arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۸۱۵۶
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۵ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۳

احمدی مقدم: ایران در مرزها دارای اقتدار کامل است/مرزها در ماه های اخیر تقویت شده اند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ، وضعیت امنیتی مرزها را در سطح مطلوبی توصیف کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در مرزها دارای اقتدار، اشراف اطلاعاتی و آمادگی کامل است.

به گزارش ایرنا، سردارسرتیپ پاسدار «اسماعیل احمدی مقدم» روز شنبه در حاشیه جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر در وزارت کشور در جمع خبرنگاران درباره امنیت مرزهای جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: امنیت مرزهای کشور در حد نسبتا مطلوبی قرار دارد چرا که در هر نقطه مرز استقرار لازم نیروها وجود دارد.

وی افزوود: حتی در نقاطی که راه مناسبی وجود ندارد نیز امروز نیروی عملیاتی از مرزبانان کشورمان حضور دارد.

فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: در بعضی نقاط مرزی که پرمخاطره تر بود و نیاز به احداث هایی داشت نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مستقر شده اند.

سردار احمدی مقدم، مراکز استقرار نیروهای سپاه پاسداران را در مرزهای جنوب شرقی و شمال غربی کشور عنوان کرد و گفت: این عزیزان و سایر مرزبانان کشور با هوشیاری کامل به مراقب از مرزهای جمهوری اسلامی ایران می پردازند.

وی یادآورشد: مرزها در ماه های اخیر تقویت شده و مسیر بستن مرز هم سرعت گرفته است.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: در مجموع مرزهای ایران در وضع مطلوبی قرار دارند و کاملا تحت کنترل هستند.

سردار احمدی مقدم همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا باتوجه به بحران های منطقه ای بویژه در عراق احتمال تهدید مرزهای ایران وجود دارد، اظهارداشت: اگر منظور تهدید خطر تجاوز شبیه حوادث در عراق، افغانستان یا سوریه است باید گفت که از این جهت ما اقتدار، اشراف اطلاعاتی و آمادگی کامل را داریم و چنین سناریوهایی در جمهوری اسلامی ایران متصور نیست.

وی ادامه داد: اگر منظور از خطرات دیگر قاچاق انسان، قاچاق مواد مخدر و تردد غیرمجاز است امروز نمی توانیم ادعا کنیم که در برابر این موضوعات و تهدیدات، مرزهای ما کاملا بسته شده یا تحت کنترل است ولی باید گفت که نسبت به گذشته مرزها بهبود یافته است.

فرمانده ناجا تاکید کرد: مرزهای ایران نسبت به گذشته بهبود بیشتری یافته و گام هایی که برمی داریم در مسیری است که می توان گفت کنترل مطلوب تری داریم.
نظرات بینندگان