arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۰۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۱ - ۱۴ تير ۱۳۹۳

نماینده ولی‌فقیه در ارتش: داعش چهره اسلام را مخدوش می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: داعش با حمایت آمریکا، رژیم صهیونیستی و دیگر کشورهای مرتجع منطقه، دست به اقدامات وحشیانه‌ای در سوریه و عراق زده است و چهره اسلام را مخدوش می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در جمع کارکنان پایور، وظیفه و دانشجویان مرکز آموزش شهید انشائی نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه "در ماه رمضان باید تمام اعضا و جوارح انسان روزه­‌دار باشد"، افزود: روزه­‌داری فقط نخوردن و نیاشامیدن نیست بلکه انسان با کارهایی که می‌کند باید خود را لایق حضور در میهمانی خداوند در این ماه مبارک سازد.

وی در ادامه، شرایط اجابت دعا در این ماه مبارک را برشمرد و گفت: ما باید شایستگی درخواست از درگاه الهی را داشته باشیم یعنی اینکه خالصانه دعا کنیم، درخواست ما از خداوند همراه با ترس از اَعمالمان و امید به درگاه الهی باشد، درخواستمان از خداوند توأم با عشق و رغبت باشد و سعی در ارتباط بیشتر با خدا داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در ارتش به دلایل عدم استجاب دعا نیز اشاره کرد و گفت: این که دعای بعضی­‌ها مستجاب نمی شود به این دلیل است که خود فرد شایستگی درخواست از خداوند را نداشته یا دعا همراه با طلب خیر نبوده و در درخواست از خداوند اخلاص نداشته است. خداوند تبارک و تعالی مصلحت انسان‌ها را بهتر از خودشان می­‌داند بنابراین گاهی اوقات آنچه را که ما از خدا درخواست کرده‌ایم، یا اجابت نکرده یا به شکل دیگری آن را اجابت می‌کند که در نهایت به نفع انسان است.

آل‌هاشم، با اشاره به ویژگی‌های میهمانی خداوند در ماه رمضان اظهار کرد: در این ماه، خداوند خود میهمانانش را دعوت کرده است. وسیله پذیرایی نیز شب قدر، نزول قرآن، فرود آمدن فرشتگان، استجابت دعا، لطافت روح و دوری از دوزخ است. غذای اصلی این ماه که برای رشد معنوی لازم است، غذای روح است. تلاوت قرآن کریم در ماه رمضان ثواب بسیار دارد و تلاوت یک آیه از آیات قرآن مانند تلاوت تمام آیات قرآن در ماه‌های دیگر است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه صحبت‌های خود، به روزه‌داران توصیه کرد از دروغ، مجادله، حسادت، معاشرت با فاسدان و سخن‌چینی دوری کرده و نسبت به نماز، صبر و صداقت توجه خاص داشته باشند.

وی همچنین سخنانش به حوادث تروریستی در تیرماه سال­‌های ابتدایی انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: گروهک فرقان در تیرماه سال 1360 اقدام به بمب‌گذاری و ترور مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر تهران کرد که به خواست خداوند این اقدام ددمنشانه آنها راه به جایی نبرد و سایه بابرکت مقام معظم رهبری بر سر این ملت مستدام ماند تا هدایت و رهبری این نظام الهی را پس از ارتحال امام خمینی (ره) بر عهده بگیرند و امروز که 25 سال از رحلت امام بزرگوار می‌گذرد، مقام معظم رهبری با همان صلابت و حکمت امام‌گونه این نظام اسلامی را هدایت می‌کنند.

آل‌هاشم همچنین به سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران بر فراز آب‌های خلیج فارس توسط ناو آمریکایی وینسنس و کشته شدن بیش از 290 مسافر بی‌گناه این پرواز، بمب‌گذاری در حزب جمهوری اسلامی و به شهادت رسیدن شهید مظلوم دکتر بهشتی و 72 نفر از یاران ایشان اشاره کرد و افزود: کشورهایی که دم از حقوق بشر می‌زنند، تاکنون نشان داده‌اند که هیچ اعتقادی به این امر نداشته و ندارند. نمونه فعلی‌اش هم گروه تروریستی داعش است که با حمایت آمریکا، رژیم صهیونیستی و دیگر کشورهای مرتجع منطقه، دست به اقدامات وحشیانه‌ای در سوریه و عراق زده است و چهره اسلام را مخدوش می‌کند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان