arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۱۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۰۸ - ۲۰ تير ۱۳۹۳

خودداری داعش از توزیع کپسول گاز در میان کردها/«داعش» نفت‌ سوریه را بشکه ای چند می‌فروشد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تروریست های گروهک موسوم به «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش) که نام خود را به «دولت اسلامی» تغییر داد، پس از سیطره بر برخی چاههای نفت سوریه حال اقدام به فروش نفت خام کرده‌اند

 تروریست های گروهک موسوم به «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش) که نام خود را به «دولت اسلامی» تغییر داد، پس از سیطره بر برخی چاههای نفت سوریه حال اقدام به فروش نفت خام کرده‌اند.
 
به گزارش پایگاه خبری «دام برس» گروهک تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) با احاطه به چاههای نفت سوریه در استان دیرالزور، هر بشکه نفت را به قیمت ۱۲ دلار به فروش می‌رساند.
 
پیش از این، چاههای نفت دیالزور در دست دیگر گروههای تروریستی قرار داشت و آن‌ها هر بشکه نفت را معادل ۳۰ الی ۵۰ دلار می‌فروختند.
 
به گفته برخی کارشناسان، قبل از بحث درباره قیمت یا هر مسئله فرعی دیگری در این خصوص، سوال اصلی این است که چه کسانی این نفت را می‌خرند. نفتی که سرانجام به کشورهای غربی می رسد، چگونه در داد و ستدی غیر مستقیم با گروهکی مانند داعش، خریداری می‌شود. روسیه چندی پیس از آماده کردن پیش‌نویسی خبر داد که بر اساس آن خرید نفت سوریه از گروه‌های مسلح در سوریه ممنوع شود.
 
در این گزارش همچنین آمده است: تروریست‌های داعش کپسول‌های گاز مایع را بین شهروندان مناطقی که تحت سیطره آن‌هاست توزیع می‌کنند، از شهر البوکمال گرفته تا شمال شرق سوریه در اطراف شهر حلب شامل حاتم‌بخشی گروههای تروریستی شده‌اند. تکفیری‌های داعش تلاش زیادی می‌کنند تا چهره منفور آن‌ها نزد مردم منطقه بهبود یابد و اکنون این کار را با توزیع ارزان گاز و مواد سوختی می‌کنند.
 
در این میان اما کرد‌های سوریه مورد هجوم گروه داعش هستند. شهرها و مناطق کرد نشین بهره‌ای از این کپسول‌های گاز نمی‌برند و تروریست‌های داعش از توزیع گاز بین شهروندان مناطق کردنشین خودداری می‌کنند.
 
یکی از منابع اصلی درآمد تکفیری‌های داعش، نفت و گازی است که از منابع زیر زمینی سوریه غارت می‌کنند. عمده خریداران این نفت و گاز دلال‌های سوختی هستند که نفت خریداری شده را به مقصد اروپا و آمریکا روانه می‌کنند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان