arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۰۸۳۶
تعداد نظرات: ۱۴۶ نظر
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۰ - ۱۶ تير ۱۳۹۳

وام ۱۰ میلیونی و زمین ۱۵۰ متری برای فرزندان سوم تا پنجم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

طرح افزایش جمعیت که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به مجلس شورای اسلامی ارائه و کلیات آن تصویب شد دارای سیاست‌های تشویقی برای همسرانی است که فرزندآوری را در دستور کار خود قرار می‌دهند.

موضوع بحران جمعیت یکی از مهمترین موارد پیش روی آینده کشور است که از همین حالا باید به فکر آن بود، موضوعی که نیاز به زیرساخت‌هایی برای اجرا دارد و همانطور که امام خامنه‌ای فرمودند «باید موضوع افزایش جمعیت برای حل معضل بحران جمعیت به شکل عمیق و علمی حل بشود؛ گره‌های ذهنی‌ای که وجود دارد باز بشود و حقیقت قضیه روشن بشود».

بر همین اساس طرحی ۴ ماده‌ای توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به مجلس شورای اسلامی ارائه شد که در آن موضوعات افزایش جمعیت کشورمان، چه موضوعات سلبی و چه ایجابی مطرح شده بود، طرحی که در ادامه بررسی کمیسیون‌های مجلس توسط کمیسیون بهداشت برخی از مواد آن از جمله سیاست‌های تشویقی و ماده ۴ آن یعنی لغو قانون تنظیم خانواده حذف شد.

اینکه این حذفیات و دگرگون‌کردن طرح پیشنهادی طرح افزایش فرزندآوری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور با چه منظوری صورت گرفت را کنار می‌گذاریم و در این گزارش کوتاه درنظر داریم به بررسی کوتاه و اجمالی سیاست‌های تشویقی این طرح بپردازیم؛ سیاست‌هایی که حلقه مفقوده اجرای طرح افزایش جمعیت هستند و اگر لحاظ نشوند نمی‌توان به سرانجام‌رسیدن این طرح و مقبولیت مردمی آن امیدوار بود؛ چرا که بسیاری از کشورهای دنیا برای به‌اجرارساندن آن توسط مردم خود، این سیاست‌ها را اعمال کردند.

۱- فرهنگ‌سازی برای دست‌یابی به جمعیت مطلوب و اصلاح بینش و نگرش مسئولان و مردم نسبت به پیامدهای منفی کاهش باروری بویژه زیر حد جانشینی؛

۲- تدوین سیاست‌ها، برنامه‌ها و قوانین و مقررات حمایتی و تشویقی برای دست‌یابی به نرخ باروری مناسب، جمعیت مطلوب و لغو سیاست‌ها، برنامه‌ها و قوانین و مقررات مشوق کاهش باروری؛

۳- تدوین الگوی سبک زندگی و ترویج آن به‌ویژه فعالیت‌های اجتماعی، آموزشی و اشتغال زنان متناسب با معیارهای اسلامی و هماهنگ با مصالح خانواده به منظور ایفای هر چه کامل‌تر نقش مادری و همسری؛

۴-ایجاد و استقرار نظام مدیریت فرابخشی و جامع جمعیت کشور؛

۵-آمایش مستمر جمعیتی کشور و تدوین سیاست‌های مهاجرتی به منظور جهت‌دهی به جابجایی‌های جمعیتی در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی؛

۶-اهتمام به ارتقاء کیفی جمعیت کشور از طریق متناسب‌ ساختن نرخ باروری خانواده‌ها با شرایط و اقتضائات سلامت، معیشت و فرهنگ آنها.

۳-۱- تهیه طرح جامع تولید و اجرای انواع برنامه‌های آموزشی، پژوهشی، اطلاع‌رسانی، نمایشی، تبلیغی و غیره در رسانه‌های جمعی بویژه صدا و سیما و شبکه‌های استانی آن با هدف گفتمان‌سازی و ترویج فواید فرزند‌آوری و تبیین آثار منفی کاهش نرخ باروری با رعایت شرایط و مقتضیات راهبردی.

۲- تبیین نظریه جمعیتی اسلام و ترویج آن توسط روحانیت برای اصلاح نگرش مسئولان و مردم نسبت به فواید باروری و افزایش نرخ آن.

۳-۳- تدوین و اجرای برنامه‌های ترویجی، آموزشی، پژوهشی و خدمات پزشکی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جهت اصلاح نگرش عمومی.

۳-۴- برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی در تسهیل ازدواج، کاهش سن ازدواج و استحکام خانواده.

۵- حمایت از گسترش شبکه‌های اجتماعی و سازمان‌های مردم‌نهاد حامی کاهش سن ازدواج جوانان و استحکام خانواده.

۷-اصلاح نگرش‌ها و برنامه‌های درسی در سطوح آموزش و پرورش و آموزش عالی نسبت به جمعیت مطلوب و فرزندآوری و استفاده از ظرفیت‌های آنها در این زمینه

۸-بازنگری کلیه سیاست‌ها، برنامه‌های توسعه و قوانین و مقررات کشور با تأکید بر اصلاح قوانین و مقررات تنظیم خانواده.

۹- تدوین و تصویب برنامه‌های هوشمند برای ارتقاء باروری.

۱۰- تدوین و اجرای الگوها و برنامههای حضور اجتماعی مطلوب و تنوع‌بخشی به مشاغل زنان متناسب با مسئولیت‌های خانوادگی (همسری و مادری).

۱۱- ایجاد بانک‌های اطلاعاتی جامع جمعیتی ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی و رصد مستمر تحولات جمعیتی در جهت اهداف و سیاست‌های جمعیتی کشور.

۱۲- سیاست‌گذاری توزیع و بازتوزیع جمعیت واعمال آن در طرح‌ها و برنامه‌های توسعه ملی و منطقه‌ای.

۱۳- بازنگری و وضع قوانین و مقررات حمایتی و تشویقی فرزندآوری به صورت پلکانی با رعایت سه معیار سن ازدواج، فاصله موالید و تعداد فرزندان ازطریق پیش‌بینی الزاماتی همچون:(۲،۳و۶)

۱۳-۱- پوشش بیمه اجباری درمان رایگان مادر و کودک از ابتدای بارداری تا پایان دو سالگی کودک برای کسانی که فاقد پوشش بیمه درمانی می‌باشند.

-۲- اختصاص سبد تغذیه رایگان ماهانه به صورت بن کالا شامل؛ پروتئین، لبنیات، برنج و حبوبات به میزان یک تا دو میلیون ریال به مادران باردار و دارای فرزند زیر ۲ سال حداقل برای ۳ دهک درآمدی پایین و نیازمندان بر اساس ارزش ریالی سال ۱۳۹۰ به عنوان سال پایه

تبصره: اقلام سبد تغذیه رایگان توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین می‌شود.

۱۳-۳- اختصاص بسته بهداشتی ـ درمانی رایگان شامل؛ مکمل‌های غذایی، دارو، آزمایش‌های دوره‌ای و موردی و معاینه‌های ماهیانه به مادران باردار و دارای فرزند زیر ۲ سال برای حداقل ۳ دهک درآمدی پایین و نیازمندان.

تبصره: اقلام بسته بهداشتی درمانی رایگان توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین می‌گردد.

۱۳-۴- پوشش کامل بیمه‌ای برای درمان ناباروری‌های اولیه و ثانویه.
تبصره: مرخصی استعلاجی و بدون حقوق قابل بازخرید نمی‌باشد و حداکثر تا ۶ سالگی کودک قابل استفاده است.

۱۳-۶- اختصاص مرخصی استحقاقی ۲ هفته‌ای تولد فرزند به پدر.
تبصره: این مرخصی قابل بازخرید نمی‌باشد.

-۷- اجرای کامل طرح آتیه فرزندان با مبنا قرار گرفتن ارزش ریالی سال ۱۳۸۹ به عنوان سال پایه.

۱۳-۸- پرداخت هدیه تولد فرزند به مادر به صورت سکه بهار آزادی طبق جدول زیر:

سن پدر یا مادر فرزند اول فرزند دوم فرزند سوم فرزند چهارم
زیر 25 سال نیم سکه یک سکه یک و نیم سکه -
29-25 سال - نیم سکه یک سکه یک و نیم سکه
39-30 سال - - نیم سکه یک سکه

۱۳-۹- افزایش سنوات تحصیلی دانشجویان مادر به ازای هر فرزند تا ۴ نیم‌سال و کاهش سقف واحدهای درسی در هر نیم‌سال تا سقف ۸ واحد.

تبصره: مرخصی استعلاجی و بدون حقوق قابل بازخرید و تا ۶ سالگی کودک قابل استفاده است.

۱۳-۱۰- متناسب‌سازی نظام آموزشی کشور با ملاحظات جنسیتی و سیاست‌های جمعیتی در ساختار، محتوا و طول مدت تحصیل.

۱۳-۱۱- مراکز آموزش عالی موظفند در توزیع و تخصیص وام دانشجویی، وام ودیعه مسکن و همچنین تخصیص خوابگاه‌های دانشجویی، دانشجویان متأهل دارای فرزند را در اولویت قرار دهند.

۱۳-۱۲- دانشجویان مادر دارای فرزند زیر ۳ سال می‌توانند تا ۵۰ درصد واحدهای درسی نظری دوره تحصیلی خود را به صورت نیمه حضوری یا مجازی بگذرانند.

تبصره: دستورالعمل اجرایی مربوط توسط وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه و ابلاغ خواهد شد

۱۳-۱۳- فراهم آوردن امکان حضور منعطف و کاهش ساعات کار موظف، ایجاد امتیازات خاص و تسهیلات لازم در طرح دورکاری و نیمه حضوری و سایر شیوه‌های مناسب اشتغال برای زنان باردار و مادران دارای فرزند زیر ۵ سال.

۱۳-۱۴- حق عائله‌مندی در کلیه قوانین و مقررات استخدامی به دو برابر افزایش می‌یابد.

-۱۵- پرداخت پاداش اولاد به صورت ماهانه و به صورت پلکانی در کلیه قوانین و مقررات استخدامی کشور و به شرح جدول ذیل اعمال می‌شود:

فرزند 90 حق اولاد
اول 700× 210× 1 147000
دوم 700× 210× 2 294000
سوم 700× 210× 3 441000
چهارم 700× 210× 4 588000
پنجم 700× 210× 5 735000

۱۳-۱۶- اعطای مشوق‌های مالیاتی به خانواده متناسب با تغییرات در بُعد خانوار ازطریق تغییر در واحد مالیاتی از فرد به خانواده.

۱۳-۱۷- حمایت از طراحی، ساخت و واگذاری مسکن‌های چند نسلی به خانواده‌های گسترده.

۱۳-۱۸- احتساب خانه‌داری به عنوان شغل و کمک به بیمه بازنشستگی زنان متأهل خانه‌دار با پرداخت بخشی از حق بیمه توسط دولت متناسب با درآمد خانواده.

۱۳-۱۹- مادران شاغل دارای ۳ فرزند و بیشتر می‌توانند با داشتن هر میزان سابقه کار، علاوه بر میزان سنوات خود به ازای هر فرزند با یک سال افزایش سنوات بازنشسته شوند.

۱۳-۲۰- مادران شاغل می‌توانند با هر میزان سابقه کار با همان میزان سنوات بازنشسته شوند.

-۲۱- پرداخت وام قرض الحسنه «فرزند» به مبلغ یکصد میلیون ریال به خانواده‌ها برای فرزندان سوم تا پنجم با بازپرداخت ۱۰ ساله و بدون الزام به سپرده‌گذاری توسط بانک‌های عامل برمبنای نرخ پایه سال ۱۳۹۱.

تبصره: این تسهیلات به خانواده‌هایی که سن مادر حداکثر ۳۹ سال باشد، اختصاص می‌یابد.

۱۴-۲- افزایش اعتبارات، امکانات، ساعات درسی و فعالیت‌های ورزشی دختران و پسران در مدارس و دانشگاه‌ها.

۱۴-۳- ایجاد رشته‌های تحصیلی متناسب با جایگاه و نقش خانواده و زن براساس فرهنگ اسلامی، همچون مدیریت خانه و خانواده در مقاطع مختلف توسط وزارتین آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری.

۱۴-۴- اجرای مستمر طرح غربالگری سلامت دختران و پسران در مدارس و دانشگاه‌ها.

۱۵- ترویج زایمان طبیعی و بدون درد و مقابله هدفمند با سزارین‌های غیرضروری و سودجویانه.

۱۶. خانواده‌های دارای ۴ فرزند و بیشتر براساس نتایج آمایش جمعیتی و در دهک‌های پایین درآمدی جامعه می‌توانند حسب مورد از یکی از دو امتیاز زیر بهره‌مند شوند:

۱۶-۱- دریافت وام خرید مسکن به میزان دو برابر سقف وام‌های اعطایی بانک مسکن، با باز پرداخت ۳۰ ساله و حداقل سود بانکی بخش مسکن.

۱۶-۲- دریافت یک قطعه زمین مسکونی به مساحت ۲۰۰ - ۱۵۰ مترمربع در شهرستان محل سکونت به شرط ساخت و حداقل ۱۵ سال سکونت در آن باستثناء کلان‌شهرهای کشور.

ماده ۳- به‌منظور راهبری،‌ برنامه‌ریزی و نظارت و ارزیابی کلان جمعیتی، نهاد تخصصی مدیریت جامع جمعیت کشور ظرف مدت سه ماه توسط معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور تشکیل و با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط، نسبت به تهیه برنامه عمل با تقسیم کار ملی و دستورالعمل‌های لازم اقدام و گزارش عملکرد را هر شش ماه به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می‌نماید.

ماده ۴- درصورت لزوم، قوانین و مقررات متناظر با هر یک از اقدامات ملی، حسب مورد از سوی مجلس شورای اسلامی و هیأت وزیران به تصویب می‌رسد.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۴۶
در انتظار بررسی: ۶۲
غیر قابل انتشار: ۳۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
7
20
زرشک. عمرا زن بگیرم که بچه دار بشم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
1
25
واقعا در عجبم از این مسئولین، نیاز به اینکارا نیست این همه جوانی که ازدواج نکردن، شرایط ازدواجشون فراهم بشه، بعد از ازدواج همون دو سال اول 50 درصدشون بچه‌دار میشن؛ فکری برای کار و مسکن جوانان بکنید
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
2
15
من که موندم عاقبت این سیاست جدید چی میشه ما الان در تامین زندگی و تخصیص منابع به همین جمعیت فعلی موندیم خدا بخیر کنه وقتی جمعیت بیشتر بشه!!! الان مدارسمون دو شیفته هست سیستم آموزشی و درمانی مناسبی نداریم و ... به نظرم این سیاستها زمانی جواب می دهد که زیر ساختهای یک کشور برای افزایش جمعیت مناسب باشد و شخصا بعید می دانم این آمادگی وجود داشته باشد. به هر حال دعا می کنیم که این سیاست ازدیاد جمعیت ( که باید جمعیت سالم و مولد و دارای کار) مشکلات را پیچیده تر نکند.
یادمان باشد که تازه سیستم آموزشی ما داشت کمی از زیر فشار جمعیت زیاد دانش آموزی خارج می شد و کمی مجال پرداختن به کیفیت آموزش پیدا میشد الان دوباره باید فقط به فکر ساختن ساختمانهایی به حداقل امکانات باشیم که بشه فقط در آن نشست و درس خواند!! امکانات جانبی به کنار!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
3
25
توي پرداخت يارانه مونديد بيخود وعده سرخرمن نديد.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
4
15
بدن اينكه قصد جسارت به قشر ضعيف جامعه داشته باشم ولي اينگونه طرحها باعث رشد جمعيت در دهكهاي پايين اجتماعي شده و عملا موجب رشد فساد و كاهش امنيت اجتماعي خواهد شد.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
25
215
تشویق برای بچه های دوم و سوم درست است بزرگترین اشتباه این تسهیلات برای بچه های بیش از 3-4 نفر است زیرا این موارد فقط در پدر و مادر فاقد تحصیلات عملی میشود و نتیجه اینکه روند جامعه در اینده بسوی افراد با اکیو و سواد کمتر تمایل خواهد داشت که قطعا باعث عقب مانده گی کشور خواهد شد و این عکس سیاست کشورهای پیشرفته است که افراد با سواد را جذب می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
یکی بهشون بگه برای آینده بچه های امروز چه کار کردید که به فکر 3 و4 و...... هستید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
همون يك ميليون توماني را كه دولت احمدي نژاد قرار بود به فرزندان ما بده را بدهند وام و زمين پيش كش
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
برای کارشناسان که چنین طرح های سطحی و مبتذلی رو ارائه میدن متاسفم!
به شعور ملت ایران توهین کردین!
فرزندان اول قربانی بشن که فرزند سوم و چهارم و پنجم بیان!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
تو و خانواده ات که باسوادی بگو چه گلی به سر این مملکت زدی.
باز هم غیر و همیت همین مردم متوسط به پایین.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
بودجه این خرده فرمایش ها از کجا تامین میشه در 8 سال گذشته از این مصوبه ها زیاد بود این مصوبات فاقد نظر کارشناسی است وقاعدتا افراد کم سواد وکم اطلاع یا گروه هدف این مصوبات هم باور میکنند
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
یعنی هر کی مامان باباش بی سواده ای کیوش پایینه؟
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
این موارد راهبردی دارای جندین بند و موارد بود که با هم اگر عملی بشن بسیار مفیدن.
اینکه شما اینگونه تحلیل کنین جندان درست نیست. جون مثلا تسهیلاتی برای تحصیلات مادران نیز در نظر گرفته شده که اولیای با سواد هم تشویق بشوند. همه مطلب را با هم در نظر بگیر. ضمن اینکه تسهیل و تشویق در ازدواج خود از علاقه کاذب به ادامه اخذ مدرک در ملت هم می کاهد که این بسیار خوب نیز است.
محسن 148
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
12
275
طرح بسیارغیرکارشناسانه وغیرمنطقی است
پاسخ ها
راستین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
چون بقدری بند و تبصره میزارند که عملآ دست کسی به وام نرسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
اینها مردم ایران رو چی فرض کردن واقعا که.....کدوم ادم عاقلی بااین همه مشکلات ک خود دولت گذاشته جلو پای مردم.... وبا وعده 10میلیون وام ک معلوم نیست از چند درصد بخوان حساب کنن بر بچه سوم یا.......به دنیا بیارن.
ارزو میکنم به درد مردم گرفتارشید به حق امام رضاکه ببینید این ملت چی میکشن از دست شما مسولین
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
5
186
تا امید به آینده روز به روز تقویت نشود با آبنبات هایی که مسولین میخواهند بدهند(شاید هم ندهند) اتفاقی نمی افتد. خیال همه راحت که جمعیت ایران زمین تا 50 سال آینده به صد میلیون هم نخواهد رسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
بنده خدا تا 10 سال دیگه به زیر 50 میلیون نفر می رسه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
238
18
روزي رسون خداست و همانطور كه گذشتگان ما ، ما رو از نعمت خاله و دائي و عمه و عمو و خواهر و برادر محروم نكردند ، ما هم فرزندانمون رو محروم نكنيم!

بازم مي گم روزي دهنده خداست و ما بجاي خدا تصميم نگيريم بهتره! يه جائي براي قدرت خدا در زندگي مون باز كنيم حتما كمكمون مي كنه!

تك فرزندي در واقع آوردن يه سرگرمي براي پدر مادره تا عصاي پيري و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
روزی دهنده خداست ولی جلوی روزی و بعضی بنده هاش میگیرن/دوران این حرفابسراومده به قول سهراب سپهری چشمهارا باید شست جور دیگر باید دید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
قدرت خدا رو تو نیجریه و سومالی در نجات جان کودکاشون از جنگ و گرسنگی رو زیاد دیدیم
عزیز جان خدا بهت شعور داده نه نان
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
خدا به شما هم عقل داده!
بچه برزرگ کردن کاری نداره، بچه تربیت کردن مهم.
ما خفاش شب و اسمال تیغ کش نمیخوایم تحویل جامعه بدیم!
ناشناس
| Canada |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
ما هم همین عقیده را داریم ولی نمی دانم چرا مسول سبد کالای خدلوند متعال بعضی وقتها یادش می رود که سر به سومالی و اتیوپی و هندوستان و...خیلی جهای دیگر که سالیانه ملیونها نفر از گشنگی تلف می شوند بزند شاید هم آنها جزئ بندگان خدا نیستند و روزی بهشان تعلق نمی گیرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
ناشناس جان شما یه چیزی شنیدی و فقط داری تکرار میکنی. خدا ابزار کسب روزی بهت داده اونم عقله
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
روزی رسون خداست ، پس چرا به گرسنگان آفریقا روزی نمی دهد ؟
بهزاد
| Philippines |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
"بجاي خدا تصميم نگيريم بهتره!"
مرد مومن خدا برای شما تصمیم میگیره که بچه دار بشی یا نشی؟!!!
:
| Japan |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
چي ميگي عمو؟
مجردي يا متأهل؟
درآمدت چقدره؟
دخل و خرجت با هم ميخونه؟
خوابي يا بيدار؟عمو يادگار...
ناشناس
| Germany |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
به خدات بگو به من 200 میلیون بده تا بتونم زن بگیرم!
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
نظرت درباره ی اینهمه بچه که صبح تا شب واسه فال فروختن تو خیابون ول هستن چیه؟
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
برو بابا کی حرف روزی رو زد
ایندش ،شغلش از همه مهمتر تربیتش چی میشه ؟؟؟ هیچکی هم تا حالا از گشنگی نمرده که حرف روزی رو میزنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
به ما 200 میلیون هدیه بدن تا ما بتونیم ازدواج کنیم تازه باید مستاجر هم باشیم تا آخر عمر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
روزی را خدا می ده ولی بعضی این روزی را تبدیل به یک تکه نون خشک می کنند!!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
2
152
هزار وعده خوبان یکی وفا نکرد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
وفا نکند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
5
199
جمعیت گشنه که می خواد با وام زندگی کنه به چه درد می خوره؟
پاسخ ها
:
| Japan |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
سود وامش چند درصده؟
27 ؟
روزي چقدر دير كرد داره؟
نمي دونم ما رو چي فرض مي كنن!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
3
119
به شخصا به این طرحها اعتقادی ندارم مثل خیلی از قوانین دیگر فقط در حد حرف میباشد و قابلیت اجرایی ندارد. طرح انتقال کارمند از تهران به هر فرزند یک میلیون تومان میدهیم و .... همه دروغ است باور نکنید.
یونس
|
Germany
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
2
157
مین و وام نمی خواهیم برای فرزندی که امروز قرار است به دنیا بیاید 7سال بعد مدرسه دارید ؟سری به شهرهای دور افتاده وروستا ها زده اید که با همین جمعیت بچه ها مدرسه ندارند
برای 18 سال بعد که همین فرزندان وارد بازار کار می شوند که تدبیری اندیشیده اید؟الان با این جمعیت بیش از 5 ملیون بیکار داریم با افزایش جمعیت تکلیف چیست؟
برای 25سال اینده که همین فرزندان از دانشکاه فارغ تحصیل می شوند چه فکری کرده اید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
احسنت
احسان
| United States of America |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
آفرین ، کاملا موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
آفرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
بابا ملت رو گذاشتند سر کار . دست پیش گرفتند تا پس نیوفتند و گر نه خودشان هم میدانند که در تامین فقط آب خوردن این جمعیت عاجزند ...
bname
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
بابا ایول داری
همش میگن جمعیت باید افزایش پیدا کنه انگار دلشون میخواد دهه شصتیا دوباره تکرار بشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
1
67
سیری نقد به از حلوای نسیه
گوسفند باهوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
2
87
اکه کسی جیب مردم رو نزنه اقتصاد درست میشه این قضیه و هزار تا مشکل از این قبیل هم به حالت نرمال برمیگرده...!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
مردم عادی مثل این اقا خیلی کارشناستر از کارشناسای شمایند
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
0
3
کشور به سرعت به سمت بیابانی شدن پیش میرود ولی متاسفانه در چنین کشوری که در تامین آب برای شهروندانش مشکل دارد و محیط زیست به سرعت در حال تخریب شدن است تمام هم و غم مسئولان افزایش جمعیت است
حداقل ابتدا مشکلات زیربنایی را حل کنید، بعد به فکر این کارها
یوسف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
0
1
این بچه ها فردا باید مدرسه بروند،باید خانه دار شوند،باید ازدواج کنند،هزار باید دیگر... اما شما در قبال پدران و مادران همین بچه هایی که هنوز به دنیا نیامده اند یا هنوز ازدواج نکرده اند چه کاری کرده اید.شما از عهده یک وام 3 میلیونی ازدواج بر نیامده ایدآنوقت دم از افزایش جمعیت میزنید!!!اهداء زمین آن هم به شرط ساخت! با کدام پول؟ها؟
فرزند سوم
|
Kazakhstan
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
0
3
حالا برای زمین و وام کجا بریم ؟
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
0
4
خوشبختانه اكثريت مردم زرنگ هستند وبا اين مشوقهاي احمقانه خام نمي شوند.
حسين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
1
97
......خودتونين
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
6
59
یک فکری برای سربازان متاهل و خصوصا دارای فرزند بکنید.
پاسخ ها
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
راست میگه به خدا، رو این حرفت خیلی باید کار بشه چون سربازی هم طولانی شده هم حقوقی نداره که بشه زندگی رو چرخوند. من که متاهل هستم زن و بچه ام رو به کی بسپارم برم خدمت؟!!! دولت میخواد بهم خدمت کنه تو این مدت؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
1
68
باز هم عجله ,نشان دادند که کارشناس نیستند,به عواقب مفاد طرحشان فکر نکردند.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
1
69
حالا که ابنطور شد طوری بکنید که همه فکر کنند طوری شده است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
خیلی باحال بود..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
0
0
لطف کنید اول این وام و زمین را به مجرد ها و جوانان بیچاره فلک زده بدید و از این دست و دل بازی ها چرا قبلا خبری نبود!!!!!!! تو رو خدا این قدر مردم رو احمق فرض نکنید.!!!!!!!این دیگه چه طرح مسخره ای است
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
1
58
این نمایندگان عادت کردن که به مردم صدقه و وام و کمک و هدیه بدن یکمی جلوی رشوه و اختلاس و باند بازی و دزدی اموال مردم رو بگیرین نیازی به این مشوق های گدا پروری نیست مگر این مملکت گداست که شما میخوایین حاتم طایی بشین نمایندگان خودشون حقوق بگیر مردم هستن منتها بعلت نبود مدیریت و سواد و کارآیی روش حل مشکلات رو گدا پروری میدونن درست مثل احمدی نژاد فقید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
1
60
به نظر می آید کار کار دشمنه که جمعیت کم شده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
بله؛ همون استکبار جهانی!!!!
خدا به مسئولین ما عقل بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
آورین آورین
زهرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
دمت گرم. کاملا حرف صدا و سیمایی بود
kkk
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
1
62
آیا به فکر بازار کار این متولدین هم هستند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
به فکر آب و کمبود آب هم نیستند !
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
1
61
این مثل طرح آن آقای رفته که فرمودند برای هر نوزاد که به دنیا می آید حساب یک میلیون تومانی که ماهانه از طرف دولت بیست هزار و خانواده ...... به آن اضافه می شود میشه بفرمایید نتیجه اش چه شد . آقایان محترم مردم دیگه گول این دروغهای بزرگ وگنده بی سروته نمی خورند
پاسخ ها
راستین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
برای این طرح محممود.بنده پنجاه تومن حساب برای بچه ام باز کردم که بعد از یکسال اون پنچاه تومنم رو نمیتونستم از بانک بگیرم
بی خانمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
0
0
من که سه فرزند 9 و 6 و 2 ساله دارم مستاجر هم هستم برا دریافت زمین به کجا باید مراجعه کنم
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
1
3
میخاین جمعیت زیاد بشه؟
سربازای متاهل با حداقل یک فرزند رو معاف کنید ببینین چقدر جمعیت زیاد میشه
امتحان کنین
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
1
64
بنده این مثلاً طرح کارشناسی را خواندم و بسیار متأسف شدم برای مدیریت کشورمان با این کارشناسان؛
یعنی آن خانواده ای که مثلاً الآن با دو فرزند یک سرپناه هم ندارند هیچ حقی ندارند و باید بروند بمیرند؟ باید به امید واهی گرفتن وام 10 میلیونی و نیم سکه! یک بچه دیگه هم بیاورند که اونهم معلوم نیست چه آینده آموزش و شغلی و اجتماعی و... در انتظارشه؟ واقعاً احسنت به این کارشناسی!
حقوق های کلان را میگیرید میشینید تو این شوراهای کذا و کذا و برای ملت طرح های .... میدیدد.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
0
72
تا وقتی که کشور جای مناسبی برای زندگی نباشد ، جمعیت مفید فرار میکنند و ازدیاد جمعیت کم سواد عاقلانه نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
0
0
منابع مالي طرح ازكجا تامين ميشود؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
0
1
یک دهه شصتی دیگه میخوان درس کنن.خواهشا مارا به خیر شما امید نیس ...
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
0
1
تا وقتی که کشور جای مناسبی برای زندگی نباشد ، جمعیت مفید فرار میکنند و ازدیاد جمعیت کم سواد عاقلانه نیست
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
0
1
بهتر نیست زمین به پدر و مادرها بدین تا بتونن یه سرپناهی برای بچه آور ی داشته باشن؟!!!!
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
0
0
سربازی چی میشه؟
ما و بچه هامون باهم معافیم دیگه.........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
0
1
بنده شش ساله که ازدواج کردم و حقوق ماهیانه هفتصد تومان میگیرم. بعداز عمری پس انداز میخاستم یه پراید دست دوم بخرم
که با این جهش یکباره دیگه عمرا بتونم بخرم . شما که حریف دوتا شرکت خودرو ساز نشدید چه تضمینی برای بچه های آینده ما میدید ................
خدا حافظ بچه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
0
0
یاد وعده های خنده دار احمدی نژاد افتادم ، ویلا برای تمام مردم ایران در شمال و یک میلیون تومان پول تولد بچه
نمایندگان مجلس بروید که این حناتون خیلی دیگه پر رنگه تابلوئه چینیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
0
1
وقتی همچین تشویقی ای گذاشته اند از فردا هرچی پدر مادر ندار و معتاد و بیسواد شروع میکنن با زاییدن که برن سکه بگیرن!
بابا جمعیت ما اصلا بشه 10 میلیون ولی اون 10 میلیون بتونن راحت زندگی کنن!!
کسانی که میگین جمعیت باید زیاد بشه فردا شما نون و آب اون جمعیت رو میخواید بدید؟!
فردا روز شما خرج دوا درمون و درس و دانشگاه اونارو میدید؟!
فردا روز هم همین بچه های بد بخت باید با کلی دردسر زندگی کنن اونوقت بچه های شما همشون بورسیه تو غربن :)
ناشناس
|
Austria
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
0
0
اگر بگن هرکس دو بچه داشته باشه از سربازی معاف میشه، مطمئن باشین در عرض 2 سال مشکل حل میشه، ولی شما دنبال حل مشکل نیستین.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
0
0
یه وام 4 میلیون برا ازدواج نمی تونن بدن اینا رو بدن .پس بشین تا بدن
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
0
1
مردم توخرج خودشون مودن.حرف ازبچه میزنی؟
علی بامداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
0
0
به جای تشویق مردم به بچه دار شدن، شرایط ازدواج را تسهیل کنید.
طرف نمیتونه زن بگیره چه برسه به .....
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
1
0
کار استکبار جهانی هست که جمعیت کم شده!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
0
0
اینگونه طرح ها هیچ وقت به نتیجه نمی رسد چون غیر منطقی است . در حالیکه بیکاری و رکورد بیداد می کند چرا برای اینها هیچ نسخه ای ندارید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
0
0
اول به فریاد ما که در خانواده های پر جمعیت بودیم و از خیلی از امکانات محروم بودیم برسید تا جرات تکرار اشتباه گذشتگان را داشته باشیم! شعار دادن فایده ای ندارد!
فامیل دور
|
Germany
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
0
0
یک دوره افراط یه دوره تفریط. دوباره چرخش. این طرح هارو کدوم عقل کل یا عقل کل ها تنظیم میکنن!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
0
0
يه كار در حد متوسط به باباي بچه بدند زمين و ملك پيش كش
علي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
0
0
خجالتم خوب چيزيه.
مگه جوجه كشيه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
0
1
بعد اونوقت این مسولین در مورد جوونی که میخواد ازدواج کنه چی؟ موقعیا ازدواج جوانها و شغلشون هم فکری کردن؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
1
0
مشکل کار و معیشت و مسکن جوانان را حل کنند جمیعت درست می شود ما در کشور جمعیت جوان بیکار زیاد داریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
0
0
ظاهرا قرار است کارمندان دولت بچه اوری کنند برای کسانیکه شاغل دستگاهای دولتی نیستند چه امتیازی در نظر گرفته شده است احتمالا جزو ادم حساب نکردنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
0
0
از همه چیز از اقتصاد و این قضایا بگذریم با این شرایط ابی کشور افزایش جمیعت کار درستی نیست
اخه این چه دلیله که میانگین سن جمعیت بالا میره این کم کم نرمال میشه
اگه اینطوری باشه همه کشورای دنیا باید برن سراغ افزایش جمعیت
به نظر من که دلیل یه چیز دیگست
خسرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
0
16
این بندها تشویقی هستند یا شرط و شروط گذاشتن برای مردم!!! کدوم وعده ها عملی بوده که این دومی اش باشه. شما یه فکری به حال این همه جوان و بزرگسال بیکار و مجرد بکنید که سن بیشترشون از سی و چند سال گذشته و بیکار و مجرد و بی خانه هستند. اگر راست می گویید این را درست کنید، جمعیت آینده خودش درست می شه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
0
19
مهمتر از همه تربیت کجای این داستان است.بجای این طرح های تشویقی.بگویید هر کس تونست همون یک یا حداکثر دو بچه اش را فیلسوف کند یا حافظ قران کند یا استاد دانشگاه کند ما مزایایی ویژه در اختیارش می گذاریم.جامعه معتاد بزهکار می خواد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
0
23
فکری برای مردم و جوانان الان بکنید آینده پیشکش.

