arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۳۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۰۹ - ۳۱ تير ۱۳۹۳

خشم جهانی از وحشی‌گری‌های اسرائیل/ دنیا در حمایت از غزه به پاخاست!

قلب تهران این روزها برای غزه می‌تپد. آنگونه که ده‌ها تن از فعالان اجتماعی در مخالفت با ادامه کشتار مردم غزه روبه روی سازمان ملل اعتراض کردند. بدون شعار، یک ساعت با پلاکاردهای خود ایستادند و کشتار مردم در فلسطین را محکوم کردند. البته در جریان این تجمع، هیچ مقامی از دفتر سازمان ملل در میان معترضان حاضر نشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وقتی همه از تلویزیون‌ بازی‌های جام جهانی را تماشا می‌کردیم، مردم غزه زیر آتش بودند. وقتی از هیجان برد یا باخت والیبال در پوست خود نمی‌گنجیم، خانه‌ها در غزه ویران می‌شود. وقتی بیدارشدن از خواب صبح برایمان سخت است، تصور یک لحظه آرامش برای مردم غزه سخت است. دوران سخت برای غزه و تمام انسان‌ها. تعداد کشته‌شدگان غزه به بیش از 400 نفر و تعداد زخمی‌ها به بیش از 3000 نفر رسید. تا پایان گزارش به احتمال زیاد براین تعداد افزوده خواهدشد. 

به گزارش انتخاب؛ مردم تمام کشورها در برابر این بی عدالتی هم زبان هستند. مخالف‌ند و می‌خواهند هرچه زودتر کشتار مردم غزه متوقف شود. هنرمندان ایرانی در اینستاگرام با مردم غزه همدردی می‌کنند. شبکه‌های اجتماعی پر است از از تصاویر خون، جنگ و مرگ. از راه دور دیدن تصاویر دردناک است. درد از چشمان و صورت‌های عکس لحظه‌ای پاک نمی‌شود. خارج از فضای مجازی، در خیابان‌ها هم مردم خشم خود را از این بی عدالتی اعلام می‌کنند. 

قلب تهران این روزها برای غزه می‌تپد. آنگونه که ده‌ها تن از فعالان اجتماعی در مخالفت با ادامه کشتار مردم غزه  روبه روی سازمان ملل اعتراض کردند. بدون شعار، یک ساعت با پلاکاردهای خود ایستادند و کشتار مردم در فلسطین را محکوم کردند. البته در جریان این تجمع، هیچ مقامی از دفتر سازمان ملل در میان معترضان حاضر نشد.



دانشجویان علوم پزشکی تهران هم در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی تجمع کردند. همچنین بیش از ۱۶۰ تن از سینماگران و هنرمندان و مدیران فرهنگی کشور با انتشار نامه‌ای خطاب به  بانکی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد تنفر و انزجار خود را نسبت به حملات و کشتار وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه اعلام کردند. دانشجویان و مردم مشهد هم با تجمع مقابل دفتر سازمان ملل در مشهد، به سکوت مجامع جهانی اعتراض کردند و خواستار رسیدگی فوری به اوضاع مردم مظلوم غزه و فلسطین شدند.



معترضان در ترکیه شیشه‌های کنسولگری اسرائیل را شکستند

اعتراض به کشتار غزه در ترکیه مثل ایران نبود. زمانی که صدها تن از مردم در استانبول در اعتراض به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه جمع شدند، به کنسولگری اسراییل حمله کردند. معترضان پرچم‌های ترکیه و فلسطین را در دست داشتند و شعارهایی را در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی سر ‌دادند. آن‌ها با پرتاب سنگ به سمت ساختمان کنسولگری اسراییل در استانبول شیشه‌های ساختمان را شکستند. این اعتراض با حمله پلیس ضد شورش مواجه شد که برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از زور استفاده می‌کردند. پلیس ضد شورش ترکیه برای حمایت از کارکنان کنسولگری با استفاده از آب پرفشار و شلیک گاز اشک‌آور جمعیت معترض را متفرق کرد.



از سال 2000 تاکنون 1520 کودک در فلسطین شهید شدند

در خود فلسطین هم کودکان در اعتراضی، خواستار رفع محاصره غزه از سوی رژیم صهیونیستی شدند. کمال الشرافی وزیر امور اجتماعی فلسطین، از زندانی بودن 10 هزار کودک فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی خبر داد. این درحالیست که براساس اخبار منتشر شده، از سال 2000 تا کنون 1520 کودک در فلسطین به شهادت رسیده‌ و 6 هزار کودک هم مجروح شده‌اند.  



حضور خاخام ها در تجمع انگلیس

صدها نفر از فعالان حقوق بشر انگلیس با تجمع در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در لندن کشتار مردم بی دفاع غزه را محکوم کردند. شرکت کنندگان در این تجمع با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی آن شعارهایی مانند "آزادی برای فلسطین"، "اسرائیل، کشتار را متوقف کن"، "حملات اسرائیل به غزه باید متوقف شود" و "زنده باد فلسطین" نوشته شده بود، خواستار توقف حملات ارتش صهیونیستی به مردم غزه شدند. در این تجمع علاوه بر حضور گسترده فعالان حقوق بشر، مورد دیگری که توجه رسانه ها را به خود جلب کرد، شرکت خاخام های یهودی مخالف جنگ بود. بر روی پلاکاردی که در دست یکی از این خاخام ها دیده می‌شد نوشته شده‌بود "یهودیت دولت صهیونیستی و جنگ افروزی را محکوم می‌کند". همچنین جمع زیادی از مردم انگلیس با برپایی تظاهرات در لندن نسبت به نحوه پوشش جنایات رژیم صهیونیستی در غزه از سوی شبکه بی‎بی‎سی اعتراض کردند.



من مادر دو فرزند هستم که از ترس موشک‌ها رنج می‌برم

اسراییلی‌ها نیز نسبت به این کشتار بی‌تفاوت نماندند. گروهی از کارگردانان اسرائیلی در نشست خبری در جشنواره فیلم دارالسلام، نسبت به خشونت و بمباران نوار غزه اعتراض کردند. هشت کارگردان اسرائیلی با انتشار بیانیه‌ای در جریان برگزاری جشنواره فیلم دارالسلام نسبت به خشونت و کشتار ده‌ها تن از مردم فلسطین در چند روز اخیر اعتراض شدید خود را بیان کردند. کارن یدایا، فیلمساز اسرائیلی در این نشست خبری در اعتراض به خشونت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در بمباران نوار غزه و کشتار ده‌ها نفر گفت: من مادر دو فرزند هستم که از ترس موشک‌ها رنج می‌برم.

در بیانیه‌ای که این کارگردانان منتشر کرده‌اند، آمده‌است: ما نیز ترسیده‌ایم؛ برخی از ما فرزند داریم و فرزندان ما از صدای آژیر قرمز و بمباران در هراسند. ما در پی انتقام نیستیم و به راه حل نظامی اعتقاد نداریم، چرا که این رویکرد در گذشته با شکست مواجه شده‌است.



حزب رفاه ملی افغانستان، واشنگتن را در کشتار غزه شریک دانست

افغانستان انتخابات زده هم بی تفاوت به غزه نیست. حزب رفاه ملی افغانستان با انتشار بیانیه‌ای حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی غزه را که بر اثر آن تا کنون صدها زن، کودک، سالخورده و مردم مظلوم فلسطین شهید و بیش از یک هزار تن دیگر از آنان زخمی شده‌اند، جنایتی هولناک توصیف کرد و خواستار توقف این حملات وحشیانه و غیرانسانی شد. حزب رفاه ملی افغانستان در این بیانیه با انتقاد از سکوت مرگبار کشورهای غربی از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست مانع تداوم حملات نظامیان اسراییلی به مناطق مسکونی و غیر نظامیان فلسطینی، شود. این حزب، آمریکا را نیز به دلیل حمایت از رژیم غاصب اسراییل در کشتار و قتل عام مردم مظلوم فلسطین شریک دانست و از واشنگتن خواست به اینگونه اقدامات پایان دهد. در همین حال با قدردانی از موضع انسان دوستانه کشورهایی از جمله ایران، ترکیه و کویت از سکوت کشورهای عربی مانند عربستان، امارات و قطر به شدت انتقاد کرد.



مردم هند خواستار بسته‌شدن سفارتخانه اسراییل شدند

در تظاهرات هند، زنان و کودکان خواستار اخراج صهیونیست‌ها و بسته شدن سفارتخانه آنان به عنوان عاملان کشتار مردم غزه و اقدامات تروریستی در جهان از کشورشان شدند. تا به حال چند بار تظاهرات در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در دهلی نو تکرار شده که در یک مورد با دخالت پلیس به خشونت کشیده‌شد. تظاهرکنندگان هندی همچنین امروز شعارهایی علیه سیاست دولت کشورشان در قبال اسراییل سردادند. هندی‌ها که عکس‌هایی از کشتار کودکان و زنان در غزه دردست داشتند شعار دادند " مودی (نخست وزیر هند) چرا سکوت کرده‌ای ، حرف بزن"



یهودیان مخالف سیاستهای رژیم صهیونیستی در تظاهرات سانفرانسیسکو

در سانفرانسیسکو، ایالت کالیفرنیا تجمع عظیمی از مردم این شهر علیه جنایات اسراییل در غزه برپا شد. پلیس این شهر برای جلوگیری از درگیری میان هواداران عظیم فلسطین و اقلیت صهیونیست‌های هوادار اسراییل تدابیر شدید امنیتی برپا کرد. در این تظاهرات تعدادی از یهودیان مخالف سیاست‌های رژیم صهیونیستی نیز شرکت داشتند و با در دست داشتن پلاکارد اعتراض خود را به جنایات صهیونیست‌ها اعلام کردند. در پلاکارد دیگری نیز از دولت آمریکا خواسته شده‌است تا کمک‌های مالیاتی مردم آمریکا را به اسراییل و برای ارتکاب جنایات اختصاص ندهند.



همه کشورها برای غزه

اینها تنها نمونه ای از خشم جهانی علیه اسرائیل و حامیانش است. تمام کشورهای جهان بادغدغه غزه درگیر هستند. در تظاهرات مصر، مردم مواضع دولت مصر را در قبال جنایات اسراییل بسیار ضعیف خواندند. هزاران معترض در جاکارتا پایتخت اندونزی، اقدامات رژیم صهیونیستی را جنایت علیه بشریت دانستند و خواستار محاکمه جنایتکاران اسراییلی شدند. در اردن و در نزدیکی اردوگاه آوارگان، معترضان از حکام و روسای کشورهای عربی خواستند تا اجازه دهند مردم سلاح به دست گیرند تا در حمایت از مردم فلسطین به جنگ رژیم اشغالگر قدس بروند.

بسیاری از شهرهای یمن مردم در حمایت از غزه راهپیمایی کردند. مردم شهرهای تونس، لبنان (بیروت) ، آمریکا (لس آنجلس) و تعدادی از کشورهای اروپایی از جمله اتریش، ایرلند، نروژ، فرانسه، انگلیس نیز با اطلاع از جنایات اسراییل به رغم بایکوت خبری این جنایات در رسانه‌های غربی به خیابان‌ها ریخته و جنایات اسراییل را محکوم کردند. در شهر وین اتریش مردم خواستار توقف جنایات اسراییل و تحریم این رژیم شدند. وزیر امور خارجه دولت اسکاتلند در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات کشورش برای پذیرش شهروندان فلسطینی ساکن غزه که در حملات نظامی اخیر رژیم صهیونیستی زخمی شده‌اند، اعلام آمادگی کرده‌اند.

هیگ لوییس سیاستمدار ایرلندی در اعتراض به تجاوز اسرائیل به غزه پرچم این رژیم را در مسابقات بین المللی قایقرانی ایرلند پایین کشید. او یک نردبان به میدانی که در آن پرچم چهل و چهار کشور شرکت کننده در مسابقات بین المللی قایقرانی برافراشته شده بود، برد و پرچم اسرائیل را پایین کشید.

محمد نشید رئیس جمهور سابق مالدیو از مردم این کشور خواست علیه بیرحمی‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه اعتراض کنند. نشید در توییتر خود نوشت اسرائیل و فلسطین باید برای رسیدن به صلح تلاش کنند و راه حل دو کشور و « ایجاد یک کشور فلسطینی» نیز در این زمینه را موثر دانست. وی همچنین از اسرائیل خواست حملات خود را در غزه کاهش دهد. نشید بر اینکه همه مدافعان حقوق بشر باید علیه کشتارها در نوار غزه اعتراض کنند، تاکید کرد.

وزیرخارجه اسکاتلند به وزیرخارجه انگلیس در نامه ای خواست تا به دولت اشغالگر اسراییل برای پایان دادن به محاصره غزه که دولت اسکاتلند آن را نوعی مجازات دسته جمعی می‌داند، فشار بیاورد. در ژنو مقابل مقر سازمان ملل تجمعی اعتراضی برگزار شد. مردم استرالیا با حضور مقابل پارلمان کشور، حملات وحشیانه اخیر رژیم اشغالگر در کرانه باختری و غزه را شدیدا محکوم کردند. مردم شهر کپنهاگ دانمارک با تجمع در میدان شهرداری و روشن کردن شمع، ضمن اعلام حمایت از فلسطین، خواستار پایان تجاوزات رژیم صهیونیستی شدند. مردم آرژانتین نیز طی تظاهراتی مقابل سفارت رژیم صهیونیستی خواستار محاکمه جانیان جنگی این رژیم و پایان قتل، بازداشت و حملات وحشیانه رژیم سرکوبگر صهیونیستی شدند.


منبع: نامه نیوز

برچسب ها: نوارغزه ، تجمع ، تظاهرات ، صلح
نظرات بینندگان