arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۲۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۳ - ۲۷ تير ۱۳۹۳

پوتین: تحریم ما به آمریکا آسیب می زند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهور روسیه گفت: اعمال تحریم های آمریکا نه تنها به روسیه بلکه به شرکت های آمریکایی نیز آسیب وارد خواهد کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، شبکه خبری یورونیوز درگزارشی درباره اعمال تحریم های جدیدآمریکا علیه روسیه اعلام کرد این اقدام با واکنش تند مقامات روسی مواجه شده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در اظهار نظری در این باره اعلام کرد این تحریم اقدام انتقامی آمریکا است.

رئیس جمهوری روسیه افزود: تحریم های جدیدی که آمریکا علیه روسیه اعلام کرده است به شرکت های آمریکایی نیز آسیب وارد خواهد کرد. اثر این تحریم های جدید آمریکایی مانند اثر بومرنگ است که در نهایت به خودشان بر می گردد. افزایش تحریم های آمریکا بدون شک روابط دو کشور را دربن بست قرار خواهد داد و از نظر اقتصادی نیز هم به دولت هم به مردم آمریکا آسیب وارد خواهد کرد.

تحریم های جدیدی که آمریکا علیه روسیه اعلام کرده است شرکت های مهم و بزرگی مانند روسنفت و شرکت گازی نوواتک و بانک گازپروم بانک را هدف قرار داده است.

ایگور سچین مدیر عامل شرکت نفتی روسنفت در این باره گفت« با توجه به اینکه روسنفت تامین مالی بودجه کشور را تامین می کند هدف از تحریم آن نه تحریم یک شرکت بلکه هدف آن حاکمیت روسیه است. هدف کلی تر این اقدام آمریکا وخیم تر کردن ساختار و سلامت اقتصاد شهروندان روسیه است.»

تاثیر اولیه تحریم های آمریکا محروم کردن شرکت های روسیه از تامین مالی به دلار در میان مدت و بلند مدت خواهد بود.این تحریم ها بعد از آن به روسیه تحمیل شد که واشنگتن به این نتیجه رسید که مسکو هیچ اقدامی برای پایان داده به بحران اوکراین انجام نداده است.
نظرات بینندگان