arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۸۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۷ - ۰۴ تير ۱۳۹۳

پخش فيلمي از قلع و قمع نيروهاي داعش / انفجار دو حسينيه شيعيان

هزاران داوطلب براي مبارزه با گروه تروريستي داعش در بصره تجمع کردند / معرفی عدنان اسماعيل فرمانده بلند پايه گروه تروريستي داعش که به هلاکت رسید
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هزاران نفر از شهروندان داوطلب عراق برای مبارزه با گروه تروریستی داعش در بصره تجمع کردند.

به گزارش «انتخاب» به نقل از خبرگزاری رویترز، هزاران نفر از شهروندان عراقی داوطلب برای مبارزه با گروه تروریستی داعش با تجمع در یک استادیوم فوتبال در بصره در جنوب این کشور آمادگی خود را برای ملحق شدن به ارتش عراق اعلام کردند.

در حالی که ارتش عراق در مناطق مختلف این کشور در مقابل گروه تروریستی داعش می جنگد گروه های مختلف مردم با مراجعه دواطلبانه به مراکز دولتی آمادگی خود را برای ثبت نام و پیوستن به ارتش جهت مقابله با داعش اعلام می کنند. گروه تروریستی داعش در روزهای اخیر کنترل برخی مناطق شمالی و غربی عراق را بدست گرفته است.

مرتضی شامانی از اعضای شورای شهر بصره گفت:« این افراد اولین گروه از مردم منطقه هستند که پیش از این دوره های آموزش های نظامی را طی کرده اند. آنها بعد از طی مجدد برخی آموزش ها در بصره در گذرگاه ها و مراکز حساس و حیاتی منطقه مستقر خواهند شد.»

معان سلیم داوطلب سی و چهار ساله ای که در استادیوم فوتبال بصره برای ثبت نام حاضر شده بود گفت: «ما به درخواست مرجعیت پاسخ داده ایم و در این جا حاضر شده ایم. هر جایی که مرجعیت دستور دهد ما در آن جا حاضر خواهیم شد. ما حاضریم برای دفاع از کشورمان جان خود را فدا کنیم.»

 گزارشگر الميادين: ارتش عراق در برابر داعش از حالت دفاعي به حالت تهاجمي درآمده است

گزارشگر المیادین گفت ارتش عراق ابتکار عمل را در درگیری با داعش به دست گرفته و از حالت دفاعی به حالت هجومی در آمده است.

محمد کریم در ارتباط زنده با شبکه المیادین از اطراف شهر موصل درباره تحولات امروز در نبردهای عراق گفت: «امروز روند درگیری ها در عراق نسبت به روزهای پیش تفاوت داشت. ارتش عراق 24 ساعت پس از سیطره بر مناطق وسیعی از شهر تلعفر همچنان سیطره خود را بر این منطقه مهم حفظ کرده است. نیروی هوایی عراق نیز به پروازهای خود بر فراز برخی بخش های شهر موصل ادامه داد. همچنین منطقه سنجار در غرب تلعفر از وجود افراد مسلح پاکسازی شده است. ارتش عراق ابتکار عمل را به دست گرفته است برخلاف گذشته که صرفا دفاع می کرد، دست به حمله زده است.

اعضای مسلح داعش تلاش می کنند به جای حمله به شهرهایی که ارتش عراق آنها را آزاد کرده است، به قرارگاه های نیروهای ارتش حمله کنند. آنها به پایگاه البکر در جنوب تکریت که فرودگاهی نظامی نیز داخل آن است حمله کردند ولی نتوانستند کاری از پیش ببرند. همچنین
حملات داعش به فرودگاه نظامی تلعفر با شکست مواجه شد».

گزارشگر المیادین افزود: «ارتش عراق ضمن تحکیم موقعیت خود در مناطقی که طی 24 اخیر تصرف کرده است، خود را برای پیشروی های بیشتر آماده می کند. هم اکنون بخش کوچکی از شمال تلعفر همچنان در کنترل افراد مسلح داعش است که ارتش عراق برای تصرف آن تلاش می کند. نیروهای پیشمرگ عراقی نیز در شهرک سنجار در غرب تلعفر مستقر هستند.

هماهنگی نیروهای عراقی و نیروهای کرد در این منطقه پیشروی ارتش عراق را به سمت مناطق غرب موصل تسهیل کرده است. هواپیماهای عراقی نیز همچنان به پروازهایشان ادامه می دهند و هرگونه تجمع نیروهای داعش را هدف قرار می دهند. مناطق مختلف اطراف کرکوک مانند لعبان و طوز خورماتو در کنترل نیروهای عراقی اعم از ارتش عراق و نیروهای کرد است. همچنین راه نیروهای داعش برای حمله به کرکوک از طریق شهرک الحویجه با تلاش عشایر منطقه و ارتش عراق بسته شده است. بلندی های حمرین که نیروهای داعش در آن مستقر هستند در محاصره نیروهای عراقی است».


انفجار دو حسينيه شيعيان

روریستهای دولت اسلامی در عراق وشام (داعش) دو حسینیه شیعیان را در دو روستای ترکمن نشین در شمال عراق منفجر کردند .

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کرکوک، یک مقام ارشد ترکمن که خواست نامش فاش نشود، تصریح کرد:« عصر روز سه شنبه نیروهای داعش به دو روستای شریخان و قبه در شمال موصل (350 کیلومتری شمال بغداد )حمله کردند. آنها در این حمله دو حسینیه شیعیان را در این روستاها با بمب هایی که در اطراف آن کار گذاشته بودند منفجر کردند و به طور کامل از بین بردند.»

وی افزود :« افراد مسلح داعش چند نفر از جوانان این مناطق را بازداشت کردند که پس از مدتی آزاد شدند.»

این مسئول همچنین گفت :«‌دهها نفر از خانواده های ساکن این دو روستا از ترس داعش به روستاهای اطراف پناه بردند.»

تروریستهای داعش و گروههای تندروی سنی در عراق دو هفته پیش به مناطق مختلف شمال ، غرب و مرکز عراق حمله کردند وکنترل شهرهای موصل و تکریت را به دست گرفتند.

 برخي شبکه هاي تلويزيوني تروريستهاي داعش را انقلابي مي نامند ، بايد از مردم عذرخواهي کنند

شبکه العراقیه در خبری فوری اعلام کرد قاسم عطا سخنگوی ارتش گفت برخی شبکه های تلویزیونی تروریستهای داعش را انقلابی می نامند از جمله شبکه تغییر که به طور کامل بعثی است و این شبکه ها باید از مردم به سبب پخش خبرهای دروغ عذرخواهی کنند.

قاسم عطا سخنگوی ارتش گفت امشب فیلمی نمایش داده می شود که یکی از نیروهای ارتش گرفته و نشان می دهد نیروهای داعش در پالایشگاه بیجی چگونه قلع و قمع می شود.


نظرات بینندگان