arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۷۵۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۳

جولان فتنه گری کیهان کی تمام می‌شود؟/شر شریعتمداری دامان پاک خاتمی را نخواهد گرفت

بازخوانی را مردم به حسن روحانی نشان می‌دهد که که آنها از دست افراط گری‌ها به اعتدال پناه بردند و پیام واضح خود را به گوش آقایان رساندند. اما گویی این پیام هنوز توسط کیهان نشین‌ها دریافت نشده است. دیگر شعار خاتمی و فتنه، داستان نخ نما شده‌ای است که حتی دوستان روزنامه کیهان نیز از آن خسته شده‌اند و دوست دارند که این روزنامه و مدیر مسئول آن به این بازی خود پایان دهد تا آنها بتوانند حداقل کرسی‌هایی از مجلس دهم را به خود اختصاص دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هنوز سه روز از سخنان حسن روحانی در مورد اینکه اینقدر گذشته را به یاد نیاوریم نگذشته بود که روزنامه کیهان به مدیرمسئولی « حسین شریعتمداری» بازهم کتاب حوادث سال 88 را ورق زد تا به خوبی نشان داده شود مخاطب حسن روحانی در کنفرانس خبری خود با چه کسانی بود.

به گزارش نامه نیوز، روحانی در این کنفرانس گفت: «اینقدر گذشته را یاد نیاوریم. برخی سرشان را به پشت گرفته اند راه می روند. ما می ترسیم اینها زمین بخورند. حالا یه وقت کاری شد چیزی بود بگذریم تمام کنیم. هی می خواهیم کش بدهیم و بادش کنیم. در این کشور هر کس جرمی کرده قوه قضائیه ببرد محاکمه کند. اگر نگرفتی یعنی پاک است ولش کنیم. اگر کسی دستگیر نشده و در خیابان راه می رود یعنی گناهی و جرمی نکرده. صبح تا شب متهم نکنیم»

سخنان روحانی ساده و قانونی بود. رئیس جمهور به درستی اشاره کرد که وقتی قوه قضائیه کسی را متهم نکرده است، دیگر نیازی نیست ما او را متهم کنیم و بگوییم که او چه هست و چه نیست. این یک خواست قانونی یک حقوق دان از جریان‌های سیاسی بود. اما همین که سخنان روحانی به پایان رسید، کیهان نویس‌ها قلم به دست گرفتند، و خاتمی رئیس جمهور پیشین ایران را متهم به مفسد فی الارضی کردند. در سرمقاله روزنامه کیهان نویسنده، خاتمی و موسوی را متهم به مفسد بودن کرده است و از قوه قضائیه خواست است که آنها را محاکمه کند، او در مقاله خود از خاتمی و موسوی به عنوان سران فتنه یاد کرده است.

داستان خاتمی و کیهان، خود داستان هزاروشب است، داستانی که کیهان‌های امروز علیه کیهانی دیروز نوشته‌اند. این روزنامه از زمانی که در اختیار شریعتمداری قرار گرفت، تبدیل به مخالف خوانی بزرگ برای دولت‌های ایران شد.

اوج داستان خاتمی و کیهان به حوادث سال 88 و حضور شریعتمداری در تلویزیون و در برنامه‌ای خاص به عنوان « دیروز، امروز، فردا» برمی‌گردد. شریعتمداری، خاتمی را مهره غرب در ایران می‌دانست که نقشه آنها را در حوادث سال88 بازی می‌کند. هنوز هم شریعتمداری اعتقاد دارد که جورج سورس، در دیدار با خاتمی، دستور العمل فتنه در ایران را صادر کرده است.

کیهان بعد از سال 88 و حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی، بسیار سعی کرد تا خاتمی را نیز به بهانه‌های مختلف متهم به کارشکنی علیه نظام کند تا قوه قضائیه مجبور شود، رئیس جمهور پیشین ایران را محاکمه و بازداشت کند. آنظور که از نوشته‌های شریعتمداری و دوستانش در روزنامه کیهان مشخص است، آنها خاتمی را عامل اصلی بحران سال 88 می‌دانند که دستورهای او را موسوی و کروبی اجرا کردند و خاتمی از بیرون آنها را نظاره کرده است و امروز بعد از حصر موسوی و کروبی، خاتمی خود را کنار کشیده است و سعی می‌کند با سخنان خود این جریان را تطهیر کند.

تلاش چندساله کیهان اما بدون نتیجه ماند و خاتمی با کمک هاشمی رفسنجانی، توانست نقش یک سیاستمدار رئیس جمهور را بازی کند. کیهان تلاش کرده بود، خاتمی را از ذهن مردم ایران با اتهامات فراوان پاک کند، اما هیچ توفیقی به دست نیاورد و حتی خاتمی بعد از چهارسال در فیلم انتخاباتی حسن روحانی در صداوسیما حاضر شد، تا مردم بار دیگر چهره رئیس جمهور سابق ایران را در تلویزیون ببیند.

خاتمی و هاشمی با توجه به محبوبیتشان در جامعه، توانستند با ایجاد یک ائتلاف سیاسی و کناره گیری عارف به نفع حسن روحانی، « شیخ دیپلمات» را راهی قوه مجریه کنند تا نشان دهند، تمام تلاش‌های شریعتمداری و دوستانش برای حذف خاتمی و هاشمی شکست خورده است و این دو هنوز مورد قبول مردم هستند.

در کنار مردم اما برخی دیگر دوستان شریعتمداری از جریان اصول گرایی نیز هنوز از سید محمد خاتمی به عنوان یک چهره قابل احترام و فرهنگی یاد می‌کنند. برنامه شناسنامه که جمعه‌ها از شبکه سه پخش می‌شود که اجرای آن برنامه نیز به عهده مجری معروف نزیک به یک جریان خاص است سعی کرد با پرسیدن نظر مهمان خود در مورد خاتمی، ذهن مردم را به این سمت بکشاند که خاتمی علت اصلی حادثه 88 بوده است، اما بسیاری از مهمانان این برنامه از خاتمی به عنوان یک چهره فرهنگی یاد کردند تا تیر این گروه به سنگ بخورد.

محسن اسماعیلی، از اعضای شورای نگهبان از مهمانان این برنامه در مورد خاتمی می‌گوید:« شخصیت نجیب و فرهیخته که به موضع گیری‌های شفاف نیازمند است». مرضیه حبیب چی نیز می‌گوید:« ایشان انسان فرهنگی و خوبی هستند. انشاالله زحماتی که برای انقلاب کشیدند مورد لطف خدا قرار بگیرد.» حسین مظفر نماینده اصول گرای مجلس نیز در مورد خاتمی می‌گوید:« من برای شخص آقای خاتمی احترام زیادی قائلم، انسان مودب و فرهخیته ای است»

غفوری فرد نیز او را فرزند آیت‌الله سید روح الله خاتمی می‌داند. همانطور که مشاهده می‌کنید، اصول گرایان نیز از خاتمی به نیکی یاد می‌کنند درست برخلاف روزنامه‌ای که سعی می‌کند، این رئیس جمهور سابق ایران را رهبر حوادث سال 88 بنامند.

بازخوانی را مردم به حسن روحانی نشان می‌دهد که که آنها از دست افراط گری‌ها به اعتدال پناه بردند و پیام واضح خود را به گوش آقایان رساندند. اما گویی این پیام هنوز توسط کیهان نشین‌ها دریافت نشده است. دیگر شعار خاتمی و فتنه، داستان نخ نما شده‌ای است که حتی دوستان روزنامه کیهان نیز از آن خسته شده‌اند و دوست دارند که این روزنامه و مدیر مسئول آن به این بازی خود پایان دهد تا آنها بتوانند حداقل کرسی‌هایی از مجلس دهم را به خود اختصاص دهند.

در آخر بازهم خالی از لطف نیست سخنان روحانی در مورد بازگشت عده‌ای به گذشته را مرور کنیم:« اینقدر گذشته را یاد نیاوریم. برخی سرشان را به پشت گرفته اند راه می روند. ما می ترسیم اینها زمین بخورند. حالا یه وقت کاری شد چیزی بود بگذریم تمام کنیم. هی می خواهیم کش بدهیم و بادش کنیم. در این کشور هر کس جرمی کرده قوه قضائیه ببرد محاکمه کند. اگر نگرفتی یعنی پاک است ولش کنیم. اگر کسی دستگیر نشده و در خیابان راه می رود یعنی گناهی و جرمی نکرده. صبح تا شب متهم نکنیم»


نظرات بینندگان