arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۱۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۰ - ۲۲ تير ۱۳۹۳

جاسوس پیونگ‌یانگ با کمک‌های دولتی کره جنوبی زندگی می‌کند!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 جاسوس پیشین کره شمالی که برای کسب اطلاعات محرمانه برای کیم جونگ ایل، رهبر سابق کره شمالی تلاش می‌کرد اکنون با کمک‌های خیریه در سئول زندگی می‌کند چرا که هیچ کس حاضر به استخدام وی نیست.

به نوشته روزنامه میل، وون جئونگ ‌هوا که در حال حاضر در شهر کوچک گانپو واقع درکره جنوبی زندگی می‌کند، متوجه شده که مهارت‌های جاسوسی‌اش در کره جنوبی ارزشی ندارد وبه سختی در تلاش است تا شغلی همچون پیشخدمتی یا نظافت‌چی داشته باشد چرا که کارفرماها به محض پی بردن به زندگی گذشته‌اش وی را اخراج می‌کنند.

درحالی که تعدادی از جاسوس‌های پیشین زندگی خوب و جدیدی در کره جنوبی دارند و به نوشتن کتاب یا صحبت درباره کره شمالی در برنامه‌های تلویزیونی مشغول هستند، اما وون جئونگ هوا هرگز چنین تجربه‌ای نداشته است.

وون جئونگ ‌ هوا در حال حاضر با کمک مالی دولتی به مبلغ ماهانه 800 دلار زندگی خود را می‌گذراند.

اقدامات جاسوسی وی در کره جنوبی آنقدر جدی گرفته نشده و وی برای پیدا کردن حتی یک شغل معمولی به شدت در تلاش است.

وون جئونگ هوا چندین بار به خاطر برملا شدن گذشته‌اش ازکار بی‌کار شده و چندین بار به خودکشی فکر کرده است.

از آنجایی که جرائم وی ماهیتی جنسی دارند، در کره جنوبی که یک کشور محافظه کار است به عنوان یک لکه ننگ تلقی می شود.

در سال 2008 میلادی پس از آنکه یکی از دادگاه‌های کره جنوبی اعلام کرد که وون جئونگ هوا به عنوان یک پناهنده عادی کره شمالی وارد سئول شده و سپس از روابط جنسی برای کسب اطلاعات محرمانه از افسران ارتش کره جنوبی استفاده کرده، به زندان افتاد.

رسانه‌ها وی را به عنوان "ماتاهاری کره شمالی" خطاب می‌کنند. ماتاهاری یک رقصنده هلندی بود که در جریان جنگ جهانی اول از روابط جنسی برای کسب اطلاعات محرمانه استفاده می‌کرد.

کره شمالی ضمن متهم کردن سئول به درست کردن رسوایی جاسوسی برای خدشه‌دارکردن تصویر پیونگ یانگ تاکید کرد که وون جئونگ هوا یک جنایتکار بوده است.

وی پس از آزادی از زندان در یک برنامه تلویزیونی گفت که از دستورات پیونگ یانگ برای ترور دو تن از مقام‌های اطلاعاتی ارتش کره جنوبی با استفاده از سم امتناع کرده است.

دادگاه وون جئونگ هوا گفت، وی در یکی از یگان‌های عملیات ویژه پیونگ یانگ آموزش دیده و دختر یکی از جاسوسان کره شمالی بوده که در یکی از ماموریت‌های جاسوسی در کره جنوبی کشته شده است.

برخی از پناهندگان کره شمالی که پیش از سال 2008 میلادی با وون جئونگ ‌هوا دیدار کرده بودند، می‌گویند، وی غیر حرفه‌ای است و نمی‌تواند یک جاسوس حرفه‌ای و تعلیم دیده باشد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان