arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۸۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۱ - ۰۲ تير ۱۳۹۳
محمدی گلپایگانی مطرح کرد؛

جمله رهبر معظم انقلاب پس از شنیدن خبر درگذشت امیر سرتیپ معین‌فر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: روز قبل هنگامی که خبر درگذشت مرحوم معین‌پور را به رهبری دادم، ایشان گفتند از قول من به بازماندگان وی تسلیت بگویید و به آنها بگویید که مرحوم معین‌پور در موقعیت‌های بسیار حساسی کمک‌های بسیاری در جهت پیشرفت نیروی هوایی داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین گلپایگانی صبح امروز (دوشنبه) در مراسم تشییع پیکر مرحوم امیر سرتیپ محمدحسن معین‌پور فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه "نیروی هوایی کمک‌های زیادی به انقلاب و کشور کرده است"، اظهار کرد: نیروی هوایی با بیعت با امام خمینی(ره) کمر رژیم پهلوی را شکست.

وی با اشاره به خدمات نیروی هوایی ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن، خاطرنشان کرد: نیروی هوایی ثابت کرد هنگامی که استقلال، آزادی و هویت آنها در خطر باشد تا پای جان ایستاده است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری همچنین با بیان اینکه "رژیم پهلوی سرمایه‌گذاری زیادی بر نیروهای مسلح و نیروی هوایی داشت"، افزود: با این حال، جوانان نیروی هوایی با بیعت با امام و به خطر انداختن جان خود، به رژیم پهلوی پشت پا زدند و تاکید کردند که هرگز به دین،‌ کشور و استقلال خود پشت نمی‌کنند.

محمدی گلپایگانی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: بعد از فرار بنی‌صدر مسئولیت نیروی هوایی از سوی رهبری که آن زمان رئیس‌جمهور بودند به مرحوم معین‌پور واگذار شد که ایشان در این دوره شبانه‌روز در حال خدمت بود و حتی شب‌ها به مناطق جنگی سر می‌زد و نیروی هوایی را به خوبی اداره می‌کرد.

وی در پایان با اشاره به خدمات نیروی هوایی ارتش در دوران جنگ تحمیلی، اظهار کرد: ملت هرگز فداکاری مرحوم معین‌پور و شهدای نیروی هوایی همانند شهیدان بابایی، دوران، ستاری و دیگر شهدای این نیرو را از یاد نمی‌برد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: تشییع ، سرتیپ ، هوایی ، فرمانده
نظرات بینندگان