arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۲۶۰۲
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۳ - ۲۷ تير ۱۳۹۳

گامهای والیبال ایران به سوی کسب مدال در بازیهای المپیک 2016

تیم والیبال ایران در آوردگاه نهایی لیگ جهانی والیبال نبرد دشواری پیش رودارد، اما این چالش فقط یک گام به سوی کسب مدال در بازیهای المپیک 2016 محسوب می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تیم والیبال ایران در آوردگاه نهایی لیگ جهانی والیبال نبرد دشواری پیش رودارد، اما این چالش فقط یک گام به سوی کسب مدال در بازیهای المپیک 2016 محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تیم ایران تحت سرمربیگری اسلوبودان کواچ شگفتی ساز گروه ای مرحله مقدماتی لیگ جهانی شد. این تیم بعد از ایتالیا دوم شد و بالاتر از برزیل قهرمان 9 دوره رقابتها و لهستان قهرمان سال 2012 ایستاد.

کواچ قبل از آغاز این تورنمنت گفت: ما رقابتها را در حالی آغاز کردیم که کمترین شانس را برای صعود داشتیم. اما تیم ایران با دو برد و دو شکست مقابل برزیل و لهستان، بیش از توانایی های خود ظاهر شد.

در آوردگاه نهایی لیگ والیبال که در شهر فلورانس ایتالیا آغاز شد، ایران با روسیه که قدرت شکست ناپذیر طی دو سال گذشته محسوب می شود و برزیل میزبان بازیهای المپیک 2016 هم گروه شد.

ایران در اولین دیدار خود سه بر دو مقابل روسیه شکست خورد، اما در صورتی که امروز ایتالیا را شکست دهد می تواند به مرحله نیمه نهایی صعود کند.

کواچ گفت: صعود ایران امکانپذیر است. ما باید به حریفان خود احترام بگذاریم، اما نباید از آنها بهراسیم. ما اشتیاق زیادی داریم و بهترین بازی خود را مقابل ایتالیا ارایه می کنیم.

ستارگان اصلی ایران را سعید معروف کاپیتان 29 ساله تیم و محمد موسوی بازیکن 26 ساله که بهترین مدافع فصل تا این مرحله محسوب می شود، تشکیل می دهند. اما شهرام محمودی به علت مصدومیت از ناحیه قوزک پای چپ حضور ندارد.

موسوی گفت: لحظه پیروزی ایران شکست برزیل و لهستان بود. ما در سال گذشته اعتماد به نفس زیادی بدست آوردیم.

فدراسیون والیبال ایران این تورنمنت را به منزله مرحله مهمی قلمداد می کند. با انتصاب خولیو ولاسکو آرژانتینی در سال 2011 ، نسلی از بازیکنان بااستعداد پرورش یافتند که به کسب مدال در بازیهای 2016 چشم دوخته است.

محمودی در مورد استراتژی تیم گفت: همه چیز برنامه ریزی شده است.

تیم ایران با ولاسکو دو بار در سالهای 2011 و 2013 قهرمان آسیا شد و در لیگ جهانی 2013 شرکت کرد. این تیم پیروزی هایی مقابل کوبا، ایتالیا، صربستان و آلمان کسب کرد.

ولاسکو برای هدایت تیم ملی کشورش در ماه فوریه از تیم ایران جدا شد. با این حال آرژانتین جواز حضور در لیگ جهانی را بدست نیاورد.

تیم ایران قرار است در رقابتهای قهرمانی جهان در لهستان که از 30 اوت تا 21 سپتامبر برگزار می شود، شرکت کند. این تیم سپس بازیهای آسیایی را که از 19 سپتامبر تا 4 اکتبر در کره جنوبی برگزار می شود، درپیش دارد.

کواچ گفت: بازیکنان ایران برای بهتر شدن باید تجربه بین المللی کسب کنند. در باشگاههای اروپایی ، آنها باید برای حضور در ترکیب اصلی تیم مبارزه کنند؛ در حالی که در ایران جایگاه آنها در ترکیب اصلی تیم ها تضمین شده است.

موسوی اولین بازیکنی است که می تواند به خارج عزیمت کند. باشگاه فنرباغچه ترکیه و مودنا ایتالیا علاقه مند جذب این بازیکن هستند.

معروف نیز از یک باشگاه آنکارا پیشنهاد دارد. میلاد عبادی پور نیز از باشگاه ورونا پیشنهاد دارد.

به لطف پیشرفت والیبال ایران در رقابتهای جهانی، علاقه به والیبال در ایران در سالهای اخیر به سرعت افزایش یافته است. کواچ در این باره گفت: این ورزش ممکن است با پیشی گرفتن از فوتبال به ورزش اول ایران تبدیل شود.
نظرات بینندگان