arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۲۳۹۷
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۸ - ۲۶ تير ۱۳۹۳

هشدار پوتین به واشنگتن : دود تحریمها به چشم خود آمریکا خواهد رفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در پی گسترش تحریم های اعمال شده از سوی امریکا علیه روسیه ، ولادیمیر پوتین روز چهارشنبه هشدار داد که این تحریمها ضمن به بن بست رساندن روابط دو کشور به منافع تجاری امریکا در کشورش لطمه خواهد زد.


به گزارش خبرگزاری رویترز از برازیلیا ،دولت امریکا روز چهارشنبه به دلیل آنچه که دخالت روسیه در اوکراین تلقی می کند گسترده ترین تحریمهایش را تاکنون علیه بازیگران مهم اقتصادی روسیه از جمله گازپروم بانک و شرکت ˈ روس نفت ˈ و دیگر شرکتهای مهم بانکداری و انرژی و دفاعی این کشور اعمال کرد.

پوتین گفت : وی باید برای اطلاع از دورنمای کامل تحریمها ، جزئیات آن را بررسی کند. ولی : اطمینان دارد که این تحریمها به منافع ملی امریکا در بلندمدت لطمه خواهد زد.

پوتین گفت :ˈ این بدان معناست که شرکتهای امریکایی مایل به کار در روسیه، قدرت رقابت خود را با دیگر شرکتهای انرژی در جهان از دست خواهند د اد. ˈ

وی گفت : این تحریمها به شرکت اگزان موبیل که فرصعت فعالیت در روسیه را یافته است لطمه خواهد زد. پس آیا آنها نمی خواهند این شرکت آنجا کار کند ؟ آنها در حال لطمه زدن به شرکتهای انرژی مهم خود هستند.

تحریمهای جدید همچنین مقامات ارشد روسیه از جمله نایب رئیس دومای دولتی یا مجلس روسیه ، وزیر کریمه ، فرمانده نهاد اطلاعاتی روسیه ( اف اس بی ) و رهبر جدایی خواهان اوکراین را هدف قرار داده اند.

اتحادیه اروپا پیشتر چند نفر از این مقامات را در لیست تحریمها قرار داده بود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان