arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۳۲۰۹
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۴ - ۳۱ تير ۱۳۹۳

تابش: آقای ظریف گزارش افتخارآمیزی به نمایندگان ارائه کردند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


یک نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارائه گزارش وزیر خارجه در جلسه غیرعلنی امروز مجلس، گفت: وجدان عمومی مجلس این کار را تحسین و قبول کرد که تیم مذاکره کننده در راستای منافع ملی اهتمام کرده است.

محمدرضا تابش اظهار کرد: آقای (محمد جواد) ظریف در جلسه امروز مجلس گزارشی از روند مذاکرات به نمایندگان ارائه کرد. یکی دو نفر از نمایندگان نیز دغدغه‌هایشان را در این رابطه مطرح کردند و آقای ظریف آن قدر منطقی و قاطع به آنها پاسخ داد که در پایان جلسه کسی حرفی نداشت؛ البته این جلسه، جلسه پرسش و پاسخ نبود.

وی افزود: آقای ظریف گزارش افتخارآمیزی به نمایندگان ارائه کردند و ما به عنوان خدمتگزاران مردم به چنین دیپلمات‌هایی افتخار می‌کنیم که اینقدر قوی، متقن و مستدل از منافع ملت ایران در یک فضای بسیار پیچیده، ابهام‌آمیز و سخت دفاع می‌کنند.

نماینده مردم اردکان در مجلس با بیان اینکه گزارش وزیر خارجه شامل روند کامل مذاکرات از ابتدا تا آخرین اجلاس بوده است، افزود: گزارش حاکی از این بود که با توجه به نمودی که از بیرون داشته‌ایم بر مساله ایران‌هراسی فائق آمدیم و تحریم‌ها نیز شکسته شد و آثار آن را دیدیم. بر این اساس چهار میلیون دلاری که به ایران دادند و 2.8 میلیارد دلاری که قرار است بدهند، همچنین تحریم شرکت‌های بانکی، بیمه‌ای و کشتیرانی که شکسته شده اثر اقتصادی بسیار مثبتی دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی به رسمیت شناختن حق غنی‌سازی ایران از سوی اعضای 1+5 را از جمله دستاوردهای مذاکرات هسته‌ای عنوان و خاطرنشان کرد: خوشبختانه بر پایه اصول تعیین شده توسط مقام معظم رهبری از حق ملت ایران به خوبی دفاع شده، دستاوردهای علمی، فنی و تحقیقاتی پاس داشته شده و همین روند هم ادامه خواهد یافت. در واقع تیم مذاکره‌کننده ایرانی بسیار زیرکانه عمل کرده و به صورت محکم، متقن و علمی برای ایفای حقوق ملت ایران تلاش کرده است.

تابش ادامه داد: بر اساس گزارش آقای ظریف اگر همان‌طور که تاکنون به تعهدات‌مان در توافق ژنو عمل کرده‌ایم، در چهار ماه آینده نیز به این تعهدات عمل کنیم و اعضای 1+5 هم متعاقبا تعهداتشان را عملیاتی کنند می‌توانیم پیش از پایان دوره چهار ماهه به توافق همه‌جانبه‌ای دست پیدا کنیم.

وی افزود: آقای ظریف گزارش خوبی دادند که مورد استقبال نمایندگان قرار گرفت. رییس مجلس هم خواست که در مقاطع یکی دو ماهه نمایندگان در جریان گزارش‌های آقای ظریف از مذاکرات هسته‌ای قرار گیرند و از نزدیک در جریان روند مذاکرات باشند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گزارش وزیر خارجه در مورد مذاکرات هسته‌ای را قابل تقدیر توصیف کرد و گفت: البته ممکن است نمایندگانی هم حرف و انتقادی داشته باشند اما این گزارش در مقایسه با دوره گذشته که مسئول تیم مذاکره‌کننده در مدت چهار پنج سال تنها یک بار به مجلس گزارش داد، گزارش به‌روزی بود و روند مذاکره از ابتدا تاکنون را مورد اشاره قرار داده بود.

تابش در پایان گفت: به اعتقاد من وجدان عمومی مجلس گزارش آقای ظریف را تحسین و قبول کرد که تیم مذاکره‌کننده در راستای منافع ملی و تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری نسبت به ایفای حقوق ملت اهتمام به خرج داده است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان