arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۸۳۰۷
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۰ - ۰۱ تير ۱۳۹۳

درباره روزی که گل نزدیم ولی گل کاشتیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شاید پس از بازی فوتبال دیشب ایران و آرژانتین و گل برتری دقیقه 91 لیونل مسی بازیکن معروف تیم آرژانتین به تیم ملی کشورمان که آه از نهاد ایرانی ها برآورد، بسیاری از هموطنانمان در این اندیشه  رفته باشند که ای کاش تیم آرژانتین مسی را در اختیار نداشت.

در سال های گذشته بسیاری از تحلیل ها و انتقادها درباره تیم ملی فوتبال ایران روی این نکته متمرکز بوده است که تیم ما کمتر روحیه بازی  و کار گروهی حساب شده دارد، ولی بازیکنان تیم ملی ایران و شاگردان کی روش شب گذشته و نیز در بازی مقابل نیجریه یکی از بهترین بازی های گروهی و هماهنگ و بدون اشتباه ، تاریخ تیم ملی فوتبال ایران را به نمایش گذاشتند.

از این جهت باید این اتفاق را به فال نیک گرفت و تلاش کرد تا کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی را که مسبب این تحول بزرگ در تیم ایران بوده است، در سمت مربی گری تیم ملی ایران حفظ کرد تا این تغییرات و تحولات مثبت همچنان ادامه داشته باشد.

واقعیت این است که تیم ما در مقابل آرژانتین فراتر از انتظار  ظاهر شد و حتی در دقایقی بر حریف چیره بود و  اگر آن پنالتی گرفته نشده و یا یکی از آن ضربات دروازه " دزاگه " یا " قوچان نژاد " و.. وارد دروازه آرژانتین شده بودند، بعید نبود که حتی بازی را از حریف نامدار می بردیم و 3 امتیاز شیرین از آرژانتین می گرفتیم.

نکته دیگر اینکه فوتبال و اساسا مصاف ورزشی در رویدادهای بزرگ بین المللی همچون جام جهانی تا حدود زیادی اسیر نام ها و آوازه ها است و این مساله چنان جوی سنگین له یا علیه تیم ها و بازیکنان و ورزشکاران ایجاد می کند که شکستن آن کار بسیار دشواری است ، اما خوشبختانه بازیکنان تیم ملی فوتبال ما در مقابل آرژانتین نشان دادند این قالب و جو روانی را شکسته اند و قادرند بدون در نظر گرفتن نام و آوازه حریف، بازی خواسته شده مربی را در زمین ارایه دهند.

مساله دیگر اینکه اگر تیم آرژانتین لیونل مسی را نداشت شاید نتیجه بازی دیشب را به ایران واگذار می کرد و یا دستکم امتیاز بازی را 1 بر 1 با ایران تقسیم می کرد و اهمیت تک ستاره ها در همین وجه ممیزه ها است.

سرمربی تیم آرژانتین پس از بازی مقابل ایران خود به صراحت به این نکته اشاره کرد و پیروزی تیم خود را مدیون شخص مسی دانست.

هر چند گل مسی برای همه ما ایرانی ها بسیار تلخ و ناگوار بود ، اما نشان داد فوتبال با وجود اینکه یک کار گروهی و تیمی است، اما هنوز در بسیاری از مواقع این قابلیت های فردی و نام های بزرگ هستند که می توانند یک تیم را  نجات دهند و  هنوز " فرد" و "نام " حتی در بازی های گروهی چون فوتبال از اهمیت و نقش بی بدیل و گاه منحصر به فردی برخوردار است.

خلاصه کلام آنکه  آرژانتین برد سخت و دیر هنگام بازی دیشب را مقابل تیم ملی ایران مدیون شخص مسی است و ایران پایمردی و ارایه یک بازی برابر و گاه برتر در مقابل آرژانتین -  یکی از مدعیان اصلی قهرمانی جام جهانی - را مدیون بازی گروهی حساب شده خود بود که اگر بخواهیم دنبال یک فرد موثر برای آن بگردیم بدون تردید " کارلوس کی روش" را می توانیم به عنوان یک فرد و شخص تاثیر گذار در فرایند بازی تیم ایران و تحولات ایجاد شده در آن به خصوص در دو ویژگی " آمادگی بدنی" و پیشرفت فوق العاده در "کار تیمی" بدانیم.

منبع: عصر ایران
برچسب ها: گل ، آرژانتین ، تیم ، جام جهانی
نظرات بینندگان