arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۳۰۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۷ - ۳۰ تير ۱۳۹۳

انتشار دوره جدید فصلنامه ارغنون

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فصلنامه ارغنون، پس از سال‌ها خاموشی، دوره جدید انتشار خود را آغاز کرد. شماره 1 و 2 این نشریه، به موضوع «آزادی اراده» پرداخته که از میان مقالات آن، می‌توان به «جبر مطلق»، نوشته پیر سایمون لاپلاس، «هیدگر و مفهوم آزادی»، اثر بهمن پازوکی، «در ذات آزادی»، نوشته مارتین هیدگر، «آزادی و تعین‌گرایی»، نوشته یورگن هابرماس، «برهانی برای ناسازگارگرایی» اثر پیتر ون‌ان‌واگن، «آزادی اراده و مفهوم شخص» نوشته هری فرنکفورت و «سلامت روانی و متافیزیک مسئولیت» اثر سوزان ولف اشاره کرد. از نکات قابل توجه این نشریه، حضور برخی از مترجمان نام آشنا همچون شاپور اعتماد، بهمن پازوکی و امیر صائمی در گروه مترجمان این فصلنامه است. یادداشت احمد مسجد جامعی با عنوان «داستان ارغنون» و همچنین مقدمه علی پور محمدی بر این نشریه، سیر تاریخی انتشار این فصلنامه و همچنین، افق ها و سیاست‌های پیش‌رو را تبیین می کند.

 این فصلنامه در دور تازه فعالیت خود، اگرچه همچون گذشته، به دنبال ترجمه و انتشار مقالات شاخص در قلمرو اندیشه غربی است، با گروهی کاملا متفاوت از نویسندگان و مترجمان پا به عرصه مطبوعات نهاده است. دکتر علی پورمحمدی که پیش از این به عنوان سردبیر و مدیر مسئول در نشریاتی همچون «خردنامه» و «متن» در حوزه مطبوعات فعالیت کرده، مدیر مسئول این نشریه است. امیر کرباسی، سید مجید کمالی، محمود مروارید، سید نصرالله موسویان و احمدرضا همتی مقدم به عنوان اعضای هیئت تحریریه با فصلنامه ارغنون همکاری می کنند.     

صاحب امتیاز این نشریه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در زمان مدیریت احمد مسجد جامعی بر این وزارتخانه، وی مدیر مسئول ارغنون بوده است.

شماره 1 و 2 فصلنامه ارغنون متشکل از 17 مقاله در 374 صفحه در اختیار علاقه‌مندان حوزه‌های نظری و فلسفی قرار گرفته است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی قرنی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
0
1
خوشحالم که تولد دوباره ارغنون را پس از 9 سال شاهدیم امیدوارم این تولد به مرگ شماره 27 منتهی نگردد
نظرات بینندگان