arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۹۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۰۰ - ۱۰ تير ۱۳۹۳

فرمانده نیروی انتظامی: امنیت کشور مرهون رهبری و مردم سالاری دینی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : فرمانده نیروی انتظامی گفت : تبعیت از ولایت فقیه و وجود نظام مردم سالاری دینی موجب شده است تا امروز از نعمت امنیت پایدار و کارآمدی برخوردار باشیم .

به گزارش ایرنا، سردار اسماعیل احمدی مقدم عصر دوشنبه در آیین تودیع و معارفه فرماندهان انتظامی فارس افزود: باید با صیانت هر چه بیشتر از نعمت ولایت فقیه به عنوان رکن رکین نظام، پاسداشت ارزشها و آموزه های دینی و تبعیت از سنت های الهی به این امنیت تداوم بخشید.

وی امنیت موجود را ناشی از برکات دین و خداشناسی برشمرد و اظهارداشت: نیروی انتظامی در این ماه مبارک علاوه بر معنویت افزایی تلاش می کند امنیت و احساس امنیت بیشتر را برای مردم پدید آورد.

وی با اشاره به اینکه یکی از آثار معنویت و تقویت دینی ایجاد امنیت است، گفت: وقتی امنیت را بخوبی درک می کنیم که ایجاد نا امنی را تجربه کرده باشیم .

احمدی مقدم ادامه داد: امروز شهروندان سوری و عراقی که در شرایط بحرانی قرار دارند، بخوبی اهمیت امنیت را در می یابند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه مردم همواره نیازمند امنیت ، عدالت، رفاه و آبادانی هستند، گفت: امنیت نعمت بسیار بزرگی است که مقدمه همه فعالیتهای دیگر است .

این مقام مسوول ادامه داد: امروز در شهرهای موصل و فلوجه عراق حرف از عدالت زدن لطیفه ای بیش نیست آنجایی که مردم را سر بریده و یا اموالشان را غصب می کنند و دختران را به اجبار به جهاد نکاح در می آورند، صحبت از عدالت محلی ندارد.

احمدی مقدم خاطرنشان کرد: در نبود عدالت، امکانات بدرستی بین مردم توزیع نمی شود و در چنین شرایطی دزدان ، اشرار و رانت خواران همه ثروت جامعه را به سود خود مصادره می کنند و توسعه ای هم شکل نمی گیرد.

وی اظهار داشت: اکنون در کشور ما هر سه رکن امنیت ، عدالت و آبادانی به عنوان یک سرمایه اجتماعی که حاصل همگرایی اقوام و مذاهب مختلف حول محور روحانیت است، بسیار قوی است .

سردار احمدی مقدم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دشمنان، پیرامون کشور ما را در منطقه غرب آسیا به آشوب کشیده اند تا به خیال خام خود، قدرت، وحدت و همدلی موجود در ایران اسلامی را متزلزل کنند.

وی با اشاره به فشارها، تهدیدها و توطئه هایی که کشورهای مختلف را به هم ریخت، افزود: آنها این فشارها را با شدت و تنوع بیشتری در مورد کشور ما پیاده کردند ولی کشور ما سربلند و با افتخار از این تهدیدها عبور کرد.

احمدی مقدم ادامه داد: امروز ایران الگوی مظلومان جهان شده و بعنوان تکیه گاهی برای جلوگیری از فروریختن کشورهایی که دشمن با تمام وجود آنها را مورد تهاجم قرار داده است ، عمل می کند.

فرمانده ناجا با بیان این مطلب که نظام جمهوری اسلامی از همه گردنه های تحریم و سختی ها عبور کرده است ، ایران را به یک سفینه نجات تشبیه کرد که ناخدای آن ولی فقیه است و مردم نیز با اطمینان در آن نشسته اند.

احمدی مقدم همچنین گفت: استان فارس مینیاتوری از کشور ایران به لحاظ قومیتی ، سیاحتی ، زیارتی ، حوزه ای ، دانشگاهی ، تنوع اقلیمی و زیستی ، فرهیختگان و دیگر ظرفیت ها است و از هر حیث می توان آن را به عنوان نماینده جمهوری اسلامی معرفی کنیم .

وی با اشاره به اینکه فارس در خصوص امنیت بعد از تهران در طراز دوم قرار دارد اضافه کرد: استان فارس زمانی در بحث جرائم خشن رتبه اول کشور را داشت تا جایی که در سال 85 اولویت اول جغرافیایی فعالیت های ناجا را استان فارس قرار داده بودیم و قوه قضاییه نیز با انرژی جدید و بیشتری وارد شد.

وی گفت: امروز فارس در هیچ جرمی در رتبه های بالا نیست حتی سرقت های خرد در آن نیز با کاهش 15 درصدی، از میانگین کشور پایین تر است.

در این مراسم از زحمات چهار ساله سردار سرتیپ دوم سیروس سجادیان فرمانده پیشین نیروی انتظامی فارس تقدیر و سردار سرتیپ دوم احمد علی گودرزی به عنوان فرمانده جدید معرفی شد.
نظرات بینندگان