arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۱۴۷۷
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۰۹ - ۲۰ تير ۱۳۹۳

وزیر بهداشت: مشکلات فقط با پول حل نمی شود/امسال درصدی از مراکز درمانی به بخش خصوصی واگذار می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی گفت :بسیاری از مشکلات ، فقط با پول حل نمی شود. برای رسیدن به هدف «تحول بنیادین و ماندگار در نظام سلامت» باید تفکر، فرهنگ و ساختار را تغییر دهیم.

دکتر « سید حسن هاشمی » با درج یادداشتی در وب سایت شخصی خود نوشت:حتی داخل سازمان وزارت بهداشت هم برای ایجاد فرهنگ رسیدن به تحول بنیادین نظام سلامت ، مشکل داریم؛ چون همه فکر می کنند، بهداشت و درمان حوزه ای حاکمیتی است و این فکر دولتی را به سادگی نمی توان تغییر داد. به خصوص در حوزه بهداشت که این تغییر نگرش بسیار سخت تر است.

هاشمی با بیان اینکه برای ایجاد فرهنگ نوین در حوزه بهداشت و درمان هم ، فکر کرده و برنامه داریم افزود : امسال کار واگذاری درصدی از مراکز درمانی به بخش خصوصی را البته با رعایت تعرفه ها و نظارت کامل ، آغاز خواهیم کرد.

هاشمی که یاداشت اخیر خود را به مناسبت دومین ماه آغاز طرح تحول نظام سلامت نوشته ،این طور عنوان می کند که دو مــاه از آغــاز طــرح تحــول نظــام ســلامت می گـذرد. هـر چنــد از منظر بیرونی آن چه روی داده، تحولی اساسـی تلقی می شـود اما این طرح، خود شروع یک راه است.راه سخت و دشواری که پیمودنش علاوه بر عزم و تلاش و خستگی ناپذیری، همکاری جمعی را طلب می کند.

وی طرح تحول نظام سـلامت را مقدمه ای برای افزایش مشارکت مردم در مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی دانست و افزود: ایمان دارم تا این مشارکت شکل نگیرد، نمی توانیم شاهد تحولی بنیادین و ماندگار در نظام سلامت باشیم.

وزیر بهداشت در ادامه می نویسد: نکته مهم آنکه ما این راه را با تمام نقاط ضعف و قوت ، تمام حمایت ها و نارضایتی ها، دلگیر شدن ها و خشنودی ها آغاز کرده ایم و از این راه برنخواهیم گشت؛ پس همه باید با صبر و درایت هر آن چه می توانیم انجام دهیم تا ادامه راه آسان تر طی شود.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در ادامه این یادداشت با بیان اینکه به یقین اجرای طرحی چنین بزرگ که در پهنه کشور گسترده شده است ، خالی از اشکال نیست؛ اظهارداشت: قطعاً نقاط ضعفی داریم که تلاش می کنیم آنها را شناسایی و برطرف کنیم.

هاشمی تاکید کرد :نباید از یاد برود که طرح هایی چنین عظیم به عزمی ملی ؛به نگاهی فرا جناحی، به توانی مضاعف و به عشقی خالصانه به مردم و میهن نیاز دارد .
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان