arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۲۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۲ - ۲۸ تير ۱۳۹۳

شمخانی: تلاش دولت و مردم عراق برای مقابله با تروریسم تکفیری ابتکار ارزنده ای است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت:‌ تلاش دولت و مردم عراق برای مقابله با تروریسم تکفیری به کار گرفته اند، ابتکار ارزنده ای است که تضمین کننده موفقیت های سیاسی و بازگرداندن ثبات و امنیت به این کشور است.

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق به همراه گروهی از رهبران احزاب شیعی این کشور با علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفتگو کرد.

 شمخانی در این دیدار با تشریح شرایط پیچیده امنیتی و سیاسی منطقه ،اشتراکات و پیوستگی امنیتی ایران و عراق را که دارای مرزهای طولانی با یکدیگر هستند واقعیتی انکارناپذیر خواند وگفت:‌ دو کشور اسلامی طی سال های متمادی هدف دسیسه های مختلف خارجی بودند و با توجه به تداوم این روند لازم است ظرفیت های امنیت سازی جدید در قالب همکاری های نرم افزاری توسعه یابد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان ، تمدن سازی بر اساس مبانی دین مبین اسلام و فراهم نمودن زمینه های بهبود معیشت و رفاه اجتماعی را گامی تعیین کننده در زمینه افزایش اعتماد و همبستگی اجتماعی دانست و گفت:‌ تلاش دولت و مردم عراق که ظرفیت های سیاسی را به عنوان پشتوانه برنامه های نظامی برای مقابله با تروریسم تکفیری به کار گرفته اند، ابتکار ارزنده ای است که تضمین کننده موفقیت های سیاسی و بازگرداندن ثبات و امنیت به این کشور است.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق نیز در این دیدار از پیوندهای عمیق فرهنگی ودینی میان مردم ایران و عراق به عنوان بستری منحصر بفرد برای تبادل ظرفیت های معطوف به ایجاد ثبات و امنیت در منطقه یاد کرد و افزود:‌ مردم سلحشور و با ایمان عراق با اتحاد و برادری از این مرحله تاریخی نیز با پیروزی و سربلندی عبور کرده و زبونی و شکست را به دشمنانشان تحمیل خواهندکرد.

سید عمار حکیم روند افزایش همکاری و مودت میان گروه های شیعی و سایر جناح های سیاسی و قومی عراق را امیدوار کننده و رو به جلو بیان کرد و افزود:‌ همه باید تلاش کنیم تا ضمن ارجحیت دادن به منافع ملی بر نگاه های شخصی و جناحی مشکلات گذشته را با نگاه به آینده حل وفصل کنیم.
نظرات بینندگان