arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۳۱۵۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۰ - ۳۱ تير ۱۳۹۳
کریمی اصفهانی:

خط قرمزهای مذاکرات هسته‌ای را همایش‌های سطح پایین مشخص نمی‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: به قدری افراط برخی را فرا گرفته که به خدا و پیغمبر و امام نیز ایراد می‌گیرند. ما باید دقت کنیم آنچه خط قرمزها را مشخص می‌کند چنین همایش‌های سطح پایینی نیست. بلکه آنچه خط قرمزهای مذاکرات هسته‌ای را ترسیم می‌کند، رهبری است.

احمد کریمی‌اصفهانی  با اشاره به اظهارات برخی افراطیون در همایش "خط قرمز" که در نقد مذاکرات هسته‌ای برگزار شد، گفت: در همه جای دنیا باید یک نفر حرف آخر را بزند. این یک واقعیت است. منتهی در کشور ما کسی حرف آخر را می‌زند که پایبند به تمام ارزش‌های اسلامی است و آن ولی فقیه است.

وی افزود: اگر در زمان امام(ره) و پس از او ولایت نبود، با مصائبی که برای کشور ایجاد شد، امروز یقینا انقلاب‌مان با شکست مواجه شده بود. اینکه بخواهیم چنین جایگاه استواری را نادیده بگیریم، بزرگترین خیانت به نظام است.

کریمی اصفهانی با اشاره به اینکه ولی‌فقیه عمود خیمه نظام است، گفت: هر فردی که تریبونی را در اختیار دارد، باید توجه کند که آسیبی به این عمود خیمه وارد نشود. متاسفانه تندروها متوجه چنین مساله‌ای نیستند و به قدری افراط آنها را فرا گرفته که به خدا و پیغمبر و امام نیز ایراد می‌گیرند.

وی افزود: این عده نمی‌دانند که اگر صلح امام حسن (ع) نبود، هیچگاه قیام امام حسین (ع) نیز شکل نمی‌گرفت و اگر این قیام هم نبود، کرسی درس ائمه دیگر ایجاد نمی‌شد. این حرف‌ها قطعا از روی ناآگاهی است.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: همه اعمال و حرکت‌های ائمه آگاهانه و منطقی بوده است. در ابتدای مذاکرات هسته‌ای بسیاری سعی کردند که این مذاکرات را بی‌اهمیت نشان دهند، اما با اوج گرفتن تندروی‌ها رهبری وارد عمل شده و اعلام کردند که تیم مذاکره‌کننده کشورمان فرزندان‌ خودمان هستند و ما به آنها اطمینان داریم.

وی ادامه داد: ما باید دقت کنیم آنچه خط قرمزها را مشخص می‌کند چنین همایش‌های سطح پایینی نیست. بلکه آنچه خط قرمزهای مذاکرات هسته‌ای را ترسیم می‌کند، رهبری است. ایشان بسیار ظریف بر مسائل مذاکرات اشراف دارند و فرمودند که ما در کشور به 190 هزار سو احتیاج داریم.

کریمی اصفهانی با تاکید بر اینکه دلیلی ندارد که ما در اظهارات خود از رهبری جلو بیفتیم، گفت: ما باید در رکاب ولایت باشیم. متاسفانه تندروی عده‌ای در کشور اجازه کار را از مسئولین می‌گیرد. اما من معتقدم که مذاکرات به خوبی در حال انجام است و فرزندان ما روی خط قرمزها ایستادگی کردند. در غیر اینصورت دلیلی نداشت که بار دیگر مذاکرات به تاخیر بیفتد.

وی با اشاره به اینکه افراطیونی که امروز مذاکرات را مورد حمله قرار دادند، کار خوارج در زمان امام علی (ع) را انجام می‌دهند، گفت: هدف آنها سست کردن عمود خیمه نظام است در حالیکه این تنها به نفع آمریکا و صهیونیست و استکبار جهانی است.

این فعال سیاسی اصول‌گرا همچنین یادآور شد: در این شرایط حساس باید از اظهار نظر در مورد آنچه که در شان جمهوری اسلامی ایران نیست، پرهیز کرد. اجازه بدهیم کار مذاکرات مسیر خود را طی کند. افراطیون نباید بیش از این خود را زیر سوال ببرند.

گفتنی است پیش از این سعید قاسمی در همایش "خط قرمز مذاکرات هسته‌ای" اظهارات عجیبی را مطرح کرده بود که با انتقاد جدی برخی فعالان سیاسی مواجه شد.

منبع: ایلنا
برچسب ها: افراط ، تندرو ، همایش ، خط قرمز
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
1
9
مذاکرات هسته ای یک مذاکرات فنی است چطور هر کس و ناکسی به خود اجازه می دهد خط قرمز تعریف کند ؟!!
نظرات بینندگان