arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۱۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۴ - ۲۱ تير ۱۳۹۳

مطهری خطاب به حمید روحانی: خیرخواه رهبری کسانی هستند که واقعیات جامعه را به اطلاع ایشان می‌رسانند/تملق و چاپلوسی شما بسیاری از حضار جلسه با رهبری را متأذی کرد

علی مطهری، با انتشار نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام حمید روحانی، از اظهارات وی درباره جلسه ملاقات فراکسیون شاهد مجلس با مقام معظم رهبری انتقاد کرد و گفت: «خیرخواه مقام رهبری کسانی هستند که واقعیات جامعه را به اطلاع ایشان می‌رسانند.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


علی مطهری، با انتشار نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام حمید روحانی، از اظهارات وی درباره جلسه ملاقات فراکسیون شاهد مجلس با مقام معظم رهبری انتقاد کرد و گفت: «خیرخواه مقام رهبری کسانی هستند که واقعیات جامعه را به اطلاع ایشان می‌رسانند.»

به گزارش «انتخاب»، متن این نامه خطاب به رییس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی به نقل از ایسنا در زیر می آید:

«با اهداء سلام، در تاریخ 14 تیر 93 مطلبی از جناب‌عالی در خبرگزاری رسا درباره جلسه ملاقات فراکسیون شاهد مجلس و چند گروه دیگر با رهبر انقلاب در 26 خرداد 93 منتشر شد که شامل تحریفاتی در مطالب مطروحه در آن جلسه بود. چند نکته قابل ذکر است:

1. جناب‌عالی مطرح کردن یک مسئله فرهنگی مرتبط با ساماندهی موتورسواران در آن جلسه را مورد نقد قرار دادید که اصلا چرا مطرح شده است، یعنی در حضور مقام رهبری نباید درباره انضباط اجتماعی و فرهنگ عمومی و حل یک معضل اجتماعی و یک نقطه ضعف جامعه صحبت کرد، بلکه فقط باید از وضع موجود تعریف و تمجید کرد و احیانا به تملق و چاپلوسی پرداخت، کاری که خوشایند ایشان نیست. به علاوه، مسئله انضباط اجتماعی مسئله‌ای است که خود مقام رهبری با ذکر مصداق جزئی‌تر آن یعنی نحوه رانندگی ما ایرانیان در سخنرانی سال گذشته خود در بجنورد آنجا که درباره تمدن نوین اسلامی و سبک زندگی اسلامی بحث می‌کردند ذکر کرده‌اند و مطلب اینجانب در پیگیری همان مسئله بود. ظاهرا ناراحتی جناب‌عالی از مطرح شدن مسئله حصر خانگی بوده و این موضوع را بهانه قرار داده‌اید.

2. از قول رهبر انقلاب نقل کرده‌اید که در پاسخ به این مطلب گفتند «حل مشکل ترافیک موتورسواران چه ارتباطی به من و دفتر دارد». به هیچ وجه ایشان چنین جمله‌ای نگفتند بلکه بر پیگیری آسیب‌های فرهنگی مذکور در سخنرانی بجنورد از جمله همین مسئله تأکید کردند.

اگر تاریخ نگاری شما از نهضت اسلامی به همین منوال بوده و در نقل وقایع و اقوال به همین میزان امانت و انصاف را رعایت کرده‌اید، بسیار مایه تأسف و شرمساری است.

3. درباره نقل قول اینجانب از یکی از مقامات عالی‌رتبه راهنمایی و رانندگی در خصوص مانع سامان یافتن وضعیت موتورسواران، اینجانب را ساده و پیاده، دهن‌بین و زودباور دانسته‌اید که حتی نیازی نمی‌بینم پیرامون آن خبر به مصداق «ان جائکم فاسق بنبأ فتبیّنوا» تحقیق و پرس و جو کنم، یعنی از نظر جناب‌عالی آن مقام عالی‌رتبه فاسق است! چگونه در حالی که لباس روحانیت به تن دارید به راحتی به یک شخص مؤمن فرهیخته محترم تهمت فسق می‌زنید؟!

سخن پایانی این که مشکل جناب‌عالی این است که فکر می‌کنید در مواجهه با رهبر انقلاب فقط باید دل ایشان را شاد کنید و از مطرح کردن واقعیات و نقاط ضعف جامعه برای برطرف کردن آن خودداری نمایید. اصل «النصیحة لائمة المسلمین» را عمدا فراموش کرده‌اید و مؤید این حرف، ‌سخن پایانی جناب عالی در آن جلسه است که برای آنکه اظهار لحیه‌ای کرده باشید جملاتی گفتید که تعفن ناشی از تملق و چاپلوسی شما بسیاری از حضار جلسه را متأذی کرد. خیرخواه مقام رهبری کسانی هستند که واقعیات جامعه را به اطلاع ایشان می‌رسانند نه کسانی که سهوا و به خیال خود برای شاد کردن دل ایشان، یا عمدا و به طمع دنیا مطالب بی‌ارزش و یا غیرواقعی و احیانا تملق‌آمیز را مطرح می‌کنند. نحوه رفتار با امام و پیشوا را باید در نحوه رفتار شهید آیت‌الله مطهری با امام خمینی جستجو کرد که شرح آن در این مقاله نمی‌گنجد.»

نظرات بینندگان
انتشار یافته:
در انتظار بررسی: ۱۹۸
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
20
317
عزیزی! علی مطهری.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
15
248
باسلام جناب آقای مطهری ؛ فقط افسوس می خورم که چرا نتوانستم در مقطعی باشم که شهید بزرگوار مطهری می زیست . یقینا این شهامت و صداقت بیان و رفتار شما نوری است از انوار آن شهید بزرگوار ؛ امیدوارم بر راه خود مصمم و استوار بمانید و خداوند متعال شما را کمک نماید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
11
172
وقتی حرف های با شهامت شما رو میشنوم جناب مطهری ،اندیشه های اسلامی شهید مطهری ،برام نمایان میشه و از حالت کتاب بودن در میان.ازت ممنونیم
شرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
7
135
درود بر شرفت . و رحمت بر پدرت که به حق از خون همان پدری.
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
7
127
واقعادستتون درد نکنه آقای مطهری که حرف دل ملیونها ایرانی را میزنید خدا شما را حفظ کند
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
117
20
مردم کوفه قدر علی(ع)را ندانستند دچار منصور دوانقی شدند حالا شما ها اینقدر نفاق افکنی کنید ومردم را از انقلاب دلسرد که افردی دیگر مثل طالبان و ابوبکر وغیره از یک طویله سر در اورده وبنام اسلام ناب به مملکت وزن وبچه های مردم رحم نکرده نمونه اختلاف نظر واختلاف قدرت در پاکستان/افغانستان/ واخیرا سوریه وعراق وافریقا خواهشا ادم باشید /
ایلقار
|
Germany
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
3
17
اقای مطهری امیدوارم دور بعد انتحابات ریاست جمهوری شما هم کاندبدا شوید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
1
9
مردی
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
0
0
احسان برشما آزاده مرد
نظرات بینندگان