arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۷۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۰۹ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۳

احتمال تبانی ایتالیا در لیگ جهانی والیبال

حالا تيم ايران تا اينجا شش امتياز كسب كرده و اميد آن مي‌رود تا با كسب 10 امتياز از هفت بازي پيش رو با اقتدار به مرحله نهايي صعود كند. اما بازي مشكوك ايتاليايي‌ها در هفته چهارم ليگ جهاني قدري معادلات را دستخوش تغيير كرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در گروه A ليگ جهاني واليبال چهار تيم برزيل، ايتاليا، لهستان و ايران حضور دارند. پيش از آغاز اين مسابقات كمتر كسي براي تيم ايران در برابر حريفان قدرتمندش شانس صعود قايل بود. با اين حال بازي‌هاي تماشايي از تيم ملي واليبال ايران مقابل برزيل و كسب شش امتياز از شش بازي نخست موجب شد تا بسياري از نگاه‌ها متوجه اين تيم شود.

به گزارس انتخاب، طبق قوانين ليگ جهاني از گروه‌هايA و B دو تيم به مرحله نهايي صعود مي‌كنند. ولي از آنجايي كه ايتاليايي‌ها ميزبان مرحله نهايي ليگ جهاني هستند از گروه A كه اين تيم در آن حضور دارد، سه تيم به مرحله نهايي مي‌روند.

حالا تيم ايران تا اينجا شش امتياز كسب كرده و اميد آن مي‌رود تا با كسب 10 امتياز از هفت بازي پيش رو با اقتدار به مرحله نهايي صعود كند. اما بازي مشكوك ايتاليايي‌ها در هفته چهارم ليگ جهاني قدري معادلات را دستخوش تغيير كرد.

ايتاليا در اين دوره از مسابقات يك تيم رويايي در اختيار داشت. آنها از هفت بازي نخست خود 19 امتياز كسب كرده‌اند و از همين حالا با توجه به ميزباني در مرحله نهايي صعودشان قطعي است. تيم ايتاليا در حالي به لهستان باخت كه تركيب خود را كاملا متحول كرده بود و با تركيب اصلي خود جريان مسابقه را دنبال نكرد. نه زايتسف در ليست 12 نفره بوده و نه كوار و بيرارلي و پارودي و بقيه چهره‌هاي سرشناس.

اگر ايتاليايي‌ها كه 6 امتياز از تيم ايران گرفته‌اند بخواهند به ساير حريفان ايران يعني برزيل و لهستان راحت امتياز بدهند، تيم ايران متضرر خواهد شد. اما اگر ايتاليا از برزيل و لهستان امتياز بگيرد شانس ايران براي صعود به مرحله نهايي ليگ بيشتر مي‌شود. بازي ضعيف تيم ايتاليا مقابل لهستان و استراحت دادن به بازيكنان كليدي اين تيم اخبار گوناگوني را در اين مورد سر زبان‌ها انداخته و موجب نگراني كارشناسان شده است.

اگر ايتاليا با همين نفرات ذخيره به ايران بيايد مشخص مي‌شود كه اين تيم صرفا قصد استراحت دادن به نفرات اصلي‌اش را داشته اما اگر مقابل لهستان و برزيل تيم ذخيره را به زمين بفرستد و مقابل ايران با تمام قوا ظاهر شود، آن‌وقت است كه بايد به اين تيم شك كرد.

منبع: اعتماد
برچسب ها: حریفان ، شانس ، لیگ ، تبانی
نظرات بینندگان