arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۳۰۶۸
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۵ - ۳۰ تير ۱۳۹۳

نماینده آشوریان ایران: ظلم در غزه کمتر از فجایع داعش نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


یوناتن بت‌کلیا، دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان و نماینده آشوریان ایران در مجلس،با صدور بیانیه‌ای فجایع غزه را محکوم کرد.

  در این بیانیه آمده است:«فاجعه‌ای که گروه منفور داعش در خانه مادری‌مان برای هموطنان آشوری به پا کرده چنان گسترده است که بسیاری از شخصیت‌ها و نهادهای جهانی از جمله نوری مالکی به عنوان نخست‌وزیر عراق جهانیان را به مقابله با خشم و آوارگی که به آشوریان عراق رفته فرا خوانده است. به این سبب اتحادیه جهانی آشوریان در پاسخ به این فراخوان برای همدردی با فاجعه‌دیدگان و آوارگان کوچ دردانگیز از وطن، عزای عمومی برای جامعه آشوری اعلام می‌کند و ملت بزرگ آشور را در هر گوشه جهان به خیزش در برابر این فاجعه فرا خوانده و سهیم این عزا می‌خواند.

ظلمی که این روزها رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی علیه مردم مظلوم، زنان و کودکان بی‌گناه و بی‌دفاع غزه انجام می‌دهد نیز کمتر از فجایع داعش نیست. اتحادیه جهانی آشوریان ضمن محکوم نمودن هرگونه حرکت تروریستی خواستار وارد عمل شدن سازمان ملل و همه کشورهای مدعیان حقوق بشر جهت مقابله با این حرکات است.

بنا به دعوت دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان از سران کلیساهای آشوری و کلدانی، عالیجنابان اسقف اعظم ماررمزی گرمو، اسقف مارنرسای بنیامین، کشیش نینوس مقدس‌نیا مقرر شد در ساعت 18 پنج‌شنبه 2 مرداد 1393 دعای همگانی جهت برقراری صلح در عراق، سوریه و غزه در کلیسای مارتوما (امیرآباد) برگزار شود.

با تسلیت برای همدردی با مصیبت‌دیدگان به سوگ خواهیم نشست.»

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان