میكشد. توقیف روزنامه همشهری به دلیل درج یك آگهی بود و این بار روزنامه آفتاب یزد به خاطر انتشار یك آگهی تبلیغاتی برای رسانه‌های بیگانه و ضدانقلاب در شماره پنجشنبه ۱۹ آذر از اداره كل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی معاونت امور مطبوعاتی تذكر میگیرد.


۲۴ آذر ۱۳۸۸ روزنامه روزان به دلیل پخش شایعه تذكر می گیرد. نشریات «فرهنگ و هنر»، «نقش آفرینان» و «آهنگ زندگی» به دلیل «استفاده ابزاری از افراد(اعم از زن و مرد)در تصاویر و محتوی، تحقیر و توهین به جنس زن، تبلیغ تشریفات و تجملات نامشروع و غیرقانونی» تذكر گرفتند. نشریه «عروسك سخنگو» هم به دلیل استفاده از ادبیات «سخیف» تذكر میگیرد.


۲۸ آذر ۱۳۸۸، به چهار روزنامه به دلیل سانسور(!) و درج عكس هایی كه موجب تحریف شده است تذكر داده می شود. «اندیشه نو»، «جهان اقتصاد» به دلیل سانسور راهپیمایی و نیز تحریف تصویری حركت مردم در روزنامه‌های«اعتماد» و «مردم سالاری» موجب شد تا به این روزنامه‌ها از سوی اداره كل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی تذكر داده شود.


۳۰ آذر ۱۳۸۸ روزنامه اندیشه نو توقیف می شود و نشریات «پنجره»، «تهران امروز»، «آیین» و «بهار زندگی» تذكر گرفتند.

یك بار دیگر همزمان با چنین اخباری، خبر مجوز فعالیت نشریات جدید میرسد. نگاه كنیم به این نشریات:
فصلنامه‌های «مجله دامپزشكی دانشگاه آزاد اسلامی سنندج» به صاحب امتیازی «دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج»‌، «ریاضیات صنعتی» به صاحب امتیازی «دانشگاه آزاد اسلامی ـ واحد علوم و تحقیقات تهران»‌، «زمین و منابع» به صاحب امتیازی «دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان»، «پژوهش اجتماعی» به صاحب امتیازی «دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن»‌، «معرفت اخلاقی» به صاحب امتیازی «مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)»‌، «معرفت كلامی» به صاحب امتیازی «مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)»، «ادبیات تطبیقی» به صاحب امتیازی «دانشگاه آزاد واحد جیرفت»، «پیام اقتصاد» به صاحب امتیازی «دانشگاه پیام نور استان مركزی» «شهر و محیط» به صاحب امتیازی «دانشگاه كردستان»، «زیست شناسی تكوینی» به صاحب امتیازی «دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال» و دوفصلنامه «علوم زیستی مدرس» به صاحب امتیازی «دانشگاه تربیت مدرس»

۲ دی ۱۳۸۸ روزنامه «آرمان روابط عمومی» و هفته‌نامه «موج اندیشه» به دلیل تخلف از قانون مطبوعات از سوی اداره كل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد تذكر كتبی گرفتند.

۷ دی ۱۳۸۸ روزنامه آفتاب یزد به دلیل انتشار القائات ضد انقلاب ، از معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی ارشاد تذكر گرفت.

۸ دی ۱۳۸۸ معاونت مطبوعاتی در اقدامی بی سابقه اطلاعیه ای علیه روزنامه اعتماد منتشر می كند. در این اطلاعیه آمده است: روزنامه اعتماد طی درج گزارشی با عنوان «خبرهای رسمی درباره درگیری‏های روز عاشورا در تهران ـ سخنان فرماندهان نیروی انتظامی درباره حوادث تاسوعا و عاشورا»، مرتكب تخلف شده است.


۱۳ دی ۱۳۸۸ بار دیگر معاونت مطبوعاتی علیه اعتماد اطلاعیه میدهد: پیرو درج مطلبی با عنوان « آیا مرجعیت سلب كردنی است» در صفحات اول و دوم شماره ۲۱۴۱ مورخ ۱۳/۱۰/۸۸ روزنامه اعتماد، این روزنامه از سوی اداره كل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی تذكر كتبی دریافت كرد


۱۴ دی ۱۳۸۸ به روزنامه های «جمهوری اسلامی» و «فرهنگ آشتی»، «آفتاب» و «آرمان روابط عمومی» و مجله «پنجره» تذكر داده می شود. روزنامه «كارون» هم به دلیل انتخاب یك تیتر تذكر می گیرد.

این یك تخلف كم سابقه است، روزنامه آفتاب به دلیل انتشار «خفیف» مراسم عزاداری حسینی مرتكب تخلف شده است! جالب ترین موضوع بررسی مطالب مندرج در ستون خط آفتاب(كه پیام های مردمی در هر روزنامه است) در جلسه هیات نظارت بر مطبوعات بود. این پیام ها در غالب روزنامه ها توسط مردم داده و در روزنامه درج می شود.

نتیجه رسیدگی ها را مشاهده بفرمایید: هیئت مذكور مصوب كرد، به سبب تخلفات مكرر آن روزنامه از جمله تشویق مردم به انجام راهپیمایی غیرقانونی (پیام ۱۴۹۱)، اتهام انتساب موضوع اهانت به تصویر امام خمینی (ره) به اصولگرایان و طرفداران دولت (مندرج در صفحه ۶ مورخ ۷/۱۰/۸۸)، انعكاس خفیف و نامناسب مراسم عزاداری حسینی (ع) در سراسر كشور و تقلیل آن در سطح «درگیری‏های تعدادی از تربیون‏داران، وعاظ و مداحان سرشناس و حتی خطبای نمازجمعه علیه اصلاح‏طلبان و سران جبهه» (مندرج در صفحه اول مورخ ۷/۱۰/۸۸)‌، القای این ذهنیت كه ایجاد بلوا و تنش توسط طرفداران دولت صورت می‏گیرد و نیز حمایت از افرادی كه محرك اغتشاشگران بوده‌‏اند (مندرج در ص ۲ شماره ۱۱۰۶)، مستند به بند ۴، ۵، ۸ و ۱۱ مادة ۶ قانون مطبوعات به این روزنامه تذكر داده شود.


اما موضوع تذكر پنجره باز میگردد به درج تصویر «اشو» كه كتاب هایش مثل ریگ در بازار كتاب خیابان انقلاب، روی زمین و پشت ویترین اتفاقا با عكس تمام نما از اشو به فروش گذاشته شده است!


۱۹ دی ۱۳۸۸ به روزنامه‌های جمهوری اسلامی، فرهنگ آشتی، دنیای اقتصاد، روزان، اعتماد و بهار تذكر داده می شود.


۲۰ دی ۱۳۸۸ به روزنامه اعتماد به خاطر مطلبی تحت عنوان «مطبوعات، به صف، صف» كه به معاونت مطبوعاتی انتقاد كرده بود تذكر داده می شود.


۲۱ دی ۱۳۸۸، به نشریه همت، كه به بسیاری از علما و بزرگان نظام حتی مراجع توهین كرده بود «تنها» تذكر داده می شود. موضوعی كه موجب شد تا روز ۲۳ دیماه، دستگاه قضایی خود وارد ماجرا شده و حكم به توقیف نشریه مزبور دهد.


۲۶ دی ۱۳۸۸، روزنامه ابرار به دلیل درج مطلبی تحت عنوان «تهمت جایگزین همت» كه به انتقاد از شیوه نشریه همت، پرداخته بود تذكر كتبی از معاونت ارشاد دریافت كند!


۲۷ دی ۱۳۸۸ روزنامه ابتكار تذكر می گیرد.


۲۸ دی ۱۳۸۸ پس از حكم قضایی مبنی بر توقیف نشریه همت، معاونت مطبوعاتی وارد عمل شده و نشریه مزبور را لغو امتیاز می كند! روزنامه «فرهنگ آشتی» و «موج اندیشه» نیز لغو امتیاز می شوند. البته بعدا مقامات قضایی انتشار روزنامه فرهنگ آشتی را بلامانع تشخیص میدهند! روزنامه های آفتاب یزد و اعتماد، ظاهرا در هر بار تشكیل جلسه هیات نظارت سهمیه تذكر دارند، اینبار نیز هر كدام یك تذكر می گیرند.


۳۰ دی ۱۳۸۸، روزنامه‌های تهران امروز، بهار، توسعه، روزان، جهان اقتصاد، اطلاعات، اعتماد، اسرار، جهان صنعت، مردم‌سالاری، آرمان روابط عمومی، جمهوری، پول، فرهیختگان و آفرینش از اداره كل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی تذكر دریافت می كنند.


۱۷ بهمن ۱۳۸۸، روزنامه فرهنگ اشتی كه ۲۸ دی لغو امتیاز شده بود را خاطرتان هست؟ شعبه ۲۹ دادگاه حقوقی تهران روز روز ۱۷ بهمن انتشار روزنامه فرهنگ آشتی را بلامانع دانست.


۱۰ اسفند ۱۳۸۸، معاونت مطبوعاتی پس از یك دوره سنگین سكوت، اینبار به میدان می اید، البته با دست پر! روزنامه اعتماد از پرتیراژترین و با سابقه ترین روزنامه های اصلاح طلبان توقیف می شود.

هفته نامه ایراندخت به سردبیری محمد قوچانی و نشریه سینا هم لغو امتیاز می شوند.

همچنین پس از به تمسخر گرفتن آیه شریفه استرجاع توسط كیهان، معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد به دادن یك تذكر(از نوع جدی) به این روزنامه اكتفا می كند. به روزنامه عصر مردم هم تذكر داده می شود.


۱۰ اسفند ۱۳۸۸، روزنامه اعتماد و هفته نامه پنجره از پر تیراژ ترین روزنامه ها و هفته نامه های سراسری كشور توقیف و لغو امتیاز شدند و در مقابل به ۳۰ نشریه مجوز فعالیت داده می شود، به عناوین برخی از آنها اشاره می كنیم:


ماهنامه‌های: توسعه مدیریت به صاحب امتیازی "بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی "، فن بازار به صاحب امتیازی "‌سیاوش ملكی‌فر "، پرستاری امروز به صاحب امتیازی "‌رضوان انصاری "، حفاظت و ایمنی به صاحب امتیازی "‌علی عبداله خانی‌ "‌، پیام تغذیه‌ به صاحب امتیازی "‌گیسو شریفی "‌؛ رایانه فردا به صاحب امتیـازی "‌مهـرداد توانا "، طـه به صاحب امتیـازی "‌زهـرا بزم آمون "، جراحـان به صاحب امتیازی "‌سیدمجتبی موسوی خوشدل ".
دوماهنامه‌های: كهـن به صاحب امتیازی "‌پژمان پروین " ‌و‌ دندان‌پزشكی خانواده‌ به صاحب امتیازی "‌صفورا شاه طالبی "
فصلنامه‌های: پیام اتـاق بازرگـانی اراك به صاحب امتیازی "اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اراك " ، بورس فن‌آوری اطلاعات به صاحب امتیازی "‌علیرضاتوكلی طالب "، شهرهای جهان به صاحب امتیازی "‌محسن ابراهیمی مجرد " ، بـرین چـوب "شركت برین چوب "، حوادث غیـرمترقبه به صاحب امتیازی "‌فرهاد صدیق تنكابنی " و طـراح به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی "‌سروش بخت مینو "

۱۱ اسفند ۱۳۸۸، محمدعلی رامین به مجلس میرود و در بین نمایندگان مجلس در پاسخ به چرایی برخورد با مطبوعات به جنگ نرم اشاره می كند و لوگو روزنامه تهران امروز را مصداق بارز جنگ نرم معرفی می نماید!


۱۲ اسفند ۱۳۸۸، مدیر مسئول تهران امروز طی یادداشتی با ابراز ناخرسندی از وضعیت حاكم بر مطبوعات اعلام می كند به صورت داوطلبانه لوگوی روزنامه كه به زعم آقای رامین شكل زنی در حال رقص باله بود را تغییر میدهد.


۱۷ اسفند ۱۳۸۸، هیئت نظارت بر مطبوعات به روزنامه بهار و ۱۶نشریه تذكر داد.


۲۵ اسفند ۱۳۸۸، نشریاتی هم مجوز فعالیت گرفتند، برخی از آنها را ملاحظه بفرمایید:
فصلنامه: "برق مدرس" به صاحب امتیازی "دانشگاه تربیت مدرس " و دوفصلنامه‌های "زبان شناخت "، "سیاست پژوهی "، "فلسفه علم "، "نامه ادب پارسی "، "تفكر و كودك "، "مطالعه فرهنگ‌ها "، "مطالعات اجتماعی "، "پژوهشنامه علوی "، "غرب‌شناسی "، "تحقیقات تاریخی "، "اقتصاد پژوهی "، "حكمت معاصر "، "تحقیقــات زنان "، "مطالعات و پژوهش‌های فلسفه دین "، "پژوهش‌های منطقــی "، "جستارها و پژوهش‌های علــم و دین " همگی به صاحب امتیازی "پژوهشگاه علـوم انسانی و مطالعــات فرهنـگی "، "Iranian Journal Of Health And Physical Activity " به صاحب امتیازی "دانشگاه فردوسی مشهد " ، "پژوهش توسعه شهری " به صاحب امتیازی "جهاد دانشگاهی " و "مدیریت و احیای منابع طبیعی " به صاحب امتیازی "جهاد دانشگاهی واحد تهران "

۱۸ بهمن ۱۳۸۹، روزنامه های خراسان، جمهوری اسلامی و همشهری، تذكر می گیرند!

و در مقابل مجوز فعالیت ۲۴ نشریه صادر می شود، نشریاتی چون:

ماهنامه «BMCI Studies Psychology»، ماهنامه «خانه خوبان» به صاحب امتیازی «مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)»، دو ماهنامه «اقتصاد پنهان» به صاحب امتیازی «ستاد مركزی مبارزه با قاچاق كالا و ارز»، فصلنامه «مهندسی فناوری اطلاعات و ارتباطات امن» به صاحب امتیازی «دانشگاه امام حسین(ع)» ،‌فصلنامه «زیست فن‌آوری میكروبی» به صاحب امتیازی «دانشگاه آزاد اسلامی - واحد شهر قدس»، فصلنامه «مجله مطالعات زبانی - بلاغی فارسی» به صاحب امتیازی «دانشگاه سمنان»، فصلنامه «Hematology Oncology Iranian Journal of Pediatric» به صاحب امتیازی «دانشگاه علوم پزشكی یزد»، فصلنامه «Journal of Advances in Computer Research (JACR) » به صاحب امتیازی «دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری»، فصلنامه «SHapur Journal of Micribiology Joundi» به صاحب امتیازی «دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی جندی شاپور اهواز»، فصلنامه «معرفت فرهنگی اجتماعی» به صاحب امتیازی «موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی»، فصلنامه «پژوهش در فناوری برق» به صاحب امتیازی «دانشگاهی آزاد اسلامی واحد نجف آباد »، فصلنامه «تاریخ فلسفه» به صاحب امتیازی «موسسه انجمن ایرانی تاریخ فلسفه»، فصلنامه «علوم و فنون كشت‌های گلخانه‌ای» به صاحب امتیازی «دانشگاه صنعتی اصفهان»، فصلنامه «مطالعات فرهنگی دفاعی زنان و خانواده» به صاحب امتیازی «موسسه فرهنگی میراث نبوت»، فصلنامه «دانش حسابداری» به صاحب امتیازی «دانشگاه شهید چمران اهواز»، فصلنامه «پژوهشهای نوین اقتصاد كشاورزی» به صاحب امتیازی «دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت» و مدیر مسئولی «بهارء الدین نجفی» ، فصلنامه «گیاه و زیست بوم» به صاحب امتیازی «دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرری» ، فصلنامه «پژوهشهای دانش زمین» به صاحب امتیازی «دانشگاه شهید بهشتی»، دو فصلنامه «of Mathematical Sciences Yazd Journal» به صاحب امتیازی «دانشگاه یزد»، «Journal Of injury and Violence Research» به صاحب امتیازی «دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه» «پیك اقتصادی» به صاحب امتیازی «دانشگاه پیام نور »


۲۳ فروردین ۱۳۸۹، به روزنامه های: به روزنامه جهان صنعت، آرمان روابط عمومی ، پول، بهار، مردم سالاری، گل و نشریه میبد تذكر داده می شود.

۳۰ فروردین ۱۳۸۹، روزنامه بهار توقیف شد.

۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۹، دو هفته‌نامه «كانون خانواده» به خاطر درج یك جوك تذكر گرفت.

۱۱ خرداد ۱۳۸۹، روزنامه "مردم سالاری " ، "‌آفتاب یزد "، "‌جهان اقتصاد "، "‌آرمان روابط عمومی "، "‌جمهوری اسلامی "، "‌جهان صنعت "، " ‌كارون "، "‌البرز ورزشی "، "‌خبر ورزشی " و نیز نشریات "بهداشت روان و جامعه "، " ‌هنر موسیقی " و " راه " به دلیل تخلفات محتوایی و شكلی تذكر داده شود. صاحب امتیاز روزنامه ورزشی گل با پذیرش تخلفات این روزنامه اعلام كرد تا همراه با عذرخواهی علنی، داوطلبانه به تعطیلی ۵ روزه روزنامه گل اقدام خواهد كرد. در همین روز ماهنامه محلی "بدر "، توقیف، روزنامه البرز ورزشی تذكر می گیرد.
روزنامه های وطن امروز و فرهیختگان هر كدام دو تذكر می گیرند.


۲۵ خرداد ۱۳۸۹، روزنامه های: آفتاب یزد ، وطن امروز، جمهوری اسلامی، پول و هفته‌نامه بصیرت جوانان تذكر می گیرند.

۱ تیر ۱۳۸۹، فصلنامه «فرهنگ آموزش» لغو، به ماهنامه های «نسیم بیداری»، «فردوسی» و«گلستانه»، هفته‌نامه «رودكی» تذكر داده می شود.

دو هفته‌نامه "مدینه گفتگو " توقیف می شود و به دو نشریه ورزشی نیز تذكر داده میشود، علت تذكر از این قرار است: به نشریات "رزم آور " و "دنیای كاراته " بدلیل پرداختن به موضوع عرفان‌های كاذب و اندیشه‌های ساختگی بر خلاف موازین اسلامی ـ بدون نفی منطقی و كارشناسانة آنها ـ تذكر داده شده است.
۱۶ شهریور ۱۳۸۹، یك اتفاق نادر در كل دولت نهم. به روزنامه «صدای كرخه» با گستره توزیع استان خوزستان به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی سیدجاسم ساعدی مجوز فعالیت داده میشود. در تمام طول مدت فعالیت دولت نهم به كمتر از ده روزنامه مجوز فعالیت داده شده است. كه معروف ترین آنها كلمه سبز بود، كه آنهم به فاصله كمی از آغاز انتشار اول با حضور نیروهای امنیتی در ساختمان آن و دستگیری گردانندگان آن انتشارش متوقف و بعد كلا حذف شد.

به نشریات دیگری هم مجوز فعالیت داده شد، این نشریات عبارت است از: «زیست‌شناسی گیاهی» به صاحب‌ امتیازی دانشگاه اصفهان، «هنرهای تصویری» به صاحب‌ امتیازی جهاد دانشگاهی، «افق‌های حسابداری» به صاحب‌ امتیازی مركز آموزش عالی رجاء ، «سراج منیر» به صاحب‌ امتیازی دانشگاه علامه طباطبایی فصلنامه «علوم و فنون بسته‌بندی» به صاحب‌ امتیازی دانشگاه جامع امام حسین‌(ع)، «مطالعه توسعه» به صاحب امتیازی جهاد دانشگاهی. «(Journal of Applied Theoretical Mechanics (IJATM» به صاحب‌ امتیازی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی،دو فصلنامه‌های «مهندسی صنایع و مدیریت سیستم‌ها» به صاحب امتیازی دانشگاه سیستان و بلوچستان، «صفیر خرد» به صاحب‌ امتیازی دانشگاه تربیت معلم آذربایجان، «مشاوره كاربردی» به صاحب‌ امتیازی دانشگاه شهید چمران اهواز، «پویش ادبی» به صاحب امتیازی دانشگاه مازندران «كاوش‌های زبان و ادبیات عربی» به صاحب امتیازی دانشگاه یزد و....


۵ مهر ۱۳۸۹، روزنامه «اندیشه نو» و هفته‌نامه «بهار زنجان»، لغو مجوز شدند.


۱۱ مهر ۱۳۸۹، روزنامه جمهوری اسلامی تذكر گرفت.


۱۹ مهر ۱۳۸۹، یك تذكر در مورد موضوع فعالیت به همه نشریات كشور داده می شود و تذكر های جداگانه ای هم البته داده می شود. به روزنامه جمهوری اسلامی تذكر داده شد. نشریه "تالش " توقیف شد و به نشریات "كتاب هفت "،"قاصدك شهر " و "سرنا " تذكر داده شد.



۱ آذر ۱۳۸۹، چلچراغ توقیف و روزنامه های "فرهنگ آشتی "، آرمان، تذكر گرفتند، همچنین به نشریات: "نسیم دوستی "، "پردیس "، "خانواده و سرگرمی "، "خانه بخت " و "فرهنگ مردم " نیز به دلایل گوناگون تذكر داده شد.

هفته نامه پر سابقه چلچراغ كه بیشتر سبك و مشی طنز و اجتماعی داشت بدلیل انتشار مطالب خلاف عفت عمومی و اصرار بر تخلفات، توقیف شد و روزنامه "فرهنگ آشتی " بدلیل انتشار مطالب به زبان انگلیسی تذكر دریافت كرد.

بعد از توقیف نشریه چلچراغ مشخص شد كه در بررسی مطالب اشتباهی صورت گرفته بوده است و از قرار معلوم مسئولان چلچراغ در حال رایزنی برای برگرداندن نشریه خودشان هستند، پر بیراه هم نیست، چه اینكه پیش از این نیز سابقه توقیف نشریات توسط معاونت مطبوعاتی و رفع توقیف آنها ملاحظه شده است.

البته در این جلسه با انتشار ماهنامه "افق بیمه " به صاحب امتیازی پژوهشكده بیمه و مدیرمسئولی، ۲ماهنامه "گزارش موردی " به صاحب امتیازی پژوهشكده بیمه نیز موافقت شد.

همچنین با انتشار فصلنامه "مجله مهندسی مكانیك چمران " به صاحب امتیازی دانشگاه شهید چمران اهواز، فصلنامه "آینه ادب " به صاحب امتیازی دانشگاه ارومیه ، فصلنامه "پژوهش حسابداری " به صاحب امتیازی دانشگاه الزهرا(س)، فصلنامه "زیست شناسی ورزشی " به صاحب امتیازی دانشگاه تربیت معلم سبزوار "، فصلنامه "Journal of Physiology and Breeding " به صاحب امتیازی دانشگاه تبریز، فصلنامه های " بوم‌شناسی كشاورزی "، " اندیشه انتظامی و مرز "،"Journal of Petroleum Science and Technology " ،"پیك نظام پزشكی قزوین " ، "مجله شورای هماهنگی نظام پزشكی استان سمنان " ،"همپا " ،"افق پرستاری " و..... موافقت شد.



۱۵ آذر ۱۳۸۹، هیئت نظارت بر مطبوعات به دلیل عملكرد نامطلوب در موضوع هدفمند كردن یارانه‌ها به روزنامه جهان صنعت تذكر كتبی داد.



۲۹ آذر ۱۳۸۹، رامین با كارنامه ای كه در بالا ذكر شد از معاونت مطبوعاتی رفت و محمد جعفر محمدزاده معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.


پایان کار رامین ، به حدی برای مطبوعاتی ها خوشحال کننده بود که برخی تیتر زدند : خبر خوش برای اهالی مطبوعات ؛ رامین رفت!

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۲۵۴
غیر قابل انتشار: ۶
فردین
|
UNITED STATES
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
80
800
حتما عاقد بودن جناب خاتمی خواسته عروس خانم بوده که می دانیم قلبا آقای خاتمی را دوست دارد.
شک نکن
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
دقيقا. شايد دو جوان خاستن. چه ربطي به باباشون داره؟ اتفاقا آقاي خاتمي مثل هميشه اخلاق مدار رفتار كردن.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
72
560
"حضرت آقای خاتمی! "

حال آدم از این ادبیات به هم میخوره.
علی معمار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
74
910
صیغه عقد کسی را جاری کردن نشانه تایید عملکرد پدر کسی نیست.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
56
606
از بس عزيز است اين سيد كلا جاذبه است
وحید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
638
147
بازهم خاتمیو باز هم پشت پا زدن به اصول اصلاحات و اهمیت ندادن به کسانی که بخاطر او هزینه های سنگینی پرداخت کرده اند
اصلاح طلب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
220
199
من هم حیرت زده شدم
این آدم کجا و خاتمی کجا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
84
538
گناه پدر را به پای پسر ننویسید... آقای خاتمی نیک می دانند که چه می کنند...
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
245
84
حرف دل ما رو زدی دمت گرم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
49
255
بابا کار خیر بوده
میگن در کارخیر حاجت هیچ استخاره نیس دیگه....
عایا درست گفتم؟؟
انتخاب نشر کن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
288
57
از نظر تفکرات، مخالفتونم! اما دمتوم گرم که این مطلبو نوشتین!
مسخره بازیه مگه؟
جناب رامین! این همه عاقد؛ چرا خاتمی؟
اینقدر بدبختی؟
پسرت دختر 10 سال بزرگتر از خودشو خواست، شرط عاقد هم برات گذاشت؟
خیلی سطحت پایینه جناب رامین!!!
اح
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
12
255
عقد سوم خیلی جالبه
ناشناس
|
GERMANY
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
7
14
به شما چه انتخاب. از شما بعیده این ادبیات. خاتمی عزیز ما خیلی بهتر از شما و امثال شما میدونه چیکار میکنه و پای اصولش وایستاده
نظرات بینندگان