arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۷۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۱ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۳

احمدی مقدم:تکفیری واقعیت ندارد و ساخته دشمن است/ دست‌های ایجاد فتنه در سیستان و بلوچستان باید قطع شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه چهره واقعی استان سیستان و بلوچستان باید برای سرمایه گذاران آشکار شود، گفت: رخ دادن هر حادثه کوچکی در استان بدون شک فرصت‌ها را به تاخیر می اندازد.

 سردار احمدی مقدم با بیان اینکه نظام باید در حق مردم منطقه که شایسته ترین مردم هستند و در این منطقه دوردست و محروم زندگی می کنند، باید مقدمات خدمت رسانی در خور شان و منزلت آنها را فراهم کند، تصریح کرد: این خدمت رسانی باید همراه با احترام، تکریم، عزت و همراه برادری و اخوت باشد.

وی با تاکید بر اینکه دستانی که در جهت فتنه انگیزی در این منطقه پیدا می شود باید قطع شود، افزود: برقراری امنیت و برچیده شدن فتنه های دشمنان مسئله ایست که بدون تلاش سربازان و شب زنده داران و مرزبانان حاصل نمی شود و امکان ندارد که جامعه ای بدون امنیت و زحمت حافظان آن توسعه پیدا کند.

احمدی مقدم با اشاره به اینکه امنیت مقدمه عدالت است و هر دو مقدمه رفاه و آبادانی هستند و تا این دو مقدمه نباشد امکان رفاه و آبادانی وجود ندارد ، بیان داشت: امنیت زیرساختی پایدار در جهت آسایش و رفاه جامعه است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه هدیه حکومت مصلح جهانی امنیت است، ادامه داد: امنیت مقدمه عبادت و دینداری است.

تکفیری واقعیت ندارد و ساخته دشمن است

رییس پلیس کشور اشاره ای به ناامنی در سوریه و عراق داشت و اظهار داشت: آنچه که در این دو کشور به اسم دین اتفاق می افتد ، همه دست دشمنان است که با پرچم تکفیری‌ها انجام می‌شود. معلوم است که کار تکفیریها یک کار سازمان یافته ای است که برای تخریب و ضربه زدن به اسلام برنامه ریزی شده است.

احمدی مقدم گفت: از دوره صدام و دلارهای نفتی ، دست‌های سرویس های اطلاعاتی کاملا آشکار شد که بین پشتیبانان جهانی و پشتیبانان منطقه ای و گروههای تروریستی و مزدوران یک هماهنگی اتفاق افتاده است و از احساسات پاک جوانان ساده اندیش هم استفاده می کنند و آنها را به عنوان سرباز پیاده در میدان تفرقه و فتنه بکار می گیرند. اما این چیزی است که در ایران اسلامی به جهت هوشیاری رهبر و آگاهی علما و متنفذین و ریش سفیدان شیعه و سنی ، نتوانستند این فتنه ها را اجرایی کنند.

وی مقدم تصریح کرد: معلوم است که فتنه ها و حربه ها برای خدمت به اسلام نیست بلکه هدفمندانه برای تخریب چهره اسلام است وگرنه تکفیری واقعیت ندارد و ساخته دشمن است که جلوی پیشرفت اسلام در دنیا را بگیرد.

سیستان و بلوچستان نقطه ناامنی برای سرمایه گذاری ندارد

فرمانده نیروی انتظامی اشاره ای به حادثه تاسوکی و حمله به مسجد علی ابن ابیطالب کرد و گفت: این حوادث می توانست مبنای شعله ورشدن و آتش فتنه بین سنی و شیعه باشد اما آگاهی و هوشیاری علما، بزرگان، مسئولان و مردم از آن جلوگیری کرد.

این مقام ارشد انتظامی کشور با تاکید بر اینکه دشمنان تحمل امنیت پایدار در استان سیستان و بلوچستان را ندارند، ادامه داد: در کنار برخی مناطق بسیار نا امن و کانون تروریسم، استان سیستان و بلوچستان منطقه ای امن می باشد. اگر جرائمی همچون مواد مخدر، قاچاق کالا، سوخت و سایر جرائمی که مرتبط با مرز است را از این استان برداریم و با سایر استانها مقایسه کنیم، می بینیم که پرونده جرائم استان از همه استانها پایین تر است.

احمدی مقدم اشاره ای به برخی ناامنی ها در جنوب استان کرد و گفت: کنترل مرز جنوبی استان با کمک سپاه و نیروی انتظامی با سرعت در حال تکمیل شدن است که در شرایط عادی حدود پنج سال طول می کشد ولی با بسیج تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی کمتر از موعد مقرر به نتیجه خواهیم رسید .

وی تاکید کرد: امنیت مقدمه عدالت ، خدمت رسانی و توسعه است و میتوانیم ادعا کنیم که استان سیستان و بلوچستان هیچ نقطه ناامنی برای سرمایه گذاری حتی در نقطه صفر مرزی ندارد.

وی بیان کرد: امروز می توانیم این ادعا را داشته باشیم که استان در کانون و نقطه اوج توسعه قرار گرفته که این مقوله را باید قدر بدانیم و باید توجه داشته باشیم که مانعی توسط دشمنان ایجاد نشود که مسیر توسعه و خدمت رسانی را با مشکل مواجه کند.

احمدی مقدم اشاره ای به جنایات دشمنان در مناطق سنی نشین عراق و سوریه کرد و بیان کرد: امروزه می بینیم که میلیون ها نفر در مناطق سنی نشین عراق و سوریه بی خانمان شده و یا جان خود را از دست داده اند. برای آنها که زندگی می کنند زمینه تعلیم و تربیت نیست و این مناطق به کانون ناامنی تبدیل شده که بزرگترین ضربه به اهل سنت است.

وی با تاکید بر اینکه کوچکترین غفلت ممکن است هزینه سنگینی را تحمیل کند، ادامه داد: در حوزه مرزبانی تصمیمات جامع و خوبی گرفته شده و با کمک سپاه امکانات زیادی را به منطقه گسیل کرده ایم که با سرعت زیادی در حال پیشرفت است.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه طبیعتا اولویت ما در استان مرز است ،گفت: تقویت نیروی انسانی استان،منابع مالی و تجهیزات ،گامهای اساسی است که با استقرار فرماندهی جدید انجام خواهد گرفت.

فرمانده نیروی انتظامی در خاتمه مجددا اشاره ای به نگرانی های شهروندان نسبت به جنوب استان داشت و خاطر نشان کرد: با تقویت منطقه و بسیج امکانات و همچنین تعامل نهادها و طوایف و مردم عزیز استان این دغدغه هم خاتمه خواهد یافت.

منبع: ایسنا
برچسب ها: تکفیری ، سنی ، مرز ، فتنه
نظرات بینندگان