arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۱۶۵۱
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۲ - ۲۱ تير ۱۳۹۳

وزیر دفاع آمریکا: برای کمک به عراق با ایران و روسیه هماهنگی نمی‌کنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


وزیر دفاع آمریکا گفت: ایالات متحده مانورهای نظامی و یا عملیات‌هایش را برای کمک به عراق در جنگ با شبه‌نظامیان داعش با ایران و یا روسیه هماهنگ نمی‌کند.

به نقل از خبرگزاری پی.تی.آی، چاک هاگل،‌ وزیر دفاع آمریکا به خبرنگاران گفت: واشنگتن به نیروهای امنیتی عراق برای مقابله با شبه‌نظامیان گروه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) کمک می‌کند و آگاه است که اقدامات ایران و روسیه برای کمک به دولت عراق ثمربخش است اما برای انجام هماهنگی با هیات‌های این دو کشور و اقدامات آن‌ها در مقابله با شبه‌نظامیان داعش مشارکت نمی‌کند.

وی افزود: آنچه که ما انجام می‌دهیم کمک به نیروهای عراقی است و به این کار ادامه خواهیم داد. ما به دنبال ارزیابی تیم‌های خود در عراق هستیم و توصیه‌ها و رهنمودهایی را بر مبنای این ارزیابی‌ها به این تیم‌ها ارائه می‌دهیم.

کاخ سفید نیز اعلام کرد: واشنگتن به این مساله که رهبران سیاسی عراق باید با یکدیگر باشند و متحد عمل کنند تا با تهدید داعش مقابله کنند، ادامه خواهد داد.

جاش ارنست، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید در این باره گفت: ما علنا اعلام کرده‌ایم که مذاکراتی باید برای حل بحران حضور داعش در عراق صورت گیرد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان