arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۱۲۴۰
تعداد نظرات: ۸۳ نظر
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۵ - ۱۸ تير ۱۳۹۳

نوبخت: رییس‌جمهور از قیمت‌ جدید خودرو مکدر شد/این قیمت ها برای دولت پذیرفتنی نیست

سخنگوی دولت اعلام کرد: امروز هیأت وزیران و رئیس جمهور مراتب تکدر خود را نسبت به افزایش قیمت خودرو اعلام کردند و امیدواریم بررسی مجدد نسبت به قیمت خودرو صورت گیرد، این قیمت برای دولت پذیرفتنی نیست .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی دولت اعلام کرد: امروز هیأت وزیران و رئیس جمهور مراتب تکدر خود را نسبت به افزایش قیمت خودرو اعلام کردند و امیدواریم بررسی مجدد نسبت به قیمت خودرو صورت گیرد، این قیمت برای دولت پذیرفتنی نیست .
 
به گزارش «انتخاب»، محمد باقر نوبخت در حاشیه امروز جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه امروز هیأت دولت گفت: جلسه امروز هیأت وزیران با استقبال مجدانه رئیس جمهور از بیانات مهم و رهگشای رهبری در گردهمایی مسئولان نظام آغاز شد و از حمایت قاطع و صریح رهبر انقلاب از دولت تشکر و قدردانی صمیمانه انجام شد.
 
وی افزود: در این راستا دولت عزم قوی خود را برای پیگیری جدی رهنمودهای رهبری بویژه سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و برخورداری از ظرفیت داخلی برای خروج از رکود و برخورداری از ظرفیت صنعت معدن و کشاوزی اعلام کرد.
 
سخنگوی دولت همچنین با اشاره به لایحه جامع وکالت و مشاوره حقوقی گفت: این لایحه با تاکید بر استقلال منطقی کانون وکلا به تصویب رسید.
 
به نوشته ی مهر، نوبخت ادامه داد: همچنین برای فعال شدن صنایع کوچک پیشنهاد شد که 10 هزار میلیارد تومان به صورت تسهیلات به تناسب نیاز به 81 هزار واحد تولیدی داده شود و پیش بینی می شود 193 هزار فرصت شغلی در ماه های آینده ایجاد کنیم.
 
وی تاکید کرد: تمامی تلاش دولت این است با ظرفیت های داخلی موجود نظام به توسعه کشور بپردازیم و این نیز پیامی به مذاکره کننده تیم هسته ای ایران و همچنین طرف مقابل آنها می تواند باشد که ایران می تواند با توانایی های داخلی خودش همچون گذشته مسیر توسعه و پیشرفت را طی کند.
 
سخنگوی دولت همچنین در خصوص گران شدن خودرو و در پاسخ به این سوال که پیش از این دولت مخالفت خود را با این موضوع اعلام کرده بود گفت: در خصوص افزایش قیمت خودرو با توجه به مشاهده هایی که از سوی دولت قبلا اطلاع رسانی شده بود دولت مخالف هرگونه افزایش قیت خودروست.
 
نوبخت افزود: دولت برای تامین ارز مورد نیاز صنعت خودرو اجازه داد که از ارز مبادله ای استفاده شود و انتظار  ما این بود خودروسازان خبر افزایش کیفیت خودرو را به دولت بدهند از این جهت اقداماتی صورت گرفت و شورای رقابت از جایگاه قانونی خودش در خصوص افزایش قیمت خودرو تصمیم گیری کرد.
 
وی با بیان اینکه شورای رقابت در جایگاه قانونی خودش تصمیم به افزایش قیمت خودرو کرده است گفت: امروز هیأت وزیران و رئیس جمهور مراتب تکدر خود را نسبت به افزایش قیمت خودرو اعلام کردند و امیدواریم بررسی مجدد نسبت به قیمت خودرو صورت گیرد.
 
سخنگوی دولت تصریح کرد: خودروسازان و شورای رقابت به تعیین قیمت توسط بازار اعتقاد دارند ما هم این را قبول داریم اما باید اجازه دهند ما هم نسبت به واردات خودروهای باکیفیت و ارزان قیمت خارجی اقدام کنیم و رقابتی در بازار ایجاد شود تا بازار بتواند قیمت خودرو را تعیین کند.
 
نوبخت با بیان اینکه یک بازار نیمه انحصاری برای خودروسازان وجود دارد گفت: نمی شود که ما هم جلوی واردات را بگیریم و هم آنها بگویند که قیمت را بازار باید تعیین کند.
 
وی خاطرنشان کرد: این قیمت برای دولت پذیرفتنی نیست و حتی بحث بازبینی مجدد قیمت ها مطرح شده است.
 
نوبخت در پاسخ به این سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه شما پیش از این خبر از آغاز فرآیند شناسایی دهک های پردرآمد را داده بودید و وزیر اقتصاد نیز به نمایندگان مجلس خبر از آغاز حذف یارانه های دهک های پردرآمد داده است، ساز و کار این حذف چگونه است، گفت: من بارها گفته ام و باز این را تکرار می کنم که این وظیفه قانونی را داریم که یارانه را به افراد متقاضی بدهیم ولی وقتی بیش از 70 میلیون نفر در یک برهه زمانی کوتاه ثبت نام و خود را متقاضی اعلام می کنند برای راستی آزمایی این مطلب با حفظ کرامت مردم معتقدیم که باید شفاف سازی بیشتری صورت بگیرد.
 
سخنگوی دولت ادامه داد: ما از همان ابتدا کار خود را برای استفاده از اطلاعات بیش از 40 پایگاه اطلاعاتی کشور آغاز کردیم که الان تعدادی هم شناسایی شدند و برخی از آنها می توانند در پرداخت ماههای آتی یارانه ها مورد توجه قرار گیرند.
 
وی افزود: من تاکید دارم این موضوع را در فرآیند اجرای مرحله دوم همچنان انجام دهیم چون ما خودمان برای کار بزرگی که در عرصه درمان آغاز کردیم و مسئله طرح تحول سلامت را داریم انجام می دهیم و این مخارجی برای دولت دارد و ما نیازمند به منابع یارانه ای هستیم یعنی از منابع حاصل از اجرای مرحله دوم هدفمند کردن یارانه ها احتیاج داریم که بتوانیم در تولید کمک کنیم و ما هرگز از این درآمدها برای کسری بودجه جاری خودمان استفاده نخواهیم کرد.
 
نوبخت ادامه داد: دولت 11 هزار و 300 میلیارد تومان از بودجه عمومی خودش برای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها استفاده می کند بنابراین دنبال این نیستیم که یارانه ها را حتی از افرادی که پردرآمد هستند حذف کنیم. ما این کار را طبق قانون انجام خواهیم داد اما اطلاع رسانی مستمر همواره موجب نوعی استرس در اقشار کم درآمد خواهد شد.
 
سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: ما به آن منابع برای کار تولید و درمان نیازمند هستیم و این کار را در راستای عدالت اجتماعی انجام خواهیم داد منتهی اگر بخواهیم در هر مصاحبه ای یک استرس به جامعه وارد کنیم،درست نیست، اجازه دهید جامعه در آرامش باشد.
 
نوبخت همچنین با اشاره به کسانی که از یارانه خود انصراف داده اند، گفت: دستورالعملی در حال تهیه است که مجددا از این افراد قدردانی به عمل آید.
 
وی با تاکید بر اینکه به تولید یارانه داده می شود، گفت: مطمئنا به تولید یارانه می دهیم و این اقدام با سیاست دولت برای مهار تورم و خروج از رکود هماهنگی کامل دارد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸۳
در انتظار بررسی: ۵۱
غیر قابل انتشار: ۳۵
یک فرهنگی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
9
263
رئیس جمهور مکدر شد؟؟؟ ما نزدیک بود سکته کنیم . کاشکی با یک مکدر شدن آروم میگرفتیم!!!
پاسخ ها
رضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
رئیس جمهمور بجای مکدر شدن جلوی افزایش قیمت رو فورا بگیره ... نه اینکه بعد از یه مدت آب از آب تکون نخوره ...
طاها
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
دولت اگر خیلی مکدر است، سهم 30 درصدی خود (شامل عوارض و مالیات بر ارزش افزوده و هزینه پلاک و ... ) رو حذف کند.
کامیاب
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
برادر من این سنگو یه نفر دیگه انداخته تو چاه به این راحتی هام درنمیاد مافیایی که روی سود بالای خودرو توی این کشور حساب باز کرده بودنو با فشار انحصار بوجود آوردن تو این 30 سال شرایطیو پدید آوردن که هیچ راهی برای دولت ها باقی نمیمونه بخش عمده ای از اشتغال گروگان این صنعته شما جواب شغل هایی که از دست میره رو میدید !؟ ولی از دولت انتظار داریم ظرف یک سال آینده و با به خواست خدا رفع شدن تدریجی تحریم هااجازه ندن خودرو سازهای ایرانی به این مسیر ادامه بدن اگه واقعا قدرتی دارید و به فکر مردمید یک از راه هاش کم کردن تدریجی انحصار خودروه خیالتون راحت باشه با یه رشد اقتصادی مناسب خودرو سازهام نمی تونن پاشونو روی گلوی اشتغال کشور فشار بدن و باج بگیرن خودشون حساب کار خودشونو می کنن
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
خوب است که جناب آقای نوبخت این را هم میگفت که با دستور تیم دولت،تبلیغات تمامی رسانه ها بخصوص رادیو وصداوسیما دراذرماه سال 92 جهت سرمایه گذاری در بورس ،حاصل اندوخته سنواتی 30 سال خدمت را به بورس بردم وهم اینک که 8ماه میگذرد تمام زند گی ام را باخته ام وتازه فهمیدم که من تنها نیستم بلکه تمام سرمایه گذاران وحتی صندوقهای دولتی ومردمی تحت عنوان صندوق بازنشستگی که با پول خلق الله سرمایه گذاری کردند ، سرمایه شان کمتر از نصف شده است.
آقای نوبخت که اینجانب برای خود وشخصیتشان بسیار احترام قائلم ،لطفا بگویند آیا دولت برای این ضررو زیان عظیم وبرباد رفتن امثال من کارمند وسرمایه گذار که حتی خانه برای زندگی ندارم، آیا مکدر شده اند؟چه کاری نموده یامی کنند؟ممنونم
یک کارگر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
من هم بعد از چند سال پس انداز قصد داشتم یک پراید بخرم

واقعا اگر گران شود نمیدانم چه کنم چون تا خرخره بدهکار بانک هستم

تا بیایم پولمون رو جمع کنیم یه چیز بخریم گرون شده

من دیگر از دولت نا امید شدم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
ناشناس 08:31 از شنیدن اتفاقی که برای شما و سرمایه شما افتاد مکدر شدم.
مکدر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
8
174
من هم مکدر شدم...
پاسخ ها
هيچ
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
سخته برام بگم .. اما يكم نااميد شدم از دولتي كه خيلي انتظار داشتم ازش
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
7
155
مردم حقا از دولت انتظار برخورد با اقای شیوا و خودرو سازان را دارند از رانت برخوردارند و به مردم ظلم می کنند دولت فورا باید نشان دهد که ظاهر سازی نمی کند بلکه در عمل خواستار کاهش قیمت هاست و مردم نه در شعار بلکه منتظر عمل و کاهش قیمت هاست رانت و رانت و رانت بلای جان ملت ایران
Admin
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
4
140
آقای نوبخت؛ دود این قیمت گذاری نهایتا به چشم دولت خواهد رفت، ای کاش محکم جلوی این جماعت می ایستادید...
آقای نعمت زاده هم که تحت ر شرایطی کلا طرفدار تولید کننه تشریف دارند!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
7
125
آقای رئیس جمهور ما بخاطر این قبیل مسائل در 8 سال گذشته به تنگ آمده ایم و به دنبال پناه بوده ام انتظار داریم ره آن هشت ساله نروید
چرخ زندگی مان به سختی می چرخد اقای رئیس
چاره ای بیاندیشید
علی بامداد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
6
158
مکدر شدن رییس جمهور برای ما آب و نون نمیشه.
به خدا کم آوردیم.
armin
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
4
118
جناب اقای نوبخت شما هم هر وقت قیمت یک جنس افزایش پیدا میکنه میگید ناراضی ایم،ولی هیچ کاری هم در خصوص کاهش قیمت انجام نمیدید.
امید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
3
99
ابراز تکدر چه دردی از مردم دوا میکنه؟ ما رای دادیم که صداقت باشه نه اینکه از اونور چراغ سبز بدن به خودروسازها از این ور بگن ما موافق نیستیم. این که شد همون صحبت پراید کیلو چند...
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
1
85
( نوبخت با بیان اینکه یک بازار نیمه انحصاری برای خودروسازان وجود دارد گفت: نمی شود که ما هم جلوی واردات را بگیریم و هم آنها بگویند که قیمت را بازار باید تعیین کند. ) یعنی اگه جلوی واردات گرفته نشه و رقابت باشه پرایدو تو بازار نگاه هم نمی کنند
لیلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
1
77
فقط تکدر خاطر مهم نیست، لطفا یک اقدام قاطعانه نیز بفرمایند. مافیای خودروسازهای ایرانی پدر اقتصاد مملکت رو درآورده، هرچی گرونیه زیر سر این خودروهای بی کیفیت آشغالیه که قیمتش سی ساله فقط حبابه، ولی نمی دونم چرا این حباب قصد ترکیدن نداره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
1
67
اقای نوبخت مکدر شدن رئیس جمهور کافی نیست . من بعنوان یک کارمند از رئیس جمهور کشورم می خواهم و توقع دارم بتواند مقابل زیاده خواهی دو شرکت داخلی مقاومت کند که خون طبقه ضعیف را داخل شیشه کرده اند . اگر او توان این کار را نداشته باشد چگونه می توان امید به مقابله با زیاده خواهی قدرت های خارجی داشت .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
3
65
اقای نوبخت از قول من به ایشان بفرمایید لطف کنید بهار دلار را به همان 1260 تومن برگردانید تا بهای پراید برگردد به همان قیمت. ضمنان 40% عوارض های مختلف را هم نگیرید تا پراید بشود 4 میلیون تومن که خاطر شما هم مکدر نشود.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
100% موافقم.حرف حسابی است.شما پول ملی را تقویت کنید ما پراید نمی خریم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
0
72
آقای نوبخت اگر راست می گوید به جای حمایت از رانتخوران قیمت تعرفه واردات خوردرو را بیاورید پایین!!

که نمی آورید!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
0
77
اگر رییس جمهور واقعا در این مورد صادق هستند دستور کاهش 50 درصدی تعرفه گمرکی ماشین های خارجی را صادر کنند اونوقت ببینیم این گاری سازهای وطنی قیمت های خود را تا چه حد کاهش می دهند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
1
61
یقین بااین دو دوزه بازی ها چهارسال اینده نخواهید گذاشت روحانی باشد !! شورای رقابت را مریخی ها و یا داعشی ها که نیاوردهاند ؟؟؟ دست پخت خودتان است مثل مدیریت خوروسازی ها .. وزیر صنایع . سازمان خیانت به مصرف کننده و بانکها !!! اگر از ریئس مملکت و رئیس جمهور تمکین نمیکنند و خر خود میرانند ؟؟؟؟ یک عده نزد عیال و خانوار استراحت !!!!!مردم را سر کار گذاشتن در ماه مبارک رمضان کار درستی نیست و از مسلمانی بدور است نکنید !!
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
0
66
تکدر شما برای ما پول نمیشه :|
سمیرا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
1
64
یعنی در جریان افزایش قیمت نبودند؟
علي11
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
1
41
من هم مكدر شدم / من هم عذر ميخواهم............
توسیوند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
1
75
واردات خودرو را ازاد کنید میشه؟
پاسخ ها
محمد مجیدی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
هر سال تعرفه داره بالا تر میره خوب معلومه این نتیجه اش میشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
1
48
دفاعتان از افزایش قیمتها برای هیچ کس قابل قبول نیست
رکود و تورم همچنان ادامه دارد به اضافه شیب ملایم
لطفا توافق هسته ای انجام شود.!!!!!!!!
مقصود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
49
36
بیچاره آقای احمدی نژاد چقدر جوش خورد برای اشتغال زایی حالا دولت تازه از خواب بیدار شده میخواد تازه به فکر باشه اشتغال زایی کنه آقای نوبخت شما که از خرید وسایل خانه و مایحتاج خبر نداری امیدوارم یک روزی خودتان مستقیما از بازار وسایل آشپزخانه و ... بخرید تا ببینید مردم چی دارن از گرانی میکشن یکسال از دولت جدید میگذرد هنوز داری شعار میدید چیشد این کلید اعتدال شما کلید را به کی تحویل دادید با مردم رو راس باشید بخاطر این ماه مبارک
پاسخ ها
سامان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
کدوم اشتغالزایی؟ تعطیلی هزاران واحد تولیدی و بیکاری دهها هزار نفر تنها گوشه ای از دستاوردهای احمدی نژاده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
2
46
آقای روحانی خاطر مکدر شده شما باری از دوش ملت خسته از گرانی و تورم بر نمی دارد یا مرد عمل باش یا مثل دولت قبل خودتو بزن به کوچه علی چپ
کارشناس ارشد اقتصاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
1
34
"نوبخت با بیان اینکه یک بازار نیمه انحصاری برای خودروسازان وجود دارد گفت: نمی شود که ما هم جلوی واردات را بگیریم و هم آنها بگویند که قیمت را بازار باید تعیین کند."
خدا خیرتان بدهد. این شد حرف حساب. خودروسازان هم خر را میخواهند، هم خرما. امیدوارم بر سر این موضعی که اتخاذ کرده اید باقی بمانید و تحت فشار لابی های پرنفوذ خودروسازان عقب نشینی نکنید. هر چند رویه دولتها خلاف این بوده است. به نظرم این مطلب محک خوبی در جهت سنجش صداقت و مردم محوری رئیس جمهور و تیم اقتصادی دولت است.
علی رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
1
42
فقط همیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییین
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
26
47
رییس جمهور کی هست که مکدر شدنش اهمیت داشته باشد این ما بودیم که فکر کردیم بهتر ار احمدی هست بهش رای دادیم من که فقط بخاطر خاتمی و رفسنجانی بهش رای دادم ولی .......
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
0
42
اگر این مدل اتومبیل سازی با این قیمت های عجیب و غریب رو جمع کنید همه جوره به نفع مردم و دولت خواهد بود میشه خیلی راحت اینو ثابت کرد یک فکر عاجلی برای این کار بکنید
جواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
2
55
از گران شدن لبنيات، لوازم خانگي، خانه، و.... چي؟
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
7
59
هر ماه اجناس گرانتر میشه بعد ماه به ماه خبر از کاهش تورم میدهند ! آقای روحانی مگر قرار نبود کار دولت قبل تکرار نکنه و با مردم صادق باشه
پاسخ ها
امین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
دوست عزیر ! شما بهتر است اول معنی تورم را بخوانی بعد نظر دهید.
تورم که کم شود یعنی افزایش قیمت ها کم شده و نه خود قیمت !
ابراهیم
|
UNITED STATES
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
1
23
بجای این حرفها بیائید سالی 10% از تعرفه گمرکی خودرو کم کنید تا خودروسازان کمی بخود بیایند .
دکتر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
1
29
بابا واردات خودر رو رو آزاد کن دکترجان بذار نفس بکشیم به خدا این کارها با مردمتون درست نیست
ربانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
0
13
سالهاست بنام حمایت از تولید و اشتغال زائی نه تنها باعث عدم ارتقاء کیفیت تولید در نبود رقابت نظاره گر بودیم بلکه در سایه این انحصار چه رانت ها و چپاولگری ها که اتفاق نیفتاد . و از همه بدتر ظلم بزرگی که طی این سالها به مصرف کننده خودرو اجحاف گردید تا جائی که با کمتر از مبالغ پرداختی میتوانستند از خودروهائی با کیفیت بالاتر و ایمن تر و کم مصرف تر استفاده کنند انهم با عزت و تکریم خریدار از جانب فروشنده !!!!!
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
1
15
هر درصدی که به قیمت خودرو اضافه شده از تعرفه ی واردات خودرو کم کنید اینجوری کمی معقول هست . البته واردات رو هم آزاد کنید نه اینکه رانت انحصاری واردات خودرو در دست ابر دلالان ( ایران خودرو و سایپا و ... ) باشد .
سهراب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
1
20
قول دادید گمرک واردات خودرو را پایین بیاورید.
منتظریم!
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
0
12
آقای نوبخت برای افزایش 5-6 درصدی قیمت خودرو که جزو اقلام ضروری سبد خانوار نیست نگران نباشید،نگران افزایش چند باره لبنیات و مواد شوینده،خوراکی،خدمات دولتی از قبیل پستی و عوارض و مالیات و اب و برق و گاز و تلفن و موبایل باشید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
1
11
اقا این اقایون میان کامنتارو بخونن به داد به کی بیاریم اقای ریس جمهور به خدا من به شما رای ندادم که خودرو باز گرون باشه اقا جلو گرانی رو بگیریددددد تورو خدا
سروش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
1
10
متاسفانه با وجود تورم، هر کالایی (شامل خودرو) هر سال دچار افزایش قیمت خواهد شد و این افزایش مستقل از کیفیت کالا است. راه حل تنها در مهار تورم است و گرنه مکدر شدن دردی را دوا نخواه کرد. نمونه اش تثبیت قیمت دلار روی 700 تومان که یکباره جهش به 3500 تومان را تجربه کرد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
0
13
واقعا که! یعنی صنعت بدون اطلاع وزیر صنعت و بدون اطلاع رییس جمهور قیمت رو افزایش میدن و بعد از علنی شدن رییس جمهور تازه مکدر میشن!!!!!!!!
الیاس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
4
15
ممنون بابت تکدر آقای رئیس جمهور
Saji
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
1
13
ای دولت مردمی.. بابا تو رو خدا یه کاری کنید ..
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
0
16
خیلی ممنون از این که مکدر گردیدید ولی این تکدرات به درد ملت نمی خورد ملت دنبال یک اقدام عملی هستند تا جلوی این به اصطلاح تولید کنندگان خودرورها بایستید به واله اینها منتی روی سر ملت ندارند که با تهدید و ارعاب و منت گذاری با ملت صحبت می کنند. ترسم این سیل ترا نیز ببرد اقای روحانی دور نیست آن زمان اگر اقدامی نکنی یعنی زور یک رییس جمهور به دوتا به اصطلاح تولیدکننده نرسد باید برود دنبال کارش.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
1
15
توی این کشور هر کی زورش برسه .و هزینه اش را
باید مردم بیچاره پرداخت کنند
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
1
22
آقای دکتر نوبخت! تعرفه خودرو را 20 درصد کنید و هر نفر هر پنج سال یک خودرو مجاز به واردات باشد. آنگاه رقابت معنا می دهد.
مگر در کشورهای دیگر نرخ فولاد ارزانتراست یا انرژی یا دستمزد کارگر و مهندس؟ چطور آنها قیمت تمام شده شان پایین تر از ایران است؟!!! تازه 20 درصد تعرفه هم روش می کشید. مردم کیفیت و قیمت را مقایسه خواهند کرد.
باقر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
0
16
متأسفانه کوتاهی دولت در خصوص افزایش قیمت خودرو و موارد مشابه باعث شکست دولت تدبیر و امید در انتخابات بعدی ریاست جمهوری و بازگشت یک عده خواهد شد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
0
22
بی زحمت تعرفه واردات خودرو را صفر کنید تا خودرو ساز ها بفهمند یه من ماست چقدر کره داره.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
0
11
تولید خودرو در ایران رقابتی نیست و این واقعیتی غیر قابل انکار است بنابراین اینکه بازار قیمت را تعیین کند حرف بی حسابی است
امیر اکبری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
0
11
منم واقعا مکدر شدم بالاخره بعد از دو روز یادشون افتاد خودرو گران شده بجای این کار تعرفه ها رو بیارن پایین تا هم خودرو سازان قیمت این خودروهای بی کیفیت رو بیارن پایین و هم سعی کنن کیفیت رو ببرن بالا و وارد رقابت بشن. با این وضعیت ما هیچ وقت پیشرفت نمی کنیم و فقط مصرف کننده هست که داره ضرر میده!!!!!!!!!!!!!!!!!
سجاد عبدلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
3
14
امیدوارم واقعا یه فکری بکنید و همونجور که دیروز آقا فرمودند فقط حرف نزنیم ویکمم عمل کنیم
به خدا پرایدی که پای تولید کننده 4ملیون آب میخوره زوره برای مصرف کننده 19 ملیون و 20 میلیون و21 مکیلیون آب بخوره
آخه لا اقل دو برابر بیشتر روش نذارید
آخه خدایی درسته تو افغانستان ماشینای ما رو بخرن 5 ملیون و4 ملیون و حتی 3 ملیون اونوقت ما تو ایران اینجوری در بدر بشیم
گناه ما جوونای دهه هفتادی به بعد چیه رکه باید هم بنزین گرون بخریم هم ماشین گرون
به خدا یه موقعی با دو ملیون بهترین ماشینو میشد خرید
همین بابای من با 6 ملیون شش هفت سال پیش یه سیلو درجه یک خرید بنزینم لیتری 80 میزد پرایدم 5000000بود
اما الان؟؟؟/
بابای من با یک ملیون سال75یه خونه 800متری خرید اونوقت الان من تو سال 93 با یک ملیون یه متر زمینم نمیتونم بخرم
حقه این
عدالته این
خداییش ما هم خدایی داریم
یه آخرتیم هست
جواد22
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
4
19
جناب نوبخت ما هم از اینکه خام شعارهای دولت شما شدیم مکدر شده و جلوی طرفداران دولت قبل سرافکنده شدیم..... ما به امید اصلاح اقتصاد و سیاست خارجی به این دولت رای دادیم ولی افسوس که ....
جاوید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
0
11
میدونم مردم نیاز دارند که ماشین داشته باشند و واقعا بدون خودرو زندگی سخت میشه ولی چون توان مقابله با مافیای خودروسازی نیست به نظر می رسه یک حرکت مردمی در قالب تحریم کارساز باشه . اگر چنین همتی بوقوع بپیونده و برای حداقل ششماه ، اراده آهنین مردم در تحریم خرید خودرو به ظهور برسه چنان درس عبرتی خواهد شد که دیگه کسی به این راحتی ها با منافع مردم بازی نکنه .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
0
18
اینو خوب اومد:
اما باید اجازه دهند ما هم نسبت به واردات خودروهای باکیفیت و ارزان قیمت خارجی اقدام کنیم!!! گرفتید؟

خودروسازهای خوب ما باید اجازه بدهند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
1
12
خداوکیلی کامنت‌های ملت رو نگاه کنی مطمئن می‌شی یه نفر هم متن رو نخونده.
به نظرم بالاخره یه نفر حرف درست رو زد: «اگه قراره خودروساز‌ها قیمت بدن، پس واردات رو آزاد کنید».
والسلام.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
0
20
قیمتها را چندین میلیون افزایش میدین بعد سیصد چهارصد تومنی میارین پایین که بگین خیلی به فکر مردم هستین واقعا که!!!!
اميد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
1
17
خييييلي هم خوبه! قيمت خودرو داخلي رو بگذاريد بازار تعيين كنه‏، اما به شرط اينكه خودرو وارداتي هم به قيمت واقعي خودش برسه و عوارضش برداشته بشه! اونوقت ببينيد كسي به پرايد حاضره ١٠ تومن پول بده؟! به پژو ٤٠٥ دهه هشتاد حاضر ٢٥ تومن پول بده؟!
اين نحوه برخورد ظلم به مردمه، اين مدل كم فروشي و گران فروشي رو هيچ جاي دنيا به مردمش تحميل نميكنه!
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
15
9
هنوز باید فرصت داد، واقعاً 8 سال ویرانی رو توی 1 سال نمیشه ساخت.
متاسفانه ما کم صبر و تحمل شدیم و انتظار معجزه از دولت داریم.
البته در مواردی می شد که بهتر عمل بشه، الان هم واقعاً انتظار میره دولت جلوی خودروسازا با تمام قدرت وایسه، جون این حق مردمه و باید گرفته بشه.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
0
7
مردم هم مکدر شدند.تمام امیدم بجای اینکه تدریجی با رفع تحریم ها همه چیز باید ارزون بشه بدتر داره گرونتر میشه این موجب نامید شدن از دولت میشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
1
11
چرا در کلیه تصمیم گیریها برای 75میلیون نفر دولت ومجلس بدون در نظر گرفتن خواسته مردم هر چه خودشان دوست دارند تصویب واجرا میکنند ولی به خودروسازان که میرسد دولت ومجلس تا به حال تسلیم محض خودروسازان بوده اند مردم دارند کم کم به همه شک می کنند که آیا مدافعی دارند یا باید فقط زحمت بکشند وخودروسازان جان ومالشان را به باد بدهند لطفا دولت کوتاه نیاید وبیش از این به خودروسازان اجازه ندهد که این بلا را سر ملت بیاورند خودرو ارزان قیمت خارجی وارد کنید بعد اجازه دهید خودروسازان داخلی به هر قیمت که میتوتنند بفروشند
بهزاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
5
20
دولت تدبیر فقط شعار میده متاسفم
دولتیارزاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
0
9
با سلام ؛اگر می خواهید خودرو ارزان شود، لطفا این نسخه را اجرا کنید. بیائید برای مدتی (چند ماه ) خودرو نخرید . از تاکسی و اتوبوس استفاده کنید به شما قول می دهم نه تنها پراید پنج میلیون می شود ، بلکه کیفیتش هم بالا می رود ، وقتی من و شما از کیفیت پایین ماشین و قیمت بالای آن با آغوش باز استقبال می کنیم ، مکدر شدن رئیس جمهور دردی را دوا نخواد کرد.
حسام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
1
19
اتفاقا من فامليم مكدر است تازه با آقاي رئيس جمهور اقوام شديم
میثم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
0
16
روی صحبت من با جناب نوبخت هست
ما به دولت رای دادیم و همیشه سعی کردیم از عملکرد این دولت حمایت کنیم ولی قرار نیست شما ما مردم را با بازی با کلمات و واژه ها بپیچونید اگر دولت به این افزایش قیمت راضی نیست حتما میتونه جلوی این کار را بگیرد . نه اینکه هم افزایش قیمت داشته باشیم و هم بخواهیم با بازی با واژه ها به مردم بگوییم که نه ما مخالف افزایش قیمت هستیم .این یعنی فریب که ما از این دولت انتظار نداریم .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
0
12
راهش فقط و فقط برداشنن تعرفه های عجیب و غریب گمرکی هستش...مشکل اشتغال افراد مشغول در حوزه خودروسازی هم با به کارگیری آنها در صنایع قطعه سازی مرتبط با خودروسازان خارجی برطرف میشه...
مسلمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
0
7
الان دقیقا وضع ما اینگونه است که در رابطه با کالاها بخصوص خودرو، دولت مرزها را بسته و خودرو سازها با چوب بر سر مردم بدبخت می زنند.
احسان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
0
9
اقای نوبخت
این حرف توهین به مردم است.
رئیس جمهور به جای مکدر شدن، دستور صادر کنند.
لطفا کارهایی که محمد رضا رحیمی و دولت قبلی در خصوص خودرو انجام می دادند شما ادامه ندهید.
رئیس جمهور به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور اگر به دنبال حل مشکل است، اقدام به دستور و برخورد نمایند و برای مکدر شدن جمعیتی حدود 75 میلیون هستند که ان را انجام دهند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
0
7
سلام
بااین تفاسیر ما باید بریم این آروزی یک پراید سوار شدن بعد این همه وقت کارکردن هم به گور ببریم
ناشناس
|
BAHRAIN
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
0
11
فقط می توانم به آقای روحانی و نوبخت بگم خسته نباشید!!!
ناشناس
|
SWITZERLAND
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
1
7
آقای روحانی یا باید بی پرده ماجرای این همه زد و بند و رانت در خودرو مونتاژ کنی و واردات انحصاری را برای مردم بگویید یا این جریان فاسد را جراحی کنید در غیر اینصورت نباید انتظار داشته باشید مردم به شما اعتماد کنند .
ناشناس
|
NETHERLANDS
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
1
8
دوستانی که فکر می کنن دولت مجبوره شرایط به اصطلاح خودروسازها ( دلالان رانتی واردات خودرو ) رو بپذیره چون اشتغال عده ای از مردم به آن وابسته است سخت در اشتباه هستند . در زمان مدیر جهان بیش از 90 درصد قطعه سازان داخلی ورشکست شدند چون با رانت های خاص که مدیر جهان به چینی ها داد قطعات خودروها هم از چین وارد می شد و هنوز هم ادامه دارد بنابراین خیلی نباید نگران شغل در این زمینه باشید چون خیلی وقت است از بین رفته و هر کسی هم کاری برای خود دست و پا کرده است .
وقتی تعرفه آزاد شود و این مافیا شرش از سر مردم ایران کم شود می توان با خودرو سازی های خارجی وارد قرار داد شد تا در ازای واردات بدون تعرفه به ایران قرارداد های قطعه سازی با شرکت های ایرانی بسته شود این همان کاری است که ترکیه انجام داده است و شغل های بسیار زیادی در ایران ایجاد می شود .
ناصح
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
1
12
جناب آقای دکتر نوبخت ؛ کی باید به دولت جمهوری اسلامی اجازه بدهد که واردات خودرو با کیفیت ارزان قیمت را آزاد کند ؟!
محمدعلی
|
UNITED STATES
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
1
14
واقعا ظلم بالاتر از این وجود داره که مردم فقط و فقط مجبور باشند از این خودروهای بدون کیفیت استفاده کنند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
0
13
آقاى دكتر شما تعرفه گمرك را اصلاح و درهاى واردات خودرو را بگشاييد نگذاريد كشورمان به پاركينگى از اين گاريهاى قاتل تبديل شود گارى سازان به صادرات بپردازند
میثم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
0
14
چرا دولت نمیتونه جلوی شورای رقابت رو بگیره شواریی ک زیر نظر نهاد ریاست جمعوریس ؟! آقای روحانی تورو خدا نگذارید اینقد ظلم کنند این خودرو سازا حق این مردم پراید 23 میلیونی نیست بخدا .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
0
6
رئیس جمهور مکدر شد؟؟؟ بابا جان كاري كنيد طبق قانون يا اصلاح كنيد قانون را
نظرات بینندگان