بهبود سیستم اداره کشور و اقتصاد درست میتونه راه رو هموار کنه، نه آبنبات
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
2
32
مردم دیگه فریب دروغ های شما رو نمیخورن مثل اقای ریس جمهور گذشته که گفته بود 1میلیون برای هر نوزاد ایرانی میده
Sasan
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
1
25
آیا هیچ فکری برای کسانی که تا امروز دارای چند فرزند هستند هم کرده اید.
زمین-مسکن-وام-کمک های غذایی و بهداشتی و...
آیا یک فرزند فقط تا دوسال و آن هم فقط ماهی 100 هزار تومان هزینه داره؟
بعد از دوسال چه باید کرد؟
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
خوب معلومه بعد از دو سال ولشون کنید به حال خود خودشون بزرگ میشن دیگه!!موجودات جاندار دیگه رو ندیدی تا بچشون میتونه راه بره ولش میکنن میرن پی زندگی خودشون بچه هم بزرگ میشه!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
0
20
مهمتر از همه تربیت کجای این داستان است.بجای این طرح های تشویقی.بگویید هر کس تونست همون یک یا حداکثر دو بچه اش را فیلسوف کند یا حافظ قران کند یا استاد دانشگاه کند ما مزایایی ویژه در اختیارش می گذاریم.جامعه معتاد بزهکار می خواد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
0
26
خدا رو شکر که حداقل سطح آگاهی و سواد مردم بسیار بالا رفته و چنین طرح های 10 میلیونی و نیم سکه باعث نمیشه فرزند بیشتری که آینده ای نداره به دنیا بیاد. خدا رو شکر که آینده نگری مردم که ادعای کارشناس بودن هم ندارند بسیار بیش تر از کسانی که ادعای کارشناس بودن دارند و برای آینده ما برنامه ریزی می کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
0
0
دارم هر چی حساب کتاب می کنم می بینم حقوقم حتی کفاف پوشک بچه را هم نمیده!
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
0
23
تمام گرفتاری کشور ما از دخالت بیش از حد دولت و حکومت در امور مردم هست .حداقل اگر دست از دخالت در اقتصاد بردارن همه چی درست میشه جمعیت هم اضافه میشه خیالتون راحت .همین حمایت از خودرو سازها خوب اگر حمایت نشن و ماشین باکیفیت مردم سوار شن کلی کشته های جاده ای کم میشه وبه جمعیت اضافه میشه .به همین راحتی.
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
0
21
این وعده ها دیگه رنگ نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
0
24
عزیز جان خدا بهت شعور داده نه نان جمله جالبی است این کشور جای 35 میلیون نفره تا مثل آدم زندگی کنند نه زنده بمانند وسیاهی لشگر .
یه زن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
0
1
همسر و دوتا برادرای من که هر سه نفر فوق لیسانس دارن امروز رفتن ی کارخونه ی جدیدالتاسیس که هنوز به بهره برداری نرسیده (تو مرحله ی ساخت) برای کارگری.
گفته بودن فقط 40 نفر خواستیم ظرفیت تموم شد اونوقت دست از پا درازتر برگشتن خونه . هر سه تا هم دوتا بچه دارن.
بهتره دولتمردا یه کم به فکر این جوونایبی سرمایه باشن که زندگیشون از هم نپاشه.
ناشناس
|
Czechia
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
0
18
اینهایی که این طرح ها رو می دن چه مجازات چه تشویق ، برای بچه دار نشدن و شدن مثل اینکه توی کره ی مریخ زندگی می کنن . جمعیت زیاد کنیم که بشن معتاد و دزد و فاحشه ؟ یا بشن متخصص مهاجرت کنن به اروپا و آمریکا ؟
هر موقع جلوی امثال بابک زنجانی و پشتیبانان مرئی و نامرئیشونو گرفتین و به فرض محال عدالت اجتماعی در کشور حاکم شد و دخالت در زندگی خصوصی مردم از بین رفت و تبعیض جنسیتی در جامعه از بین رفت مشکل افزایش نرخ رشد جمعیت حل می شه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
0
19
عجب طعمه های رنگینی درون این دام نهاده اند!!ببم جان...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
1
17
ملت حاضرند اين وام رو به كساني كه اين قانون را پيشنهاد يا تصويب ميكنند بدهند تا به ازدياد نسلشان بپردازند
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
0
0
یکی این آقایون رو توجیه کنه که نرخ رشد جمعیت با جمعیت تفاوت داره . جمعیت ایران در حال افزایش هست آهنگ افزایش کم شده است نه جمعیت کشور . امان از بی سوادی
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
0
1
گمان نمی کنم از یک میلیون احمدی نژاد گرفته تا سبد کالای آقای روحانی
محمود
|
Canada
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
0
0
اصلاا کسی این همه نظراتی که ما میدیم رو میخونه....بخدا مملکت رو برای ما ملت اداره کنید....جان مادرتون اگه یکی از این نظرات و آرا موافق و مخالفشو نگاه کنید درد مردم رو میفهمید....آخه این مسئولین چی کار میکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
1
18
زنگوله پاي تايوت مي خواهند درست كنند انهم عقب مانده ذهني
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
1
0
خراب نکنید آینده این مملکت رو بذارین جمعیت کم بشه تا اونایی که هستن نون و آب و خونه و کار و آینده داشته باشن
باید مثل چین وهند توی هم بلولیم ؟
خدایا تو به ما رحم کن نذار مردم فریب بخورن
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
0
1
من یه معلمم خونه هم ندارم یه ماشین قسطی خریدم زندگیمون رو به قسط شروع کردیم خانمم هم معلمه اما از بس قسط ریخته رو سرمون که اصلا به زندگیمون نمیرسیم تا چه رسد به 3 تا بچه یه بچه داریم از سرمون هم زیاده مگه دولت چقدر به ماحقوق میده که بخوایم دوباره بچه دار بشیم
22222222
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
1
6
کسانی که قبل از طرح افزایش جمعیت دارای بیش از 3 فرزند بوده اند هم آیا تسهیلاتی براشون قائل میشن؟فرزند چهارم بنده را نه بیمه کردند ( بیمه آزاد شده است هزینه خودش تنها برابر با کل اعضای خانواده ماست) و نه حق اولاد. یعنی اونهایی که تا پنج شش سال گذشته دارای فرزند زیاد شده اند از روی شعور و اگاهی نبوده و فرزندانی که از این به بعد قرار است به دنیا بیایند از روی شعور و آگاهی است؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
0
9
هر وقت دادن!!!!
ملت ساده نباشین
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
0
13
همین وام سه میلیونی ازدواج را ندارند بدهند خودشون میگند یه سال تو توبت بمونید حالا وعده وام ده میلیونی میدهند مردم را چی فرض کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
اومدیم ماشین بخریم وزیر محترم فرمودند تا 2 ماه دیگه قیمت ماشین پائین می آد ولی کسی نگفت آدم محترم چرا 3/800 تا 5 میلیون گرون کردی که 2 ماه دیگه ارزون بشه
و باز هم کسی نگفت چرا پراید فول آپشن توی عراق فقط 5/5 میلیون تومن بیشتر نیست
منصور کریمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
0
8
خانواده ای که سه تا بچه بزرگ کرده با خانواده ای که یک بچه داره و هزینه واسترسهائی که به خانواده وارد شده بجهت هزینه و تحصیل . از طرفی هیچ کدام از بچه ها ازدواج نکرده و کار ندارند پدر و مادر 60 - و 50 سال سن دارند چه فکری میکنید ؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
راستش یکی از آشنایان قیافه اش رو می بینی عین معتادای سنگین شده چرا که دو قلو داره و جالبه بدونید حق اولادش شده برای هر فرزند 5 هزار تومن اونم توی یکی از سازمان های دولتی
والا اگه من کمکش نکنم بیچاره به خاک سیاه متالیک میشینه
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
0
1
فقط همین وام ازدواج را درستش کنید بقیه اش پیشکش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
4
0
من همان ناشناس چهارم هستم كه درباره روزي دادن خدا نظر دادم يه مشت بي ادب سست ايمان رو توي اين سايت جمع كردي معلوم نيست واقعا عمق اعتقادتتون چيه! متاسفم!

شماها بهتره اصلا بچه نيارين چون مي شن يه مشت بي ايمان مثل خودتون! به مشت طلبكار! يه مشت بي عرضه كه صبح تا كله ظهر مي خوابن و شدن سوهان روح پدرمادراشون!

من يه كارمند هستم با 35 سال سن كه 11 ساله ازدواج كردم ، 2تا بچه دارم و از اعتقاد دارم كه زندگي پره از سختي هاي جورواجور ... سعي مي كنم با تلاش و زحمت سطح رفاه بچه هام رو كه از اول زندگي شون در فضاي معنوي و قرآني بزرگ شدن رو بالا ببرم و تا الان خونمو حاضر نشدم به لوث وجود آنتن ماهواره آلوده كنم ...

اين چيزا رو شماها نمي فهمين چون پدرمادراي بي ايماني داريد كه شما رو بي ايمان تر از خودشون بار آورده اند ...

به اون فردي كه درباره سومالي گفته توصيه مي كنم مثل مگسه نباشه كه ياد گرفته روي كثيفيها بشينه! آقاي فهميده روشنفكر! چرا مالزي يا اندونزي رو مثال نمي زني كه مردم چندتا بچه دارن و در رفاه نسبي هم هستند. ضمنا همونطور كه نميشه اين دو كشور رو با ايران مقايسه كرد ، قطعا نمي شه سومالي رو با ايراني مقايسه كرد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
ناشناس مودب!!!!!
ایمان و خداشناسی ما خیلی از تو بیشتره
بحث ما بزرگی خدا نیست بحث ما سیاستمدارامون هستن که مردم رو کودن فرض میکنن
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
برادر جان
حق با شماست
بعضی ها مثل مگس می مونند
قرآن کتاب امروز دیروز نیست که حرفش غلط از آب در بیاد
خداوند متعال می فرمایند :" نحن نرزقهم ..." نه " مسئولان نرزقهم ..."
اگر مشکلی هست از خودمونه
مسئولان هم از مریخ نیامده اند
مسئولان هم جزئی از همین مردم هستند
این کسانی هم که مسخره می کنند، اشخاص پر مدعا اما تنبل و بی کاره ای هستند که خودشون عامل بدبختی خودشون و جامعه خودشون هستند
بنده تازه عقد کردم
نشستم حساب کردم تا بخوام برم سر خونه زندگی خودم بیشتر از 15 میلیون خرجم نمی شه که تازه همش حاصل زحمت خودم بوده نه کمک اطرافیان یا وام ازدواج
برای وام ازدواج هم یک ماه پیش ثبت نام کردم ان شاالله تا آخر مرداد هم ok میشه. اون هم بدون پارتی
اگر هم وام نگیرم باز هم به مشکلی بر نمی خورم اون هم به خاطر اینکه زندگی رو به خودم سخت نمی گیرم و قید و بندی به خاطر حرف مردم ندارم
حالا تا می تونید مسخره کنید
محسن
|
United States of America
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
0
9
بنده 25 سال سن دارم. دولت مشکل اشتغال و مسکن بنده را حل کند بخدا همین فردا میرم ازدواج می کنم. وقتی ما جوان ها هنوز مشکل اشتغال و مسکن و خودرو داریم چطور به فکر ازدواج و فرزند باشیم؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
0
10
بچهبازي شده مجلس ما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
0
8
ببینید الان مشکل سر داشتن فرزند نیست بلکه ما نمی تونیم ازدواج کنیم با این حقوق های بسیار ناچیز و خنده دار
vahid
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
0
1
نظریه این کارشناسانِ عزیز فقط به دردِ دربِ کوزه می خورد/.

من یک جوانِ 31 ساله هستم. 3 سال است ازدواج کرده ام.
و بعید میدونم هرگز بچه دار بشوم. حتی اگر به قیمتِ جدایی و طلاق تمام شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
0
3
دیگه مثل دهه 60 گول نمی خوریم
bname
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
0
7
شما اگه مدیریت سرتون میشد واسه بچه های دهه شصت و هفتاد امکانات و تسهیلات در نظر میگرفتین نظام اموزشی خوب و دانشگاه و کار درست حسابی و فرهنگ سازی میکردین جمعیت خود به خود زیاد میشد اونم یه جمعیت با سواد و بافرهنگ و دیگه نیازی هم به این وعده های الکی و غیر منطقی نبود
من شرط میبندم اگه جمعیت افزایش پیدا کنه شرایط از اون زمان هم بدتر میشه با این طرز فکر و مدیریت...
همشهری
|
Germany
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
17
5
باسلام من بدون نیاز به اینا3تا فرزنددارم اگه خدابخواد وبخواد تا 6تا هم ارزو دارم انشاالله. فرزند بیشتر =زندگی شادتر
پاسخ ها
parmid
| Lithuania |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
احححححح انگشتم اشتباهی خورد رو مثبت ببخشید
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
0
10
بهتر است شوراي فرهنگي بيشتر به فكر فرزندان اول و دومي باشد كه الان بالاي بيست سال هستند و هيچ اميدي براي آينده ندارند با سكه پراني كار درست نمي شود.
ناشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
0
2
الهی که مثل دایناسورها منقرض شیم بریم پی کارمون
هموطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
0
0
وعده سرخرمن هست بدید بعدشم مسولین ماکجامغزشان رابکار انداختند تقسیم درامدمنابع نفتی هنر نیست که اول خودی ها بعد مردم توراخدا دست بردارید از این کارا مامسلمانیم کاری نکنید مردم حرفتان را مفت بگنند
کامبیز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
0
1
اگر شورای عالی فرهنگی به جای این مساله، در مورد هر مشکل مبتلابه دیگر جامعه، اینقدر فکر می کرد و ماده و تبصره می داد، مسلما" آن مشکل حل می شد، حالا چرا الان سر این مساله ی نه چندان مهم، اینقدر مایه گذاشته، الله اعلم ...
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
0
1
آیا به مسئله خوراک، مسکن، امنیت روانی، حضور در دنیای الکترونیک، ادب و تربیت فکری شده؟ آیا در مورد محیط زیست، فرهنگ مصرف منابع فکری شده؟
نیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
0
2
قابل قبول که روزی دهنده خداست ولی می گویند شتر را ببند بعد به امان خدا ولش کن - چند سال زحمت کشیده ایم تا توانسته ایم کار و سرپناهی داشته باشیم. حالا حساب کنید اگر این دارائی بین 1 نفر به ارث برسد یا 5 نفر - ( فقط بخاطر اینکه فرزندت کمتر در سختی باشد) چه کسی خاطر آسوده تری از آینده دارد. پدران آینده نگر یا پدران جایزه بگیر شما ؛ - البته مخالف تعداد بچه های زیاد نیستم ولی این تصمیم شخصی فقط باید بر اساس توانیهائی مادی ؛ فرهنگی و روحی خانواده گرفته شود. نه بر اساس رسیدن به چند جایزه که هزینه پوشک بچه هم نمی شود.
بانو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
0
2
درود
فقط در اینده جمعیت بیشتر می شود وهمه این تسهیلات که نام برده شد شعاری بیش نخواهد بود
(مثل یک میلیون احمدی نژاد)
جمعیت اینده جمعیتی بیمار افسرده بدون امکانات بیکار معتاد بیسواد ( همین الان هم با همین جمعیت فضای کافی و مناسب برای تحصیل دانش اموزان نیست ) و بیچاره وسرگردان و تباه خواهند بود

وقتی کیفیت نباشد کمیت می تواند حکم موش ازمایشگاه را داشته باشد
جمعیت اینده
سایه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
0
4
یکی را داشتن می بردند پای دار بچه اش اومد گفت بابا برام کفش قرمز میخری
حکایت همینه مردم زیر دار تورم زندگی وبدبختی در حال له شدن هستند اونوقت کفش قرمز ازشون میخواند
خیلی خنده داره
مردم زیر بمباران اشعه و پارازیت و سونامی تورم دارند خاکستر میشن
انتظار هست تعداد بیشتری در این سونامی دست وپا بزنند
به خدا گناهکاره هر کی حتی یه نفر به جمعیت بیمار و بدبخت ایران اضافه کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
0
3
آخ جون آقا سهم ما رو بدید بریم کار داریم
من
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
0
2
درود

افسوس وصد افسوس که ملت را احمق ترین موجودات می دانند
با سکه پرانی وابنبات او را گول می زنند
در غول مشکلات و سونامی تورم و فقر فرهنگی و اقتصادی دست و پا می زنیم فضای اموزشی کافی برای همین جمعیت نداریم امکانات اولیه برای زندگی نیست حتی آب...
الودگیها و نبود فضای مناسب برای زندگی و جمعیت کنونی انوقت
طرحهای گول زنکی ودروغین به مردم وعده می دهند واقعا ملت را چه فرض کرده اند
یکی می مرد ز درد بینوایی .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
0
2
مثل همون وام 1 میلیونی احمدی ناد برا هر فرزنده که الان از خودش بپرسی میگه: واقها مشکل جوونای ما ایت 1 تومنه؟؟؟
حامد مشهد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
0
0
یادمه بابام میگفت دهه 60 قرار بود با تولد چهارمین فرزند زمین شهری بدهند ولی همون کوپن رو هم قطع کردند
سهیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
0
2
یه دونه بچه دارم خدا حفظش کنه، من و همسرم کار می کنیم، توی خرج خودمون و بچه مون موندیم
از هر 10 تا خواسته ی واجبی که لازمه زندگی و فرزندمونه با بدبختی بتونیم 2 تاشو برآورده کنیم،
حالا بیاییم بچه دوم و سوم و ... اضافه کنیم، نون خالی هم نمیتونیم بهشون بدیم
بعدش مدرسه و دانشگاه و ازدواجشون و اشتغال و ...
اونم توی این جامعه که همه جاش و فساد و اعتیاد و بیکاری و دزدی گرفته
لیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
0
0
مجلسی ها میخوان بگن ما اینجا بیکار نیستیما به فکر شما هستیم!!!!!!!!!!!!!!!
نظرات بینندگان