arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۸۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۲ - ۰۱ تير ۱۳۹۳

لس آنجلس تایمز: بوق ها در حمایت از غیرت و حمیت شاگردان کی روش در خیابان های ایران به صدا درآمدند/داور چگونه می خواهد آسوده سر بر بالین بگذارد؟

زهرا، یکی از افرادی که در خیابان جشن گرفته بود، گفت: تیم ما اسطوره ای بود. اعتماد به نفس آنها در نیمه دوم بسیار بالا بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه لس آنجلس تایمز نوشت: مردم ایران با شادی در خیابان ها و به صدا درآوردن بوق ماشین هایشان بازی مقتدرانه تیم ملی فوتبال کشورشان را در مقابل با آرژانتین جشن گرفتند.

به گزارش «انتخاب»، باوجود آنکه ایران به دنبال گل لحظات آخر لیونل مسی، فوق ستاره تیم آرژانتین بازی را یک بر هیچ واگذار کرد، اما طرفداران ایران غیرت و حمیت تیم ملی کشورشان را که توانستند در مقابل بازیکنان آرژانتین مقاومت کنند، گرامی داشتند.

زهرا، یکی از افرادی که در خیابان جشن گرفته بود، گفت: تیم ما اسطوره ای بود. اعتماد به نفس آنها در نیمه دوم بسیار بالا بود.

نتیجه مساوی برای آرژانتینی ها که دو بار قهرمان جام جهانی شده اند و بسیاری از ستاره های لیگ های اروپا در تیمشان بازی می کنند، بسیار ناامید کننده بود.

عملکرد شجاعانه تیم ملی ایران در مقابل آرژانتین به دنبال تساوی صفر- صفر با نیجریه روی داد. برخی ناظران آن بازی را کسل کننده ترین بازی توصیف کردند اما شنبه ایران یک بازی با انگیزه به نمایش درآورد.

رسانه های خبری ایران نتیجه بازی را «تلاشی افتخار آمیز» و «شکستی شجاعانه» توصیف کردند.

شبکه های ورزشی پر از منتقدانی بود که تیم ملی به ویژه علیرضا حقیقی، دروازه بان را می ستودند.

نخبگان سیاسی ایران هم به جمع تمجید کنندگان تیم ملی پیوستند؛ تیمی که حملات قوی آرژانتین را دفع کرد و چند بار به ویژه در نیمه دوم فرصت کسب امتیاز پیدا کرد.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران گفت به تیم ملی کشورش افتخار می کند.

حسن روحانی، رئیس جمهور و روحانی که در روزهای پیش از انقلاب خود یک فوتبالیست بوده است، خطاب به بازیکنان تیم ملی ایران بازی آنها را افتخار آفرین خواند.

کارلوس کی روش،‌ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، روز شنبه گفت نمی داند داور مسابقه فوتبال بین تیم های ملی فوتبال ایران و آرژانتین چگونه می تواند بعد از نگرفتن یک پنالتی از بازیکنان آرژانتینی شب را آسوده خاطر بخوابد.

میلوراد مازیچ، داور این مسابقه، بعد از آن که مدافع آرژانتینی در نیمه دوم بازی بر روی اشکان دژآگه، مهاجم تیم ایران، در درون محوطه جریمه مرتکب خطا شد نقطه پنالتی را نشان نداد.

کی روش گفت داور باید پنالتی اعلام می کرد و به بازیکن خاطی کارت قرمز می داد. وی گفت: «من نمی دانم که این فرد چگونه می تواند امشب یا در طول زندگی اش آُسوده بخوابد.»

کی روش افزود دوست دارد یک گفتگوی رو در رو با مازیچ داشته باشد و از وی بپرسد «چرا این کار را با ما انجام داد؟» کی روش گفت هیچ دلیلی برای پنالتی اعلام نکردن آن صحنه وجود نداشت.

در بازی بین تیم های ملی فوتبال ایران و آرژانتین،‌ لیونل مسی موفق شد دروازه ایران را باز کند و این بازی را با نتیجه یک بر صفر به نفع کشورش به پایان برساند.
نظرات بینندگان