arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۳۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۴ - ۳۰ تير ۱۳۹۳

آخرین وضعیت همکاری‌های صنعتی ایران و روسیه

وی همچنین ورود دوباره ایران به بازار انرژی را نه تنها برخلاف منافع روسیه ندانست بلکه این اقدام را در جهت شفافیت و رقابت‌پذیری بازار موثر دانست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


آخرین وضعیت همکاری‌های صنعتی ایران و روسیه در دیدار سفیر کشورمان با رئیس اتحادیه کارفرمایان و صنعت‌گران روسیه بررسی شد.

به گزارش انتخاب در این دیدار دو طرف ضمن تشریح آخرین وضعیت همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف صنعتی خواستار توسعه و ارتباط بیشتر شرکت‌های صنعتی دو کشور شدند.

الکساندر شوخین، رئیس اتحادیه کارفرمایان و صنعت‌گران روسیه مشکلات اقتصادی میان دو کشور را به دلایل غیراقتصادی و اعمال تحریم‌ها به خصوص در حوزه بانکی ارتباط داد و گفت: با رویکرد مثبت و سازنده‌ای که در مذاکرات ایران با کشورهای گروه 1+5 دیده می‌شود امیدواریم که نتایج مثبت آن را در روابط اقتصادی روسیه و ایران شاهد باشیم.

وی همچنین ورود دوباره ایران به بازار انرژی را نه تنها برخلاف منافع روسیه ندانست بلکه این اقدام را در جهت شفافیت و رقابت‌پذیری بازار موثر دانست.

مهدی سنایی، سفیر ایران در مسکو نیز همکاری‌های دو کشور در تمامی عرصه‌های صنعتی به ویژه انرژی را مهم ارزیابی و اظهار کرد: روابط اقتصادی پیش از دوره تحریم روندی افزایشی داشت که تشدید تحریم‌ها باعث شد این رقم معکوس شده و سطح روابط اقتصادی کاهش یابد.

وی آمادگی ساختارهای اقتصادی ایران را برای همکاری با اتحادیه کارفرمایان و صنعت‌گران روسیه اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، اتحادیه کارفرمایان و صنعت‌گران روسیه نهادی دولتی با هدف هماهنگی میان شرکت‌های صنعتی روسیه با ساختارهای اقتصادی سایر کشورها است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان