arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۳۰۳۱
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۱ - ۳۰ تير ۱۳۹۳

آمادگی بیمارستان های ایران برای پذیرش مصدومان غزه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با انتشار بیانیه ای، بی توجهی سازمان های بین المللی برای توقف حملات به غزه و کوتاهی در امداد رسانی به مردم بی دفاع را نقض حقوق بشر خواند و از آمادگی بیمارستان های ایران برای پذیرش مصدومان غزه خبر داد.

در بیانیه دکتر «سیدحسن هاشمی» که روز دوشنبه انتشار یافته، آمده است: مسدود کردن راه های ارسال غذا و دارو و حملات مکرر به امدادگران، مراکز درمانی و آمبولانس های ارجاع بیماران در غزه و ممانعت از خروج بیماران از گذرگاه رفح برای مداوای موثر با دشواری های فزاینده ای همراه است و منجر به کشته شدن بسیاری از کودکان و زنان بی دفاع در غزه شده است.

وی در این بیانیه با تاکید بر اینکه محرومیت مردم بی دفاع غزه از نیازهای اولیه انسانی نقض حقوق بشر است، می افزاید: ضروریست سازمان های بین المللی برای توقف هرچه سریع تر این جنایات بشری اقدام کرده و زمینه هرچه زود تر امداد رسانی به مردم در محاصره غزه را فراهم آورند.

وزیر بهداشت ادامه می دهد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن این حملات، آمادگی کامل خود را برای تامین تجهیزات و داروی مورد نیاز مجروحان غزه اعلام می دارد. بیمارستان های جمهوری اسلامی ایران آماده پذیرایی از مصدومینی هستند که به مراقبت های پزشکی و اعمال جراحی پیچیده نیاز دارند.

«حملات جنگنده های رژیم غاصب صهیونیستی به مناطق مختلف غزه، فاجعه ای انسانی را رقم زده و با وجود بیش از 340 شهید و بیش از صدها تن مجروح، مجامعی بین المللی، تنها به صدور بیانیه ها و اعلام نگرانی و تاسف اکتفا کرده اند.»

وزیر بهداشت در این بیانیه می افزاید: بیش از دو سوم قربانیان حملات صهیونیست ها به شهر غزه را کودکان و زنان بی دفاع تشکیل می دهند، در حالیکه مهاجمان راه های ارسال غذا و دارو همچون گذرگاه رفح را برای مردم مظلوم غزه مسدود کرده و حتی گروه پزشکی و امدادگران و مراکز درمانی و آمبولانس های امداد را نیز مکررا مورد تعرض این حملات قرار داده اند، مجامع بین المللی و محافل حقوق بشر سکوت کرده اند.

«در جهانی که گاه برای کشته شدن حیوانات جنجالی تبلیغاتی به راه می افتد، صهیونیست ها بی پروا به جنایات خود ادامه می دهند، کودکان را در زمین بازی، مادران را در خانه ها، پیرمردان و پیرزنان را در بیمارستان ها بمباران می کند و به شهادت می رسانند. انسانیت به کدام وادی گام نهاده که رژیمی غاصب می تواند بی واهمه جنایتی را آغاز کند؛ دامنه اش را گسترش دهد و به تمام قوانین بین المللی بی توجه باشد و هر فعل زشت و پلشتی را به انجام رساند.»

هاشمی در این بیانیه می افزاید: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تمام وزرای بهداشت و درمان جهان و به ویژه کشورهای اسلامی می خواهد، سکوت خویش را بشکنند و در اقدامی هماهنگ و بین المللی، تلاش کنند راهکاری برای رساندن غذا و دارو به مجروحان، مصدومان و داغ دیدگان غزه فراهم شود و با اتخاذ آتش بسی هر چند موقت، مجروحان این رخ داد ددمنشانه را از طریق زمین و هوا از منطقه خارج سازند. به امید روزی که همه ساکنان این کره خاکی در امنیت و رفاه زندگی کنند و سایه شوم جنگ و زیاده طلبی از سر انسان ها رخت بربندد.

طی 13 روز تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه، تا کنون 501 از مردم مظلوم این منطقه شهید و سه هزار و 500 نفر زخمی شده اند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان