arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۴ - ۲۶ بهمن ۱۳۸۹

رهبر انقلاب: عامل اصلي ايجاد اختلاف ميان مسلمانان دولت انگليس است

رهبر معظم انقلاب اسلامي امروز در ديدار آقاي عبدالله گل رئيس جمهور ترکيه و هيأت همراه، تأکيد کردند: روابط کنوني ايران و ترکيه در ابعاد سياسي و اقتصادي، و در مقايسه با ساليان متمادي گذشته، کم نظير است و بايد از اين فرصت تاريخي براي به فعليت رساندن همه ظرفيت هاي فراوان دو کشور استفاده شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رهبر معظم انقلاب اسلامي امروز در ديدار آقاي عبدالله گل رئيس جمهور ترکيه و هيأت همراه، جمهوري اسلامي ايران و ترکيه را دو کشور مسلمان، دوست و برادر خواندند و تأکيد کردند: روابط کنوني ايران و ترکيه در ابعاد سياسي و اقتصادي، و در مقايسه با ساليان متمادي گذشته، کم نظير است و بايد از اين فرصت تاريخي براي به فعليت رساندن همه ظرفيت هاي فراوان دو کشور استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری انتخاب،‌ حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به هدف گذاري دو کشور براي سه برابر کردن حجم مبادلات افزودند: ما معتقديم کشورهاي نزديک به يکديگر مي توانند همکاريهاي سياسي و اقتصادي خود را به صورت يک واحد ادامه دهند تا تأثيرگذاري آن بسيار بالا باشد.

حضرت آيت الله خامنه اي جايگاه فعلي ترکيه در دنياي اسلام را بسيار متفاوت از سالهاي قبل ارزيابي و خاطرنشان کردند: استقلال در مقابل غرب، فاصله گذاري با رژيم صهيونيستي و حمايت از مردم فلسطين، از جمله مسائل مهمي هستند که موجب نزديک شدن ترکيه به امت اسلامي شده است.

رهبر انقلاب اسلامي تأکيد کردند: اين سياست، سياست صحيحي است و ترکيه هرچه به دنياي بزرگ اسلام نزديک تر شود، به نفع خود و همچنين به نفع دنياي اسلام است.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به نزديکي ديدگاههاي ايران و ترکيه در مسائل منطقه اي بويژه مسائل افغانستان، عراق، لبنان و فلسطين افزودند: تحولات اخير مصر نيز قضاياي بسيار مهمي است که مي توان در جهت خير مردم مصر و منطقه فعاليت کرد.

ايشان سلطه دهها ساله امريکا و رژيم صهيونيستي در مصر و تحقير مردم را علت اصلي اين حرکت دانستند و خاطرنشان کردند: مردم مصر، مردمي مسلمان و داراي انگيزه هاي قوي اسلامي هستند.

رهبر انقلاب اسلامي تأکيد کردند: هرگاه مردم وارد صحنه شوند، روند تحولات تغيير خواهد کرد و ابزارهاي متعارف سياسي و نظامي کارايي خود را از دست خواهند داد و اکنون نيز مردم مصر در وسط صحنه هستند.

حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: امريکايي‌ها به دنبال مصادره حرکت عظيم مردم مصر هستند و جمهوري اسلامي ايران با دخالت طرفهاي خارجي در مصر مخالف، و معتقد است مردم بايد تصميم گير اصلي باشند.

ايشان مهمترين موضوع در دنياي اسلام را حفظ و تقويت وحدت امت اسلامي و پرهيز از افتادن در دام بيگانگان بمنظور ايجاد اختلاف و تفرقه دانستند و تأکيد کردند: اگر دنياي اسلام توانايي‌ها و ظرفيت‌هاي بالاي خود را بشناسد، شرايط بسيار متفاوت خواهد شد و دنياي اسلام مي تواند به عنوان يک قدرت تأثيرگذار در تحولات بين المللي نقش ايفا کند.

رهبر انقلاب اسلامي عامل اصلي ايجاد اختلاف ميان مسلمانان را دولت انگليس خواندند و با تأکيد بر اينکه همه سياستها و تدبيرهاي کشورهاي اسلامي بايد در جهت اتحاد و افزايش قدرت جهان اسلام باشد، خاطرنشان کردند: غرب همواره دنياي اسلام را تحقير کرده است و هر دولت و ملتي هم که بخواهد در مقابل اين تحقير حرکت کند و توانايي‌هاي خود را نشان دهد، با مخالفت و کارشکني هاي غرب مواجه خواهد شد.

حضرت آيت الله خامنه اي با يادآوري وعده تخلف ناپذير الهي مبني بر نصرت مسلمانان افزودند: اگر به شرايط کنوني منطقه و قدرتهاي سلطه گر و مقايسه آن با گذشته، توجه شود، نشانه هاي کمک الهي کاملاً مشهود است.

ايشان خاطرنشان کردند: امريکا و قدرتهاي پر داعيه غربي سي سال پيش، منطقه را جولانگاه خود کرده بودند اما، اکنون در چه وضعيتي هستند؟ وضعيت رژيم صهيونيستي کنوني با رژيم صهيونيستي سي سال پيش چگونه است؟ ايران امروز را با سي سال گذشته مقايسه کنيد. ترکيه امروز با سي سال قبل چه تفاوتي کرده است؟ عراق و فلسطين امروز با سالهاي گذشته چه تفاوتهايي دارند؟ همه اين موارد نشانه هاي کمک الهي است که اين روند با سرعت بيشتري به پيش خواهد رفت.

در اين ديدار که آقاي احمدي نژاد رئيس جمهور نيز حضور داشت، آقاي عبدالله گل رئيس جمهور ترکيه با ابراز خرسندي فراوان از ديدار با رهبر انقلاب اسلامي، روابط ترکيه و ايران را روابطي کهن و تاريخي خواند و با اشاره به مذاکرات خود با رئيس جمهور اسلامي ايران گفت: مذاکرات خوبي در تهران انجام شده است و اميدواريم همکاريهاي دو کشور در بخشهاي گوناگون بويژه در بخش خصوصي زمينه ساز کارهاي بزرگي شود.

رئيس جمهور ترکيه همچنين با اشاره به تحولات منطقه گفت: همه شواهد و قرائن نشان مي دهد منطقه در حال تغيير است و اميد است اين تغييرات به نفع مردم و کشورهاي منطقه باشد.

آقاي عبدالله گل موضوع حفظ وحدت کشورهاي اسلامي را نيز در مسائل منطقه اي، مهم برشمرد.
نظرات بینندگان