arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۱۰۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۶ - ۱۷ تير ۱۳۹۳

یارانه 1700 تومانی دولت برای هر لیتر بنزین وارداتی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


قیمت بنزین در بازار خلیج فارس در حالی حدود 2 هزار و 700 تومان است که طی یک ماه گذشته واردات بنزین به کشور به صورت محدود صورت گرفته است.

بنا به اعلام مدیریت امور بین‌الملل شرکت ملی نفت هر تن بنزین در بازار خلیج فارس در تاریخ 30 خرداد ماه تا 16 تیر (20 ژوئن تا هفتم جولای) بین 1060 تا 1100 دلار متغیر بوده است.

بر این اساس در صورتی که بنزین وارداتی از این بازار تهیه شود قیمت هر لیتر آن بدون هزینه حمل و نقل حدود 2650 تا 2750 تومان خواهد بود و این بدان معنی است که حتی بدون احتساب هزینه‌های حمل و نقل و همچنین یارانه‌های اعطایی برای بنزین 700 تومانی، دولت حداقل 1700 تومان یارانه برای عرضه بنزین آزاد وارداتی پرداخت می‌کند.

البته بنا به اعلام شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی، طی این مدت واردات بنزین بسیار محدود بوده است.

پیش‌تر سید محسن قمصری، مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران گفته بود که قیمت هر لیتر بنزین وارداتی بسیار بیشتر از قیمت آزاد آن است، واردات بنزین اکنون در پایین‌ترین‌سطح است، گفته بود: شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی مصرف کننده بنزین و متولی عرضه آن است و با توجه به نیاز آنها، اقدام به واردات می‌کنیم.

البته قیمت بنزین در حالی بدون هزینه حمل نقل حدود 2650 تا 2750 تومان است که این بنزین در داخل کشور با قیمت 700 تومان به صورت یارانه ای و 1000 تومان به صورت آزاد عرضه می‌شود و بنا به اعلام عباس کاظمی،مدیر عامل شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی، بنزین وارداتی از بنزین پتروشیمی‌ها ارزانتر است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۷
غیر قابل انتشار: ۰
کارگر بدون حقوق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
0
0
درآمد ما با ریال است پول بنزین را به دلار بدهیم؟
مسخره است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نظرات بینندگان