arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۲۵۹۶
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۲ - ۲۷ تير ۱۳۹۳

گزارش معاون رییس جمهوری از برنامه های قرآنی سازمان حفاظت محیط زیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار توسعه فرهنگ قرآنی با عزم ملی و مدیریت جهادی که از سوم تیر ماه در باغ موزه دفاع مقدس آغاز به کار کرده تا پایان تیرماه از ساعت 18 تا 24 پذیرای علاقه مندان است.

معصومه ابتکار افزود: ما در حوزه دینی و قرآنی کارهای جدی انجام دادیم که از جمله برگزاری دو سمینار ملی در ارتباط با مفاهیم دینی و قرآنی و محیط زیست و یک سمینار بین المللی با عنوان «دین، فرهنگ و محیط زیست» بود که امیدواریم بتوانیم این مسیر را دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه قرآن صراحت جدی بر محیط زیست دارد، اضافه کرد: در آیه 41 سوره روم به صورت صریح و روزآمدی به مسئله محیط زیست اشاره شده که اگر به محتوای آن دقت کنیم می بینیم این آیه به صورت دقیق اشاره به مسائلی دارد که امروز در مورد محیط زیست در خشکی و دریا با آن درگیر هستیم؛ مسائلی که به دست انسان اتفاق می افتد که بهترین تعبیر همان مسئله فساد است که اگر انسان این روند را تغییر ندهد، لطمه جدی به خود و دنیا خواهد زد.

رییس سازمان حفاظت محیط تصریح کرد: ما درس های بسیار زیادی در ارتباط با فرهنگ، اخلاق و رفتارمان می توانیم از قرآن بگیریم اما متاسفانه نتوانستیم به این مسائل بپردازیم.

معاون رییس جمهوری در مورد حضور سازمان حفاظت محیط زیست در نمایشگاه قرآن گفت: امسال در نمایشگاه حضور نداشتیم اما امیدوارم بتوانیم در سال آینده چند اثر خوب را در نمایشگاه بیست و سوم به معرض دید بازدیدکنندگان قرار دهیم.

ابتکار با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان، گفت: این ماه، ماه نزول قرآن است و فرصت بسیار خوبی است تا در این دنیای پر از گرفتاری برای مداقه و تامل بیشتر در مفاهیم قرآن وقت بیشتری بگذاریم و نمایشگاه بین المللی قرآن نیز یکی از این فرصت هاست تا از لحظات حضور در آن بهره ببریم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در مورد محتوای نمایشگاه قرآن گفت: برپایی چنین نمایشگاهی کار ارزنده ای است که سال به سال بر کیفیت آن افزوده می شود؛ فعالیت ها و محصولاتی که در این نمایشگاه ارائه شده، کارهای خوبی است و مخاطبان خاص خود را دارد؛ به ویژه این که برای کودکان و نوجوانان کارهای ارزشمندی عرضه شده است.

بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار توسعه فرهنگ قرآنی با عزم ملی و مدیریت جهادی که از سوم تیر ماه در باغ موزه دفاع مقدس آغاز به کار کرده تا پایان تیرماه از ساعت 18 تا 24 پذیرای علاقه مندان است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان