arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۰۴۹۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۸ - ۱۴ تير ۱۳۹۳

زخمی شدن ابوبکر البغدادی در حمله هوایی ارتش عراق/احتمال گریختن سرکرده داعش به سوریه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


منابع امنیتی عراق احتمال دادند که ابوبکر البغدادی در حمله هوایی نیروهای ارتش عراق زخمی شده باشد.

منابع امنیتی عراق به شبکه سومریه نیوز اعلام کردند که احتمال می‌رود ابوبکر البغدادی، رهبر داعش در حمله هوایی که نیروهای ارتش عراق، شب گذشته در شهر القائم، در غرب استان الانبار انجام دادند، زخمی شده باشد.

به گفته این منابع، این حمله هوایی در این شهر نزدیک مرزهای سوریه رخ داد و احتمالا منجر به مرگ بسیاری از رهبران داعش شده باشد.

همچنین هیثم ابوسعید، نماینده پارلمان بین‌المللی امنیت و صلح اعلام کرد که ابوبکر البغدادی در حمله جنگنده‌های ارتش عراق به شهر القائم، زخمی شده است.

بسیاری از رسانه‌های عربی و جهان به نقل از منابع ویژه در کمیسیون بین‌المللی اعلام کردند که این اطلاعات با هماهنگی فعالان میدانی و کارشناسان ضد ترور در عراق منتشر شده است.

سازمان ضد ترور از کشته شدن تعدادی از رهبران داعش از جمله، البوکمال السوریه، ملقب به ابومحمد تونسی در حمله‌ای که به محل نشست رهبران داعش در شهر قائم صورت گرفت، خبردادند.

کشف البرلمان الدولی للامن والسلام، الجمعة، عن هروب زعیم تنظیم "داعش" المدعو ابو بکر البغدادی الی سوریا بعد اصابته بجروح بلیغة اثر غارة جویة غربی الانبار.

حیدر شرع، نماینده پارلمان بین‌المللی در عراق به سومریه نیوز گفت: نیروهای ارتش عراق بنا بر اطلاعات سازمان اطلاعات و با کمک نیروی هوایی عملیاتی ویژه در شهر مرزی القائم صورت دادند و طی آن توانستند رهبر داعش را به شدت زخمی کنند.

شرع افزود:‌ البغدادی بعد از اصابت به همراه تعدادی از اعضای داعش به خاک سوریه گریخته است.

وی احتمال داد که البغدادی به علت شدت جراحت بمیرد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: ارتش ، صلح ، رسانه ، داعش
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۴
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
1
79
انشاالله به درک واصل بشه
نظرات بینندگان