arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۲۳۲۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۳ - ۲۵ تير ۱۳۹۳

نوبخت: برداشت 4.1 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی صحت ندارد/دولت حتما از فرجی دانا حمایت می کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی دولت گفت: در یک همکاری مشترک با بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و نظام بانکی،
پرداخت وام ازدواج بعد از تعطیلات عید سعید فطر، از سرگرفته می شود.

«محمد باقر نوبخت» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت به همراه وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران حضور یافت.

نوبخت یکی از مباحث امروز جلسه هیات دولت را پرداخت وام ازدواج بیان کرد و اظهارداشت: مشکلات نظام بانکی موجب شده بود که نزدیک به یک میلیون نفر از کسانی که ازدواج کرده اند در نوبت دریافت وام باشند و از دریافت آن محروم شده باشند.

وی تاکید کرد: با توجه به تاکیدات رییس جمهوری امروز مقرر شد در یک همکاری مشترک با بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و نظام بانکی، بعد از تعطیلی عید فطر، پرداخت وام های ازدواج از سر گرفته شود.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری با تشکر از همکاری علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی و ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی و همچنین برگزاری جلسات مختلف در این زمینه گفت: آنها دستگاه های مرتبط را مسوول کردند که همه موانع موجود را شناسایی و برطرف کنند و وام ازدواج در آینده نزدیک و در مدت هفت تا هشت روز آینده به دست این عزیزان برسد.

نوبخت اظهارامیدواری کرد: سایر گره های موجود در کشور در سایه رایزنی وهماهنگی مسوولان مرتبط حل شود.

وی درباره منبع وام ازدواج هم گفت: این منابع از طریق منابع قرض الحسنه اختصاص خواهد یافت.



** حساسیت دولت در احیا ارزش های اسلامی

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به این سوالی درباره این که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای دولت در موضوع فرهنگی تاکید کردند، گفت: موضوع فرهنگ موضوع دولت نیست بلکه موضوع نظام است و همه دستگاه های دولتی به شدت آن را دنبال خواهند کرد.

نوبخت با بیان این که وزیر کشور گزارشی از اقدامات انجام شده در مورد حجاب و عفاف ارایه کردند، افزود: هنجارها و ارزش های نظام برای دولت بسیار مهم است اما ممکن است درباره چگونگی اثربخشی آن اختلاف روش وجود داشته باشد.

وی همچنین درباره علت حضور حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری در مذاکرات وین 6 توضیح داد که باتوجه به اینکه در این مذاکرات مواردی مطرح می شود که نیازمند کسب اطلاع از پایتخت است همانگونه که وزرای خارجه 6 کشور دیگر این کار را انجام دادند آقای فریدون هم برای این منظور به وین رفت.

نوبخت درباره طرح نحوه فعالیت احزاب که درحال حاضر در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است هم گفت: هرجایی که ببینیم موادی از این قانون با حقوق شهروندی مغایرت دارد با آن مخالفت خواهیم کرد.



**حق هیچ یک از کارکنان دولت تضعیف نخواهد شد

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری در پاسخ به این سوال که با بخشنامه اخیر سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی رییس جمهوری اضافه کاری از حقوق بازنشستگی کسر شده است گفت: از همین جا از جناب آقای عسگری آزاد می خواهم این موضوع را در قالب انجام گفت وگو روشن کنند.

نوبخت خاطر نشان کرد: قطعا حق هیچیک از کارکنان دولت تضعیف نخواهد شد اما باید مستند قانونی آن وجود داشته باشد تا بتوانیم اجرا کنیم.

نوبخت درباره لایحه دولت در ارتباط با مطبوعات هم گفت: این لایحه هنوز در جلسه عمومی هیات وزیران مطرح نشده است.



** برداشت 4.1 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی صحت ندارد

وی همچنین درباره برداشت 4.1 میلیاردی از صندوق توسعه ملی اظهار داشت: این موضوع صحت ندارد و در این باره حتما با آقای الیاس نادران نماینده مجلس شورای اسلامی مذاکره خواهم کرد تا مبنای این خبر مشخص شود.



** منابع و مصارف هدفمندی یارانه ها

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری همچنین در پاسخ به سوالی در مورد سهم یارانه برای تولید توضیح داد: در حال حاضر دو منبع برای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها داریم و چند محل برای مصرف آن نیز در نظر گرفته شده است.

نوبخت ادامه داد: یکی از این منابع از محل افزایش قیمت های حامل های انرژی است که در تبصره 21 سقف این عدد 48 هزار میلیارد تومان بوده است که البته ما به اندازه 48 هزار میلیارد تومان منبع اقدام به افزایش قیمت های حامل انرژی نکرده ایم.

وی با بیان این که منبع دیگر این کار استفاده از بودجه عمومی است، خاطرنشان کرد: 11 هزار و 300 میلیارد تومان از منابع بودجه عمومی برای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها کمک می شود که متاسفانه از دولت قبل به یادگار مانده و در مجموع 59 هزار و 300 میلیارد تومان منبع در نظر گرفته شده است.

سخنگوی دولت، مصارف این ارقام را در بخش های بهداشت و درمان، تولید، اشتغال و حمایت از خانواده های تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) عنوان کرد و گفت: چهار هزار و 800 میلیارد تومان در بخش درمان، پنج هزار و 200 میلیارد تومان برای اشتغال و 800 تا هزار میلیارد تومان برای یارانه غیر نقدی در نظر گرفته شده است.



** تعارض حل بیکاری با استخدام دولتی

سخنگوی دولت در مورد نابسامانی نظام اداری کشور و گزارش هایی مبنی بر جذب نیروهای غیردولتی در دولت گذشته نیز گفت: در حال حاضر فشار بر این است که ما بیکاری را از راه استخدام حل کنیم، در حالی که ما به دنبال حل مساله بیکاری از طریق اشتغال و ایجاد فرصت شغلی در واحدهای تولیدی و صنعتی هستیم و این کار در حال انجام است.

نوبخت ادامه داد: پس اینکه این اقدامات با سازمان مدیریت و برنامه ریزی مغایرت داشته باشد، باید بگویم این سازمان هر جا درمورد منابع انسانی برنامه ریزی می کند، منابع مالی هم باید دیده شود حال چه سازمان مدیریت و چه سازمان برنامه و بودجه در آینده تشکیل شود.

وی همچنین درباره اقدامات دولت در حوزه قیمت گذاری گفت: درست است که ما برای خروج از رکود سیاست هایی داریم و کارهای اساسی انجام می دهیم اما نمی توانیم به بهانه انجام کارهای اساسی نمی توانیم ملت را در برابر افزایش قیمت ها بی پناه قرار دهیم.



** دولتی نبودن شورای رقابت

سخنگوی دولت درباره اقدامات دولت برای قیمت گذاری خودرو هم اظهار داشت: دولت بارها مخالفت خود را در این مورد اعلام کرده است اما توجه داشته باشید که شورای رقابت دولتی نیست و استقلال نظر دارد و از یکی از اعضای این شورا شنیدم که شورا در حال تجدید نظر نسبت به قیمت های اعلام شده است.



** دولت حتما از فرجی دانا حمایت می کند

نوبخت همچنین در باره کارت های زرد به وزیران و استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهارداشت: دولت حتما از آقای فرجی دانا به عنوان وزیر فهیم و با شخصیت فرهنگی حمایت می کند و البته ایشان هم در مواردی که گفته شده است، باید دقت نظر بیشتر داشته باشند، اقدامات لازم را انجام خواهند داد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
2
6
تعرفه خودرو را کاهش دهید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
0
0
شورای رقابت دولتی نیست؟؟؟!!!! یه نگاه به ترکیب شورا بندازید.
نظرات بینندگان