arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۹۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۲ - ۰۶ تير ۱۳۹۳

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره یک بیماری مرگبار

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد که برای مهار روند گسترش ویروس مرگبار ابولا در غرب آفریقا اقدامات جدی و شدید ضروری است.

 تاکنون تقریبا 400 نفر بر اثر ابتلا به این ویروس که شیوع آن از گینه شروع شد و به کشورهای همسایه یعنی سیرالئون و لیبریا نیز گسترش یافت، جان باخته‌اند. این بزرگترین مورد شیوع ابولا از نظر موارد ابتلا، آمار مرگ و پراکندگی جغرافیایی به حساب می‌آید.

سازمان جهانی بهداشت در مورد شیوع گسترده این بیماری عمیقا ابراز نگرانی کرده و هشدار دارد که خطر بالقوه شیوع بیشتر آن در سطح بین‌المللی وجود دارد. نقطه شروع انتشار بیماری چهار ماه قبل بود که همچنان نیز ادامه دارد. تاکنون بیش از 600 مورد ابتلا به ابولا ثبت شده و حدود 60 درصد مبتلایان به ویروس جان باخته‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از بی‌بی‌سی‌، ابولا که باعث تب همراه با خونریزی می‌شود، درمانی ندارد و در اثر تماس با مایعات بدن مبتلایان یا حیوانات آلوده مانند ادرار، عرق و خون منتقل می‌شود. بیشتر تلفات این بیماری در منطقه جنوبی «گوکدو» در گینه رخ داده است.

سازمان جهانی بهداشت 150 کارشناس را برای کمک به پیشگیری از انتشار ویروس به منطقه اعزام کرده اما اذعان می‌کند که آمار روزانه موارد گزارش شده از آلودگی و مرگ ناشی از این بیماری به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

دکتر «لوئیس سامبو»، مدیر منطقه‌ای این سازمان در آفریقا نیز گفت: این دیگر شیوعی مختص یک کشور نیست، بلکه بحرانی فراتر و نیازمند اقدامی قاطعانه است.

سازمان جهانی بهداشت عمیقا نگران انتشار فرامرزی ویروس به کشورهای همسایه و همچنین خطر بالقوه انتشار وسیع‌تر آن در سطح بین‌المللی است.

این سازمان همچنین تاکید کرد که نیازی عاجل به تشدید تلاش‌ها در واکنش به شیوع این بیماری وجود دارد. گروه پزشکان بدون مرز نیز پیش از این اخطار داده بود که ابولا از کنترل خارج شده است. این گروه اعلام کرد که اپیدمی ابولا ادامه خواهد یافت مگر آنکه شاهد یک واکنش قوی‌تر بین‌المللی برای مقابله با آن باشیم.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان