arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۲۶۸۱
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۲۸ تير ۱۳۹۳

آمریکا: تحمل نمی کنیم! تا به حال 1500 راکت به اسرائیل شلیک شده!/ از حق اسرائيل براي دفاع از خود دفاع مي کنيم!/ اسرائيل: غيرنظاميان را هدف قرار نمي دهیم! / حماس برادر معنوی داعش است!

این هفته، سازمان ملل در غزه بیست موشک را کشف کرد که در یکی از مدارسش جا سازی شده بود. این نهاد خیلی زود این موشک ها را منتقل و این اقدام را محکوم کرد. این اقدامات، غیر قابل دفاع هستند و ما به شدت این اقدامات غیر اخلاقی، غیر قانونی و استفاده خطرناک از مدارس و بیمارستان ها را برای استفاده های نظامی که برخی از آسیب پذیرترین اعضای یک جامعه را با تهدید روبرو می کند، محکوم می کنیم!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سامانتا پاور، نماینده آمریکا در سازمان ملل در نشست شورای امنیت این سازمان در رابطه با تحولات در غزه گفت آمریکا از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت می کند.

به گزارش «انتخاب» ؛ پاور گفت آمریکا به شدت نگران شلیک راکت ها از سوی حماس و بالا گرفتن خصومت ها در منطقه است. به صورت خاص، ما نگران تاثیرات ویران کننده این درگیری ها بر غیر نظامیان اسرائیلی و فلسطینی هستیم. رئیس جمهور اوباما امروز صبح با نخست وزیر اسرائیل برای تاکید بر حمایت قاطع آمریکا از حق دفاع اسرائیل از خود صحبت کرد.

وی ادامه داد : همانطور که رئیس جمهور اوباما امروز گفت، هیچ کشوری نمی تواند تحمل کند که راکت هایی از مرزهایش به سویش شلیک شود یا تروریست ها به خاکش تونل بزنند. در دو هفته اخیر، حماس و دیگر گروه های مسلح در در غزه بیش از هزار و پانصد راکت به سوی مراکز جمعیتی در اسرائیل شلیک کرده اند.

پاور گفت حملات حماس برای هر عضوی از سازمان ملل غیر قابل قبول است. اسرائیل حق دارد از شهروندان خود دفاع و از این حملات جلوگیری کند. رئیس جمهور اوباما امروز صبح همچنین گفت که ما به شدت نگران کشته شدن احتمالی افراد بی گناه بیشتر نیز هستیم. بسیار اهمیت دارد هر کاری که لازم است صورت گیرد تا از تلفات غیر نظامیان جلوگیری شود و رنج های مردان و زنان بیگناه کاهش یابد. پیامدهای بالا گرفتن خشونت ها برای همه ما روشن است. ما از دیدن تصاویر منتشر شده از رنج های غزه ای ها از جمله کشته یا زخمی شدن فلسطینی های غیر نظامی بی گناه از جمله کودکان و بی سرپناهی هزاران نفر اندوهگین هستیم.

وی ادامه داد غیر نظامیان اسرائیلی از جمله افراد سالمند و کودکان نیز به سوی پناهگاه ها می روند در حالی که مدت زمانی محدود برای هشدار در برابر راکت های شلیک شده از سوی غزه دارند. تحمل چنین وضعی نه برای فلسطینی ها و نه برای اسرائیلی ها، میسر نیست. چهار کودک فلسطینی که در ساحل غزه بازی می کردند مانند هر کودک دیگری که از بازی کردن خسته نمی شوند جان باختند، مرگ آنان غمبار است و مقامات اسرائیلی تحقیقاتی را در خصوص مرگ آنان شروع کرده اند.

پاور گفت پیامدهای ویرانگر این درگیری ها زمانی روشن تر می شود که حماس تمایلی به میانجی گری های صلحی که مصر به صورت جدی شروع کرده است، نشان نمی دهد. توقف خشونت ها به غیر نظامیان در هر دو طرف فرصتی برای صلح می دهد ولی حماس همچنان به شلیک راکت ادامه می دهد. همانطور که بارها گفته ایم، آمریکا خود را به یافتن راه حلی دیپلماتیک برای پایان دادن به خشونت ها ملزم می داند. همانطور که رئیس جمهور اوباما نیز به روشنی گفته است، باور داریم که باید به آتش بسی که در نوامبر دو هزار و دوازده به آن رسیده بودیم، بازگردیم.

نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت به این منظور، ما از پیشنهاد آتش بس مصر حمایت می کنیم و برای همین هم جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا با شرکای منطقه ای همکاری می کند تا توقفی بر خصومت ها صورت گیرد و آماده است برای رایزنی های بیشتر به منطقه سفر کند. تا زمان رسیدن به این آتش بس، باید هر کاری که می توانیم انجام دهیم تا به غیر نظامیانی که در میانه درگیری ها گرفتار شده اند، کمک کنیم. ما یک توقف پنج ساعته درگیری ها که دیروز با تلاش های هماهنگ کننده ویژه به دست آمد خرسند هستیم. این امر باعث شد سازمان ملل و کارکنان نهادهای پزشکی و انساندوستانه فرصتی بسیار مهم کمک رسانی به زخمی ها و انتقال افراد بی سرپناه آسیب پذیر به دست آورند.

وی ادامه داد همچنین باعث شد زمانی برای رسیدن خدمات بنیادین به دست آید و فرصتی کوتاه برای کسانی که از این درگیری ها به شدت آسیب دیده بودند، به دست آید. این را نیز باید روشن بگوییم که این وقفه، فقط یک وقفه است. توقفی کوتاه در درگیری هایی خشونت بار و مداوم است که باعث وارد آمدن آسیب و ترور به مردم می شود. وقفه نمی تواند جای گزین آتش بسی باشد که به آن نیاز هست. در واقع چیزی که شاهدش هستیم، بحرانی انسانی در غزه است که به سرعت رو به وخامت گذاشت است. آب، غذا، برق و مواد دارویی به شدت کم است، سازمان ملل، نهادهای انساندوستانه و شهروندان عادی فلسطینی فعالیت هایی عمده برای کمک به نیازمندان صورت می دهند. با این حال اوضاع وخیم است و بر شدت وخامت آن نیز افزوده می شود. تا زمانی که آتش بس به دست آید، ما از همه طرف ها می خواهیم از جان غیر نظامیان محافظت و به تاسیسات و تجهیزات انساندوستانه از جمله تاسیسات مربوط به سازمان ملل احترام بگذارند.

وی ادامه داد این هفته، سازمان ملل در غزه بیست موشک را کشف کرد که در یکی از مدارسش جا سازی شده بود. این نهاد خیلی زود این موشک ها را منتقل و این اقدام را محکوم کرد. این اقدامات، غیر قابل دفاع هستند و ما به شدت این اقدامات غیر اخلاقی، غیر قانونی و استفاده خطرناک از مدارس و بیمارستان ها را برای استفاده های نظامی که برخی از آسیب پذیرترین اعضای یک جامعه را با تهدید روبرو می کند، محکوم می کنیم. هیچ خانواده ای اعم از اسرائیلی یا فلسطینی نمی توانند با بیم ناامنی در خانه های خود زندگی کنند. هیچ کودکی اعم از فلسطینی یا اسرائیلی نباید با صدای راکت یا تیراندازی در نیمه شب از خواب برخیزد یا از رفتن به مدرسه محروم شود زیرا بیرون رفتن ممکن است خیلی خطرناک باشد. هیچ ملتی نمی خواهد در چنین وضعی زندگی کند.

وی افزود بسیار ناراحت کننده است که آنان مجبور تحمل چنین وضعی هستند. تنها راه پایان دادن به چنین وضعی توقف فوری شلیک راکت از غزه و کاهش خصومت هاست. این چیزی است که ما امروز خواهانش هستیم. افزایش اخیر خشونت ها با ربایش و قتل بی منطق سه پسر اسرائیلی شروع شد که با ربایش و قتل بی منطق یک پسر فلسطینی دنبال شد. تا کنون، بی گناهان زیادی کشته شده اند و رنج غیر نظامیان باید پایان یابد.

از حق اسرائيل براي دفاع از خود دفاع مي کنيم!/ اسرائيل: غيرنظاميان را هدف قرار نمي دهیم! / حماس برادر معنوی داعش است!

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه ی رژیم صهیونیستی مدعی شد این رژیم مرتکب هیچ جنایتی نشد و تمام تقصیرها بر گردن حماس است.

به گزارش انتخاب ؛ پل هرشن در گفتگوی زنده با این شبکه ی تلویزیونی از تل آویو درباره ی عملیات زمینی ارتش اسرائیل در مرز غزه گفت: دولت اسرائیل و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل شب گذشته اعلام کرده بود که عملیات زمینی در غزه صورت خواهد گرفت و هدف از برگزاری آن نیز نابود کردن شبکه ی تروریستی زمینی یا همان تونل ها است. این تونل ها دو کار انجام می دهند ، اول اینکه به مرکز فرماندهی و کنترل عملیات نظامی حماس تبدیل شده اند و دیگر اینکه این تونل ها نقش ارسال تسلیحات به حماس را بازی می کنند.دولت اسرائیل اعلام کرده است که احتمال گسترش این عملیات در غزه وجود دارد. ما درباره ی یکی از تیره ترین تفکرات در تاریخ سیاسی معاصر صحبت می کنیم ، این افراد( حماس) برادران معنوی داعش در سوریه و عراق، بوکوحرام در نیجریه و از برادران معنوی الشباب هستند که در کنیا ترس و وحشت ایجاد
می کنند. شیوه ی رفتار این گروهها مطابق با قرن بیست و یکم نیست.

این مقام رژیم صهیونیستی افزود: حماس در غزه است. تا زمانی که حماس از متوقف کردن اقدام خود در هدف قرار دادن غیرنظامیان ما خودداری می کند، عملیات ادامه دارد.حماس هدف قرار دادن غیر نظامیان ما را متوقف نمی کند، به همین علت است که ما در این وضعیت قرار داریم. ما سه آتش بس داشتیم که دو تا از آنها در چهل و هشت ساعت گذشته بود که ما به آنها پایبند بودیم ولی حماس هر دوی آنها را رد کرد. یا آنها هدف قرار دادن غیرنظامیان را متوقف می کنند و یا اینکه ما آن را متوقف می کنیم. آنها یک شبکه ی تروریستی و زیرساخت های تروریستی چشمگیر دارند که در طی سالها ایجاد شد. پرسش این است که چگونه می شود از شر این شبکه خلاص شد. احتمال گسترش عملیات نظامی زمینی در غزه وجود دارد. ارتش اسرائیل فقط اهداف مشروع نظامی را هدف قرار می دهد.

مجری الجزیره انگلیسی گفت: گفته ی شما درست نیست ، شما تاکنون یک خانه را ویران کردید و یک ساختمان را ویران کردید که رسانه های خارجی در آن حضور داشتند! شمار زیادی از غیرنظامیان کشته شدند.

سخنگوی وزارت خارجه ی رژیم صهیونیستی پاسخ داد: غیرنظامیان کشته شدند و این یک فاجعه است که حماس باعث آن شد.

وی افزود: من نمی دانم که شما در میدان رزم بوده اید یا خیر اما میدان رزم مکانی وحشتناک است که هیچ چیز در آن مشخص نیست و غیرنظامیان نیز گرفتار آن می شوند. ارتش اسرائیل هرگونه تلاش خود را به خرج می دهد تا غیر نظامیان هدف قرار نگیرند، به نظر من کارشناسان نظامی در سراسر دنیا اذعان دارند که اسرائیل گام های بی سابقه ای بر می دارد تا به جمعیت غیرنظامی هشدار بدهد!!

این مقام اسرائیلی افزود: هیچ گونه حملات کور علیه فلسطینی ها صورت نمی گیرد، دیروز چهار پسر(فلسطینی) در ساحل کشته شدند که فاجعه آمیز است اما در این مورد تحقیق می کنیم.شب گذشته دولت مصر بیانیه ای صادر و اعلام کرد مسئولیت تشدید اوضاع بر عهده ی حماس است. محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی شب گذشته گفته بود اقدام اسرائیل درپذیرش آتش بس پیشنهادی مصر و در مقابل اقدام حماس در رد کردن این آتش بس ، آزار دهنده است. این یک واقعیت در عرصه ی میدانی است. ما یک دمکراسی کارآمد و لیبرال هستیم و در وضعیتی که بسیار پیچیده است به قوانین پایبند هستیم. بازیگری که در مقابل ما قرار دارد کشور نیست و در لباس غیرنظامیان اقدام می کند!

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۱۲
غیر قابل انتشار: ۱۷
ستاداسلامی قدس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
12
19
البته زمانی که گروه جند انصارالله وابسته به داعش در رفح امارت اسلامی اعلام کرد این حماس بود که با آن وارد جنگ شد و آن ها را به سوریه متواری کرد.
یکی کردن حماس و داعش احمقانه است.
مجتبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
7
27
این جالبه ((شیوه ی رفتار این گروهها مطابق با قرن بیست و یکم نیست.))
تا حالا بالای 300 نفر زن و بچه و مردم رو کشتند بعد زبونشون هم درازه. چرا بیمارستان و مرکز کودکان معلول و خانه ها را میزنید؟ آیا این حملات کور نیستند؟
واقعا طنز تلخ روزگار ماست...
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
8
25
اسراییل حق داره از خودش مردمش دفاع کنه مردم مظلوم غزه هیچ حقی ندارن واقعا شرم اوره خدا لعنت کنه شمارو که دم از حقوق بشر میزنید درصورتی که بوی از انسانیت نبردبد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
8
22
لعنت بر انسان های دروغگو از جمله نماینده آمریکا در سازمان ملل وسخنگوی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی که در جلوی چشم جهانیان زنان و کودکان را به خاک و خون می کشند و بعد منکر آن می شوند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
9
24
خدا لعنت کنه این اسراییل و اسراییلی های حاکم بر امریکا را
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
8
19
متن کامل خوندم کاملا زیرکانه تلاش کردن خودشونو بی تقصیر جلوه بدهند و طرفدار حقوق بشر جالبه چه کسی اول حمله موشکی شروع کرده اسراییل یا حماس اصلا بهانه شروع که کشته شدن 3 اسراییلیه کاملا فاقد منطق با کدوم دلیل مقصر مردم غزه هستن تمام این حرفها اینقدر بهش چیزی چسبوندن که یک ادم بی اطلاع میگه بابا این فلسطینیا عجب ادمهای جنگ طلبی هستن در حالی که بیاین اصلا مسله جنگ بزاریم کنار چرا اسراییل در تمام این سالها مردم غزه محاصره اقتصادی کرده نمیزاره کمک های انسانی به غزه برسه در شرایط غیر جنگ اون موقع کجایین مدافعین حقوق بشر همه یادمون اون کشتی ترکیه ای چی کارش کردن به خاطر کمک رسانی بعد هم اگه شما دنبال اتش بسین باید یک اتش بس دایم برقرار بشه نه اینکه هر وقت اسراییل عشقش کشید حمله کنه هر وقت خواست بگه اتش بس تماما حرفاتون فریب و حیله هستش با ظاهری زیبا باطنش خواستین بپوشونین اما حقیقت چیزیه که مردم میبینن نه میشنون
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
11
19
با همچین کسایی داریم مذاکره میکنیم
آقای ظریف خدا قوت...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
15
24
مرگ بر آمریکا
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
همه سیاستمداران امروز، تنها منافع نظامشان برایشان مهم است و جز فریبکاری، هیچ خیری برای مردم ندارند.
نظرات بینندگان