arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۸۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۳ - ۰۱ تير ۱۳۹۳

جهانگیری:تصویب قیمت با روحیه دولت سازگار نیست/ تیم 15 نفره از اعضای دولت بر روی گلوگاه‌های فساد متمرکز شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: دولت مصوبه‌ای برای تصویب قیمت نداشته و البته تصویب قیمت با روحیه دولت سازگار نیست که قیمت‌ها را به صورت دستوری پایین نگه دارد.

اسحاق جهانگیری در حاشیه همایش روز ملی اصناف و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تصویب قیمت با روحیه دولت سازگار نیست بلکه در مقطعی به دلیل اجرای هدفمندی یارانه‌ها از واحد‌های تولیدی درخواست کردیم قیمت‌ها را افزایش ندهند.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با پرونده بابک زنجانی گفت: همکاری تنگاتنگی بین قوه قضاییه و دولت در رابطه با این پرونده وجود دارد و از طرفی همکاری مناسبی بین دستگاه‌های اجرایی کشور در رابطه با این پرونده شکل گرفته است.

معاون اول رییس جمهور از متمرکز‌شدن تیم 15 نفره از اعضای دولت بر روی گلوگاه‌های فساد خبر داد و گفت: این تیم 15 نفره گلوگاه‌های فساد را شناسایی کرده و برای برطرف کردن آنها تصمیم‌گیری می‌کند.

جهانگیری در عین حال تاکید کرد: همه مواردی که منجر به فساد در سیستم اقتصادی کشور شود با همکاری و هماهنگی جدی با قوه قضاییه دنبال شده و پیگیری می‌شود؛ برای مثال پرونده معروف نفتی است که یک فردی بیش از هشت تا 9 هزار میلیارد تومان از منابع کشور را در اختیار گرفته است.

وی تصریح کرد: همکاری مناسبی شکل گرفته تا بتوان منابع را از دست این فرد خارج کرده و وی همچنان در زندان به سر می‌برد.

معاون اول رییس جمهور با بیان این‌که مبارزه با فساد تصمیم راهبردی دولت است به گسترده‌شدن فساد سیستمی در کشور اشاره کرده و بر ضرورت طراحی یک سیستم نظارتی توسط قوه مجریه تاکید کرد که البته این سیستم تداخلی با عملکرد قوه قضاییه ندارد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان